کد خبر 539873
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵

ارتش آمریکا برای از دست ندادن مزیت نسبی در برابر تجهیزات نظامی روسیه و چین وارد عرصه تولید تسلیحات فوق پیشرفته و عجیب و غریب شده است.

به گزارش مشرق، همزمان با درگیری آمریکا در موضوعاتی چون سوریه و داعش پنتاگون تلاش برای تولید تسلیحات جدید و نامتعارف به منظور ترساندن روسیه و چین را آغاز کرده است.

مقامات پنتاگون اخیرا صحبت در مورد استفاده از جدیدترین ابزار اطلاعات مصنوعی و یادگیری نحوه ساخت تسلیحات رباتیک، تیم‌های ترکیبی انسان و ماشین و سربازانی با قدرت فوق‌العاده را آغاز کرده‌اند.

هرچند این موضوع به داستانهای علمی تخیلی شباهت دارد اما مقامات پنتاگون اعلام کرده‌اند که چنین سیستم‌های مجهز به فناوری برتر تنها راه مقابله با پیشرفت‌های صورت گرفته در ارتش‌های چین و روسیه است.

رابرت ورک، معاون وزیر دفاع و پائول سلوا، نایب رئیس رئیس ستاد کل اولین افرادی بودند که هفته گذشته از وجود چنین سیستم‌های تسلیحاتی خبر دادند. این موارد درحالی از سوی مقامات آمریکایی مطرح شده است که تا چند ماه قبل جزو محرمانه‌ترین تحقیقات ارتش آمریکا به شمار می‌رفتند.

ورک دراین باره گفت: ما به این شیوه شبکه‌های جنگی خود را قدرتمندتر می‌کنیم و امیدوارانه سعی در به تردید انداختن روس‌ها و چینی‌ها داریم که اگر قصد درافتادن با ما را داشته باشند ما قادر به شکست آنها با استفاده از تسلیحات متعارف خواهیم بود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • kambiz ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    1 0
    همش بلوفه . دیگه چیزی تو چنتشون ندارن
  • علی ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    1 0
    قبلا امریکاییها با دروغ بزرگ جنگ ستارگان اقتصاد شوروی رو به زانو رد آوردن ( با هزینه های هنگفت شوروی سابق برای عقب نماندن از امریکا در یک پروژه نظامی خیالی !) ... بسیار محتمله که این خبر هم یک دروغ بزرگ رسانه ای مثل جنگ ستارگان یا سفر به ماه باشه. با هزار مکافات توسنتند اف 35 بسازن که تازه هنوز ایراداتی داره که نمیشه به تولید انبوه رسوندش ! بعدش میخوان ترکیبی از ربات و انسان بسازن مثل آواتار !!!
  • منوچهر ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 1
    نميدونم چي بگم در جواب علي بايد بگم اف سي و پنج عملياتي شده مشكلاش حل شده و تا ٢٠١٨به توليد انبوه ميرسه چرن اگه ايراد داشت مجوز عملياتي نميگرفت ولي مجوز عملياتي شدنش تو اوايل سال ٢٠١٦گرفت توهمين سايت مشرق هم اعلام كرده
  • عباس ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    1 0
    مرموزترین سلاح امریکا همین رسانه ها و شبکه های اجتماعیه که برای اختلاف افکندن و ایجاد جنگ های نیابتی ساخته شده و و بیان اینکه سلاحهای مافوق سری دارند میسازند یک تهدید تو خالیه . ساخت سلاح های سری محتاج پیشرفت علم فیزیک کوانتومه که هنوز در ابتدای این راه هستش این دانش و گرنه اکثر کشورها به دانش ساخت سلاح عای اتمی و میکروبی و شیمیای و لیزری رسیدند
  • منوچهر ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    دشمن رو نباید دست کم گرفت
  • افشین تهران ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    اقا منوچهر مگه الان چند روز از سال 2016 میگذره؟وقتیکه تولید نشده با پیش نمونه ها عملیاتیش کردن؟البته اخر کار ایراداتش درست میشه اما منظور علی مدت و هزینه هست انوقت با این پروژه چند وقت هست که مشکل دارن و از چیزهای عجیب تر هم میگن.
  • افشین تهران ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    خالی بستن.
  • محمد ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    0 0
    من نظر دیگه ای دارم اگه تاریخ صنایع نظامی امریکا را نگاه کنید متوجه مشوید که صحبتهای پنتاگون دور از واقعیت نیست مثلا ببینید اف14 با آن فناوری گذشته تا به امروز هم مدرن است بمب افکن هایی مثل بی2 که ظاهری تخیلی دارند ودهها تسلیحات دیگر امریکا یک کشور ساده نیست آنها به واسطه علم توانستد اقتصاد وقدرت نظامی رتبه اول دنیا باشند وتاکیید میکنم اقتصاد چون اگر قدرت اقتصادی آنها نبود قطعا به این جایگاه نمیرسیدند پس کاش ما هم در زمینه اقتصاد وصنعت چنین میکردیم
  • منوچهر ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    0 0
    افشین چرا چرت میگی عملیاتی شده رفته تمام مجلات و سایت های نظامی هم اعلام کردن تو همین سال 2016 تا 2017 نیروی هوایش 44 فروند عملیاتی شده تحویل میگره همون سوخوی 35 آقا پوتین شما 10 تازه ازش دارن اونم تو مراحل تست به سلامت
  • ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    شما باهوش ها هم بسازین
  • ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    من دنیال این چیزها بودم و خیلی مقالات انگلیسی میخوندم یه هواپیمایی بود به اسم اف 37 که حتی فیلم 20 دقیقه ای پروازش از روی ناو رو داشتم و اوایل خیلی برام عجیب و مسحور کننده بود اما بعد فهمیدم همش مزخرف محض برای اغراق مثلا آمریکا پروژه X-51 را برای رکورد سرعت ایجاد کرد کلی شرایط خاص داشت و آخرین سرعتش 5.1 ماخ بود اما S400 که تنها یک موشک صد هواییه سرعتش نزدیک 3 برابر یعنی 14 ماخ هست. نقل قول از یک سایت خبری طرفدار آمریکا:"نخستین پرواز آزمایشی هواپیمای مافوق صوت ایکس-51 در 26 مه 2010 میلادی با موفقیت صورت گرفت اما در پرواز نهایی این جتِ بدون سرنشین در ماه مه 2013 میلادی زمانی که در حدود 6 دقیقه به بیشترین حد از سرعت خود یعنی 5.1 ماخ (5 برابر سرعت صوت) رسید به درون اقیانوس آرام سقوط کرد." نقل قول از ویکی پدیا:"Max target speed: 4.8 kilometres per second (17,000 km/h; 11,000 mph; Mach 14)["

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس