معاون رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در پاسخ به تصمیم عربستان مبنی بر قطع کمک ها به ارتش و نیروهای امنیتی لبنان، گفت: شاید ریاض بتواند تصمیمات پایتخت های بزرگ جهان را با پول و نفوذ خود خریداری کند، اما نمی تواند هویت لبنان یا ارتش آن را تغییر دهد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه المنار لبنان، شیخ نبیل قاووق تاکید کرد: سعودی ها نمی توانند هویت ارتش  و کشور لبنان و همچنین جایگاه و نقش این کشور را تغییر دهند؛ سعودی ها نمی توانند خواست و اراده لبنانی ها را بخرند... عزت و کرامت ما بسیار گرانبهاست و با هیچ پولی برابری نمی کند و از تمام دنیا و آنچه که در آن وجود دارد، با ارزش تر و بالاتر است.

شیخ قاووق نوشت: عربستان از کمک های خود به ارتش لبنان صرف نظر کرد؛ چه معنی دارد که بخشنده ای از بخشش خود منصرف شود؟ و یا اینکه یک اهداکننده از عطای خود بازگردد؟ این بدان معناست که چنین فردی از اخلاق و عربیت و ارزش ها به دور است و نمی تواند مسئولیت تصمیمات خود را به عهده بگیرد.

این مقام حزب الله افزود: واقعیت ها نشان می دهد که مقام های سعودی به دنبال باج خواهی از لبنان هستند، اما کمک های سعودی ها با مرگ پادشاه عربستان از بین رفت و این امر رسما مستند شده است؛ فرانسه رسما اعلام کرده که پس از مرگ ملک عبدالله کمک های عربستان به ارتش لبنان نیز به پایان رسید، اما آنها (مقامات عربستان) می خواهند امروز از این اهرم برای باجگیری از لبنانی ها استفاده کنند.

به گزارش شبکه العالم، شیخ قاووق خطاب به مقام های ریاض گفت: ما به نظام عربستان و تمام عناصرش در لبنان می گوییم که بر سر کرامت خود به هیچ وجه سازش نمی کنیم، اراده و کرامت ما خرید و فروش نمی شود، در مقابل آستان شاهان سرخم نمی کنیم، کرامت و عزت ما بسیار ارزشمند و گرانبهاست واز سلاح عربستان برای آزادسازی خاک و حمایت از میهن خود در مقابل تکفیری ها بی نیاز هستیم، زیرا لبنان امروز با همکاری ارتش و نیروهای مقاومت در برابر هرگونه تجاوزگری صهیونیستی یا تکفیری ها در دژی مستحکم قرار دارد و میدان های جنگ و بلندی های عرسال شهادت می دهند که ما با این معادله توانستیم آنچه را که ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا از تحقق آن عاجز مانده ، محقق کنیم.

پادشاهی عربستان پیش از این معاهده نظامی به مبلغ 3 میلیارد دلار بابت خرید سلاح‌های فرانسوی برای ارتش لبنان امضا کرده بود. این کمک‌های مالی قرار بود برای خرید خودروهای زرهی، موشک‌ها، توپخانه‌ها، مهمات و همچنین بالگردها و یک کشتی اعطا شود.

مقام‌های سعودی همچنین از قطع کمک مالی یک میلیارد دلاری برای تقویت نیروهای امنیتی داخلی لبنان خبر داده اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس