دیوان محاسبات اعلام کرد: وزارت بهداشت در سال 1393 بخشی از بودجه طرح تحول سلامت را صرف هزینه‌هایی همچون خرید خودرو سواری، اعطای انواع هدایا و مأموریت‌های خارجی کرده است.

خرید خودروی سواری و پرداخت هدایا از بودجه طرح سلامتگروه اقتصادی مشرق- در قانون بودجه سال گذشته مبلغ 4800 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای بند ب ماده 34 قانون برنامه پنجم (بخش سلامت) اختصاص داده شد.

بر اساس گزارش تفریغ بودجه سال 1393، از مبلغ 4800 میلیارد تومان اعتبار مصوب این بخش، صرفا 2840 میلیارد تومان بابت اجرای طرح تحول سلامت اختصاص یافته است.

از این مبلغ نیز رقم 2769 میلیارد تومان با هدف تحقق شاخص عدالت در سلامت و کاهش هزینه‌های مستقیم مردم در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته و مبلغ 70 میلیارد تومان با هدف بیمه نمودن افراد فاقد بیمه پایه سلامت در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار گرفته است.

گزارش دیوان محاسبات نشان می‌دهد وزارت بهداشت از اعتبار مذکور و در راستای اجرای طرح تحول سلامت، مبلغ 5 میلیارد تومان را به سازمان بیمه سلامت داده و 2712 میلیارد تومان را به دانشگاه‌های علوم پزشکی و واحدهای درمانی پرداخت نموده است.

با این حال، اعتبار اعطایی به دانشگاه‌های علوم پزشکی و واحدهای درمانی تا پایان سال گذشته مصرف نشده و بخشی از وجوه مذکور به سال بعد منتقل شده است.

با این حال دیوان محاسبات تصریح کرده عدم واریز مانده وجوه مصرف‌نشده به حساب وزارت بهداشت و عدم پیگیری وزارتخانه برای تسویه تنخواه‌گران پرداختی به دانشگاه‌های علوم پزشکی، مبین عدم رعایت قوانین و مقررات مربوط است.

به عنوان مثال، 285 میلیون تومان از بودجه اختصاص داده شده به دانشگاه علوم پزشکی تبریز صرف پرداخت حقوق هیات علمی، حق آنکال، حق محرومیت از مطب، کمک‌هزینه ازدواج، هزینه بیمه و اجاره شده است.

بخش قابل تأمل گزارش دیوان محاسبات آنجاست که اعلام می‌کند 19.5 میلیارد تومان از اعتبار طرح تحول سلامت در ستاد مرکزی وزارت بهداشت غلاوه بر آنکه خرج آموزش، تبلیغات، قرارداد کار با اشخاص حقیقی و مأموریت‌های داخل و خارج شده است، برای خرید انواع هدایا، هزینه‌های اداری، خرید 13 دستگاه خودرو سواری و... هزینه شده که بیانگر تخلف از قوانین و مقررات مربوط است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    پول بی زبان بیت المال
  • ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    دزدی که با چراغ اید گزیده تر برد کالا
  • کیا ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    این یعنی قانون جنگل و....................................
  • محمد ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    اگر در جاىي از مملکت دزدى نشد تعجب کنىد...
  • مهراد ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    تخلف و بی نظمی کاملا صحیح و این نظارت دیوان بسیار دلگرم کننده است. اما بنظر نمیرسه بحث فساد ببوده. بحث عدم مدیریت صحیح است. هرچند باز همین تخلف یک درصدی جای شکر دارد! جاهای دیگه بدتر هم اتفاق میافته!!!!!!!!:/
  • دوست البرت ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    خوب توی همه بخشها این هزینه ها وجود داره اما این شما هستید که از روی عقده این دروغها رو میگید...از تیترتون دروغ میباره
  • ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    سوزش و دروغ تا کجا؟!
  • ناشناس ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    طرح تحول فقط به نفع پزشکانی شد که از قبل هم حقوق بالایی میگرفتند ولی اکنون دیگر خیلی خیلی بالا میگیرند. این همه فاجعه در این چند هفته اخیر اتفاق افتاد ولی دریغ از یک عذر خواهی از طرف مسئولان بهداشت. ولی جایی که بحث انتقاد از پزشکان در برنامه در حاشیه مدیری مطرح شد شاهد بودیم که حتی وزیر بهداشت چند بار نامه نگاری کرد تا جلوی ساخت آن را بگیرد.
  • ناشناس ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    یک پزشک عمومی باید به اندازه تحصیل کرده های دیگر هم رده خودش در رشته های دیگر حقوق بگیرد یعنی 1/5 میلیون. حالا با کارانه شان که هیچ جا ثبت نمیشود هم 2/5 اگر گرفت عیب نداره. ولی بیشتر از این موجب اختلاف طبقاتی میشود.
  • مهماندار هواپیما ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    اگر این موارد در اسراییل اتفاق می افتاد وزیر را بر کنار می کردن
  • aras ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    بر اساس گزارش تفریغ بودجه سال 1393، از مبلغ 4800 میلیارد تومان اعتبار مصوب این بخش، صرفا 2840 میلیارد تومان بابت اجرای طرح تحول سلامت اختصاص یافته است.
  • حقیقت ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    0 0
    مشرق نظر ما در دفاع از بیت المال بود .خدای نکرده شما طرفدار اختلاس گر هستی یا محفظ بیت المال.
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    0 0
    وقتی در دولت عدالت محور قبلی پول داروها صرف واردات پورشه و مازاراتی شد شما کجا بودید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس