«سیدمحمود رضوی» تهیه کننده سینما معتقد است: اگر «طلا و مس» اثر خوبی شده است به دلیل تحقیقی بوده که این کارگردان انجام داده و حتی بازیگرش مدتی را در حوزه گذرانده و با طلبه های حوزوی هم حجره بوده و نشست و برخواست داشته است.

گروه فرهنگی مشرق- «سیدمحمود رضوی» تهیه کننده سینما در مورد فرصت‌ها و تهدیدهای حضور نقش روحانی در آثار سینمایی و تلویزیونی گفت: مردم با روحانیون زندگی کرده اند و خیلی وقت ها جزئیات رفتاری آنها را به خوبی می شناسند، چراکه از بدو تولد ما را نزد روحانی می برند تا در گوش مان اذان بگوید و بعد از مرگ نیز خواندن نماز میت و تلقین به هنگام دفن جسدمان را یک روحانی انجام می دهد.

فیلمسازان از روحانیت مشاور بگیرند

وی تصریح کرد: اینکه زندگی ما از بدو تولد تا مرگ با روحانیون عجین شده است از جهتی می تواند برای سینماگران نکته منفی به حساب آید، چراکه اگر فیلمساز به خوبی روحانیت را نشناسد و نتواند شخصیت آنها را با جزئیات در اثرش دربیاورد، مردم با آن ارتباط برقرار نخواهند کرد و این یک نکته بسیار سخت در کار با این موضوع است.

فیلمسازان از روحانیت مشاور بگیرند

تهیه کننده سریال «پرده نشین» افزود: در عین حال اگر کارگردانی اصرار داشته باشد که من خودم کارم را بلدم، نیاز به مشاوره ندارم، لازم نیست کسی سر صحنه باشد که به من یاد بدهد و از این دست ادعاها؛ این کارگردان به مشکل بر می خورد.
وی تشریح کرد: این مشکلات هم عبارتند از اینکه اول، مردم باور نمی کنند و دوم اینکه این قشر، قشری هستند که لباس آنها مقدس و دست کم لباس پیامبر را بر تن دارند. شاید کم و زیاد کردن رفتاری آنها، مردم را دچار سوءتفاهم کند بنابراین حق دارند که عکس العمل نشان دهند.

فیلمسازان از روحانیت مشاور بگیرند

رضوی افزود: همانطور که تا به پزشکان یا پرستاران یا هر قشر دیگری می گوییم بالای چشمتان ابروست، معترض می شوند روحانیون هم جدای از اینکه قشری از اقشار جامعه هستند، لباس شان از قداست خاصی برخوردار است که باید به آن توجه کرد.
تهیه کننده فیلم سینمایی «سیانور» در ادامه اظهار کرد: همکاران ما هم با مشاور کنار نمی آیند در صورتی که در جاهایی که از مشاور بهره گرفتند، کارشان خوب از آب درآمده است. به عنوان مثال اگر فیلم سینمایی «زیر نور ماه» موفق شده است به این دلیل است که آقای میرکریمی هم تحقیق مفصلی کرده اند و هم در این زمینه مشاور داشته است یا اگر «طلا و مس» آقای اسعدیان اثر خوبی شده است به دلیل تحقیقی بوده که این کارگردان انجام داده و حتی بازیگرش مدتی را در حوزه گذرانده و با طلبه های حوزوی هم حجره بوده و نشست و برخواست داشته است. گرچه شاید این کار در مدت طولانی اتفاق نیفتاده باشد و تنها محدود به چند روزی شده باشد اما همان همزیستی با خودش شناختی می آورد که با حضور مشاور سر صحنه تکمیل می شود.

فیلمسازان از روحانیت مشاور بگیرند

وی تاکید کرد: آن جاهایی که اصطلاحاً «گاف» داده ایم جاهایی است که گارد گرفته و گفته ایم ما مشاور لازم نداریم و خودمان بلدیم.
سیدمحمود رضوی در پاسخ به این سوال که آیا قشر روحانی، خطرناک و با عکس العمل های تندی هستند، گفت: به هیچ وجه! اتفاقاً خیلی قشر صبوری هستند. به عنوان مثال ما در سریال «پرده نشین» جزئیات زیادی داشتیم که می شد روی آنها دست گذاشت و معترض شد اما به دلیل اینکه اتمسفر و کلیت اثر درآمده بود کسی نکته سنجی نکرد و مردم ه مبه دنبال این نبودند که آن جزئیات را بیابند.
وی عامل موفقیت این سریال را این گونه برشمرد و توضیح داد: هوش و ذکاوت، تجربه های قبلی و تحقیق وسیع و پیگیری کارگردان و حضور مشاور در این پروژه، جملگی عواملی بودند که در موفقیت آن تاثیر داشتند.

فیلمسازان از روحانیت مشاور بگیرند

این تهیه کننده سینما و تلویزیون در پاسخ به اینکه آیا روحانیون معصومند؟ گفت:خیر، هیچ کس خودش را معصوم نمی داند اما حضرت امام خمینی (ره) سخن مهمی داشتند که من نقل به مضمون می گویم؛ آن هم این بود که هر وقت دیدید کسی در لباس روحانیت کار خطایی می کند این خطا به کل اسلام و روحانیت بر نمی گردد بلکه این شخص است که مرتکب خطا می شود و حتی اگر اشتباه هم نکنم فرموده بودند که اگر دزدی در لباس روحانی می بینید، این روحانی نیست که دزدی می کند بلکه دزدی است که لباس روحانیت بر تن دارد.
وی تاکید کرد: اگر همین جملات را اصل قرار دهیم و حواس مان باشد به مشکل بر نخواهیم خورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • امیر شروان ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    0 0
    با سلام، طلا و مس انصافا" فیلم خوبیه؟ چرا نظر خودتون را تحمیل می کنید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس