کد خبر 540510
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳

به دنبال بروز نزاع های آبی در بخش هایی از کشور که بیشتر به موجب عدم رعایت قوانین موجود از سوی برخی از متخلفان ایجاد شده، تشکیل شوراهای تخصصی آب هدفگذاری شد؛ در همین راستا، نخستین شورای تخصصی حل اختلاف با موضوع آب در شهر مشهد تشکیل شد.

به گزارش مشرق،بحران آب همچنان در پهنه ایران جولان می دهد و پیامدهای آن چنان گسترده شده که فصل جدیدی از نزاع های آبی را رقم زده است.

آب در بخش های مختلف زندگی مردم یک ضرورت حیاتی است و زمانی که تأمین این ضرورت با محدودیت همراه شود، تنش هایی را به همراه دارد که یکی از این تنش ها، بروز اختلاف هایی در بین ذینفعان یک منبع آبی است.

بیشتر نزاع ها و اختلافات آبی به خصوص در برخی نقاط کم آب کشور ناشی از سهم خواهی بیشتر از منابع آبی است. برخی بدون توجه به قوانین موجود، اقدام به حفر چاههای غیرمجاز، سرقت تجهیزات آبرسانی، نصب انشعابات غیرمجاز و ... می کنند که این اقدامات غیرقانونی موجب می شود تا دیگر ذی نفعان در تأمین سهم قانونی خود از آب دچار مشکل شوند.

از اینرو مقرر شده تا شوراهای حل اختلاف تخصصی با موضوع آب ایجاد شود و به دنبال این تصمیم، نخستین شورای حل اختلاف با موضوع آب در شهر مشهد تشکیل شد. تشکیل این شورا به عنوان پایلوت تشکیل شورای حل اختلاف تخصصی آب در کشور است تا با بررسی نتایج عملکرد آن و بازخوردهایی که در حل نزاع ها و اختلافات آبی و همچنین جلوگیری از بی قانونی در بخش آب به دنبال دارد، در خصوص تشکیل شوراهای حل اختلاف با موضوع آب در دیگر نقاط کشور نیز تصمیم گیری شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس