کد خبر 539495
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹

رژیم آل سعود در ادامه فشارهای شدید خود به سیاستمداران و گروه‌های لبنانی‌ای که حاضر به تبعیت از سیاست‌های این رژیم نیستند، به شهروندان عربستانی درباره سفر به لبنان هشدار داد.

به گزارش مشرق، شبکه العربیه سعودی از هشدار رژیم ‌آل سعود به شهروندان عربستانی درباره سفر به لبنان خبر داد.

بر اساس این گزارش، عربستان به شهروندان خود درباره سفر به لبنان هشدار داده و از آن دسته از شهروندانی که در لبنان به سر می‌برند، خواسته است این کشور را ترک کرده و به عربستان بازگردند.

شیخ نبیل قاووق معاون رئیس  شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در پاسخ به تصمیم عربستان برای قطع کمک‌ها به ارتش و نیروهای امنیتی لبنان گفت: شاید ریاض بتواند تصمیمات پایتخت‌های بزرگ جهان را با پول و نفوذ خود خریداری کند، اما نمی‌تواند هویت لبنان یا ارتش آن را تغییر دهد.

پادشاهی عربستان پیش از این معاهده نظامی به‌مبلغ 3 میلیارد دلار بابت خرید سلاح‌های فرانسوی برای ارتش لبنان به عنوان پاداش خوش‌خدمتی دولت فرانسه به آل سعود امضا کرده بود. این کمک‌های مالی قرار بود برای خرید خودروهای زرهی، موشک‌ها، توپخانه‌ها، مهمات و همچنین بالگردها و یک کشتی اعطا شود.مقام‌های سعودی همچنین از قطع کمک مالی یک میلیارد دلاری برای تقویت نیروهای امنیتی داخلی لبنان خبر داده‌اند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    هشدار عربستان به اتباع خود!!!!! یعنی به تروریستهای القاعده و داعش و النصره و .... هشدار داده!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس