کد خبر 540331
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۱

عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: امکان واردات خودروهای ارزان قیمت خارجی با قیمت فروش 20 میلیون تومان در بازار ایران وجود دارد.

به گزارش مشرق، "امرالله امینی" اظهار کرد: شرکت‌های واردکننده خودرو تنها به سود خود می‌اندیشند بنابراین اقدام به واردات خودروهای ارزان قیمت که قدرت مانور چندانی برای افزایش قیمت آنها ندارند، نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه این در حالی است که در دنیا خودروهای ارزان قیمت 5 تا 7 هزار دلاری برای واردات وجود دارد، خاطرنشان کرد:‌ با این حال نفع واردکنندگان در واردات این خودروها نیست زیرا با توجه به قشر مصرف‌کننده این خودروها نمی‌توانند آنها را به قیمت‌های بالا و دلخواه بفروشند.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: نکته مهم در این زمینه تعرفه و عوارض وضع شده بر واردات خودرو است به‌گونه‌ای که با این تعرفه‌ها خودروهای ارزان قیمت نیز با قیمت بالایی به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

وی افزود: در این زمینه راهکار این است که دولت تعرفه واردات خودروهای ارزان قیمت در کلاس کوچک و کم مصرف‌ را به صفر رسانده یا کاهش دهد تا این خودروها با قیمت پایینی وارد کشور شود.

امینی با بیان اینکه در آن صورت می‌توان برخی خودروها را وارد و با قیمت 20 میلیون تومان در بازار ایران عرضه کرد، تصریح کرد:‌ با این کار با توجه به مصرف پایین سوخت این خودروها، شاهد کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا نیز خواهیم بود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ایرانی ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    پیشنهاد خوبی است، ولی اول مافیا اخودرو و نهادها و دولت که سودهای کلان میبرند اجازه میدهند یا نه؟!
  • آخرالزمان ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    امکان اینکه آخر الزمان بشه هزار درصد بیشتره تا اینکه همچین اتفاقی بیفته .... چهل ساله قراره توی همه چیز از سوزن تا موتور هواپیما خودکفا بشیم !!! حالا باید به مردم عراق و افغانستان جنگ زده حسرت خودروهاشون رو‌ بخوریم و خون‌ گریه کنیم !!! بله ما حتمن توی همه چیز خودکفا خواهیم شد ولی نه توی این دنیا ... سهم ما از این دنیا فقط حسرت هست و‌حسرت تا ابد
  • اقشار ضعیف وآسیب پذیر ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    اگه این کار بشه پرایدهای اشقال رو کی بخره ؟ضمن اینکه آمار مرگ ومیر بشدت کاهش میابد
  • ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    البته اگ بامنافع ... های محترم درتضادنباشه واقأعاليه
  • ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    متاسفانه دولتهای که تا حالا سر کار امدن دلال هستند همین هم باعث بدبختی ایران شده.نمونه سیب را میخره کیلویی 1200تومان شب عید نگاه میدان تره بار میکنه مثلا میدان قیمت زده 4500دولت قیمت میزنه4100یعنی دلالی اگر دولت واقعا به فکر ملت باشه قیمت بزنه 1500.یعنی توی دلار-ماشین-خونه-مایحتاج زندگی همه اش زیر سر دولت است.
  • محمد ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    بلخ درسته .... ولی مطمئن باشید مافیای خودروسازان داخلی اجازه این کارو نمیدن .... چرا ؟ چون همین خودرو 20 میلیونی خارجی میتونه خودروهای تا سقف 40/50 میلیونی ساخت داخل رو به چالش بکشه و باعث افت شدید فروش اونا بشه .... همه میدونن خودروهای 40/50 میلیونی ساخت داخل ارزش قیمتی در حدود 15/20 میلیون داره و به قیمت 40/50 به ملت میبروشن ... بنابرراین مطمئن باشین هر خودروی استاندارد و به روز تولید جهانی رو وارد کنن خودروهای پژو و پرشیا و ال 90 و سمند به مشکل میخورن .... بنابراین مافیای داخلی این اجازه رو نمیده ...
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    عبدالرحمن ابن خلدون: اگردولت کاسب گردد هم کشور وهم قدرت سقوط خواهدکرد. متاسفم
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    این طرح تا امشبه رای گیری که تموم شه میرن همون ماشین 100 میلیونی میارن برای از ما بهترون ما خر کی باشیم
  • ناشناس ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    سلام. متاسفانه در ایران فروش خودرو انحصاری میباشد و بسیار بعید به نظر میرسد مردم از این جهت راحت شوند زیرا پراید برای انحصارکنندگان سود بسیار خوبی دارد.
  • محمود ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    خودروهای ۲و۳سیلندر،کم حجم نیاز جامعه ماست،دلایل، ۱-خانواده ها کوچک شده ۲الی۳نفر ۲-ازدم قسط (هرایرانی یک خودرو) ۳-هر نفر نیاز بیک خود رو دارد ۴-مینی ماینر وکوچگتر آن که بجای یک پراید در پارکینگ دو ماشین از نوع مینی گنجایش داشته باشد دوسویه است هم صرفه جویی در سوخت وگنجایش پارک وکاهش هزینه خانواده ها
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    20 وارد میکنن...ولی میدن70
  • ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    رئیس دانشگاه...
  • نیما ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    تا وقتی دست دولت و خودرو ساز در جیب یکدیگر است این رویا به حقیقت نمی پیوندد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس