ارتش سرخ اتحاد جماهیر شوروی در سال های دهه 90 میلادی یکی از سری ترین واحدهای خود را برای استفاده از توان پیشگویی و ارتباط با موجودات احتمالی فضایی راه اندازی کرد که مدتی بعد از فروپاشی منحل شد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از سپهبد «آلکسی ساوین» دکترای علم فناوری و فلسفه و رییس این واحد محرمانه ارتش سرخ نوشت: در آخرین سال های حیات اتحاد شوروی واحد فوق سری ویژه ای ایجاد شد تا مرموز ترین پرسش ها و مسائل و حتی تلاش برای برقراری تماس با موجودات فضایی را بررسی کند.

در ادامه گزارش آمده است: اداره محرمانه تجربی - تحلیلی برای مطالعه توانمندی های غیرعادی انسان و تسلیحات ویژه با نام رمز «بخش نظامی 10003» وابسته به ستاد کل نیروهای مسلح اتحاد شوروی 15 دسامبر سال 1989 تأسیس شد و گروهی از افراد با توان ذهنی فوق العاده برای همکاری با واحد 1003 دعوت به همکاری شدند.

ساوین دستور یافت به این موضوع رسیدگی و گزارشی برای ریاست وزارت دفاع آماده کند که کمیسیونی از پزشکان، فیزیکدانان و کارشناسان نظامی و اجتماعی تشکیل شد تا استعداد های غیر عادی این افراد بررسی شود.

به گفته وی، پس از بررسی دقیق توانمندهای افراد، گزارش خواسته شده برای ریاست کل کشور ارسال شد که در آن آمده بود «تا 80 درصد گفته های آنان با واقعیت جور در نمی آید و فقط در سطح 20 درصد می توان استعداد غیر عادی آنها را تأیید کرد».

ساوین در این باره اظهار کرده است: پس از ارسال گزارش، از سوی ژنرال میخائیل موئیسییف رئیس ستاد کل ارتش فراخوانده شدم و بلافاصله پس از مطالعه دقیق نتیجه «امتحانات»، دستور داد اداره ویژه ای در رابطه با پیشگو ها و مطالعه توانمندی های غیرعادی انسان تشکیل شود.

به گفته ویٰ کارمندان رسمی این واحد محرمانه 10 نفر بودند که از ارتباط مستقیم دولتی برخوردار بودند و دیدارها، مذاکرات و آزمایش هایی در ساختمان محل استقرار آنان انجام می شد و سپس «نقاط تکیه» دیگر در ستادهای مختلف، انستیتوهای علمی- تحقیقاتی، ادارات نظامی و مدنی در این باره ایجاد شد.

با گذشت زمان وظایف جدی ودشواری به «بخش نظامی 10003» محول شد که از جمله شامل تجزیه و تحلیل برنامه های نظامی آمریکا و دیگر اعضای ناتو، طراحی روش های تأثیرگذاری انرژی - اطلاعاتی بر دشمن و دفاع از رهبری کشور در مقابل حملات دشمنان بود.

کارکنان این واحد مجبور شدند «تکنیک های روانی در فرهنگ های آسیایی، آمریکای جنوبی، اروپایی، آفریقایی، آلتای، سیبری، تبت و تغییر حالت روحی و آگاهی را مورد مطالعه قرار دهند و به پژوهش سرشت افراد دارای استعداد های غیر عادی دست بزنند.

اما از اوایل دهه 2000 اوضاع در وزارت دفاع تغییر کرد تا اینکه اواخر سال 2003 فرمان رئیس جمهور روسیه پس از فروپاشی شوروی در باره انحلال این اداره محرمانه صادر شد و پس از آن نیز سال 2011 کرسی «فراروانشناسی» که به افسران آموزش می داد - همراه آکادمی نیروی هوایی - با دستور آناتولی سردیوکوف وزیر دفاع وقت منحل شد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    شوری در برابر غرب فروپاشید عزیز....با همه بمب های اتمی اش
  • ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    2 0
    آمریکا هم روزی ازهم خواهد پاشید .... با همه ی ادعایش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس