کد خبر 539646
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱

پس از تأئید شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور، خط جدید مترو با اعتبار بخش خصوصی احداث می‌شود.

به گزارش مشرق، مهدی چمران در دویست و چهل و یکمین جلسه شورا در رابطه با ایجاد خط جدید مترو و تبصره آن در بودجه سال 95 شهرداری تهران افزود: مقرر شد پس از بررسی‌های لازم یک خط مترو از تقاطع خیابان ولیعصر تا تجریش و پس از آن تا ایستگاه جماران که در خط 3 واقع شده ایجاد شود.

وی گفت:  قبلا اتصال این قسمت (ایستگاه تجریش به ایستگاه جماران ) به تصویب رسیده و ما از شرکت مترو می خواهیم هر چه سریعتر این قسمت را راه اندازی کند چرا که بار شدید ترافیک شمال شرق تهران با راه اندازی این خط مترو رفع خواهد شد.  

وی افزود: ‌در تبصره بودجه سال 95 آمده است که پس از تأیید مراجع ذیصلاح از جمله شورای هماهنگی ترافیک کل کشور که زیر نظر وزیر کشور و با حضور 6 وزیر دیگر مورد بررسی قرار می‌گیرد، اگر ایجاد خط جدید مترو تصویب شود که قاعدتاً‌ تصویب خواهد شد با مشارکت بخش خصوصی می‌توانیم برای احداث این خط اقدام کنیم. 

چمران گفت: اعتباراتی که فعلاً برای مترو در نظر گرفته‌ایم برای خطوطی است که قبلاً‌تعریف شده است و خط جدید باید با حضور سرمایه گذار بخش خصوصی ایجاد شود. 

وی افزود: ‌اینکه بدون نقشه بخواهیم خط جدیدی را احداث کنیم درست نیست و همانطور که شهردار تهران گفته است مطالعاتی از 6 سال پیش در این خصوص ایجاد شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس