کد خبر 539123
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۰

یکی از روزنه‌هایی که مسیر را برای نفوذ و توطئه دشمنان یک ملت هموار می‌کند عدم مشارکت و یا پایین بودن سطح علاقه مردم به انتخابات و نتایج آن است.

به گزارش مشرق، انتخابات نماد مردم سالاری است و جمهوری اسلامی ایران از بدو پیروزی خیزش بهمن 57 مردم افتخار برگزاری انتخابات در حوزه‌های مختلف مجلس، ریاست جمهوری، خبرگان و ... را داشته است. فروپاشی نظام سلطنتی رژیم پهلوی مردم ایران را به این باور رسانده است که شرکت در انتخابات با شرکت سرنوشت خود را تعیین و اهداف و آرمان‌های انقلاب به عنوان استقلال، آزادی جمهوری اسلامی را پگیری نمایند.


یکی از روزنه‌هایی که مسیر را برای نفوذ و توطئه دشمنان یک ملت هموار می‌کند عدم مشارکت و یا پایین بودن سطح علاقه مردم به انتخابات و نتایج آن است. چنانچه مردم در یک فضای رقابتی سالم توانایی گزینش نامزد مورد نظر خود را داشته باشند می‌بایست منتظر ظهور دو پدیده اجتماعی در سطح کلان یک کشور باشیم:

نخست آنکه مشارکت گسترده مردم موجب حفظ گفتمان انقلاب اسلامی و استقرار و استمرار شاخصه‌های عدالت و پیشرفت خواهد شد. مورد بعد اینکه در صورت موفقیت بزرگ قاطبه مردم در انتخابات هویت و مشروعیت نظام به قوام بیشتری می‌رسد که نتیجه آن شکست نقشه‌های بدخواهان نظام و ناامیدی مبارزان از دلسرد کردن دولت و مردم برای ادامه حیات سیاسی جمهوری اسلامی می‌باشد. به طور کلی در این ره آورد استراتژی نظام بر مبنای افزایش مشارکت مردم در تمامی مراحل تصمیم‌گیری حاکمیت است که در این راهبرد ایجاد فضای سالم رقابتی- تکثر و تضارب آرا- افزایش قدرت تصمیم سازی مردم در رویارویی ملت، دولت متصور شده است. 


انتخابات فرایندی است که تنها در پیوند شهروندان یک جامعه با دستگاه حاکمیتی هر کشوری می‌تواند معنا پیدا کند. واضح و نمایان است که نقش فرد فرد واجدان شرایط رأی دهی در تعیین سیاست‌گذاری‌های پیش روی دولتمردان بسیار حائز اهمیت خواهد بود. مفهوم شهروندان سیاسی در این مقال جلوه‌گر و قابل فهم می‌شود و مهمترین و اصلی‌ترین پیام سیاسی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) یعنی میزان رأی ملت است به منصه ظهور می‌رسد.

از این‌رو تدوین ضرورت‌ها و اهمیت شرکت در انتخابات از دیدگاه رهبری معظم انقلاب که فرموده‌اند: انتخابات یک رکن مهم نظام است و مردم سالاری دینی متکی به انتخابات است، بنابراین هر فردی که به نظام اسلامی اعتقاد دارد شرکت در انتخابات را وظیفه خود می‌داند حتی اگر انتقادهایی هم به برخی موارد داشته باشند (دیدار اعضای مجلس خبرگان با رهبر انقلاب 18/12/90) .


فرمایشات رهبری انقلاب، می‌تواند بعنوان یک چارچوب و خط سیری برای تداوم و حفظ مدیریت نظام تلقی و اجرا گردد. نظر به فلسفه انقلاب اسلامی،در جمهوری اسلامی ایران اداره حکومت و قانونگذاری در چارچوب اصل قانون اساسی با اداره و نظر مردم تعیین می‌گردد و برگزاری انتخابات در حقیقت تبلور اراده و خواست شهروندان می‌باشد توجه به این نکته ضروریست تا بدانیم حاکمیت جمهوری اسلامی ایران مطابق آنچه که تفسیر گردید تنها و نیرومندترین نظام دموکراتیک در منطقه استراتژیک خاورمیانه است. 

ضرورت حضور

حضور قشرهای مختلف مردم در انتخابات نشانه عزم راسخ و ایستادگی و بیداری مردم یک سرزمین خواهد بود و انتخابات هفتم اسفند نیز مظهر بیداری ملت و دفاع از نظام و استقلال و عزت ملی است. حضور آگاهانه و توام با مطالعه و شناخت در انتخابات، نتیجه ای  برخلاف خواست دشمنان نظام رقم خواهد زد. 


ملت صبور و فهیم ایران در کشاکش ناملایمات و دشواریهایی که در طول جنگ تحمیلی و میدانهای مختلف نبرد که آتش آن از آستین دسیسه های بیگانگان و دشمنان این سرزمین زبانه می کشد به این درک مهم رسیده اند که، دشمنان نظام و مردم با یک برنامه‌ریزی خاص برای انتخابات، به‌دنبال تحقق توطئه طراحی‌شده خود است، بنابراین ملت ایران به‌عنوان صاحبان اصلی کشور همواره با حضور حماسی خود در تمامی عرصه ها بویژه صحنه مهم گزیش وکلای مجلس، این قبیل نقشه ها را به رویا تبدیل نموده اند.


در نتیجه پیروزی انقلاب اسلامی و کوتاه‌شدن دست رژیم صهیونیستی و امپریالیسم جهانی از کشورمان، بزرگ‌ترین تحقیر برای نظام سلطه قم خورد پس طبیعی است که، از ابتدای این پیروزی شگرف ابرقدرتها از هیچ تلاشی برای متوقف‌کردن حرکت پرشتاب ملت ایران دریغ نکرده‌ و نخواهند کرد، از این جهت طراحی بیگانگان، جلوگیری از برگزاری انتخابات در ایران است که البته تلاش‌هایی را هم در این زمینه صورت داده اند ولیکن چون جواب مد نظر خویش را نگرفته اند، در سال‌های اخیر، تمرکز خود را بر زیر سؤال‌بردن انتخابات قرار داده و می‌خواهند در انتخابات اعمال نفوذ کنند. 


مشخصا برنامه آنها در  انتخابات هفتم اسفند، از تخریب شورای نگهبان و زیرسؤال‌بردن تصمیم‌های آن آغاز شده است و در رسانه های وابسته به خود دائما از مشروعیت این انتخابات سخن به میان می آوردند البته با حضور کارشناسان سلطنت طلب و مخالف دولت جمهوری اسلامی!! دشمن نابخرد با زیر سوال بردن تصمیم‌های شورای نگهبان، در پی القای غیرقانونی‌بودن انتخابات است.

با این تفاسیر زمانی که، غیرقانونی‌بودن انتخابات القا شود، بنابراین مجلس برآمده از این انتخابات و مصوبات آن غیرقانونی خواهد بود.بدین معنی که می خواهند بگوییند وکلای منتخب در مجلس  رای مردم را نمایندگی نمی کنند و با این توطئه درصدد ایجاد هرج و مرج در جامعه ایرانی هستند.


سوال مهم: چرا دشمن در پی تخریب انتخابات است؟؟


 یکی از اهداف جبهه استکبار از زیرسؤال‌بردن انتخابات، عدم گسترش گرایش ملت‌های مسلمان دنیا به پدیده حق رای است. بانگاهی به منطقه براحتی متوجه می شویم که غالب کشورهای منطقه در حال حاضر بطور پادشاهی و دیکتاتوری  اداره می شوند،حال ایجاد فضای انتخاباتی در یک کشوری با شاخصه های ذکر شده می تواند نقطه پایانی بر یک نظام مستبد پادشاهی باشد. بنابراین دولتهایی که حامی همیشگی این قبیل رژیمها هستند چندان تمایل ندارد که مردم تحت سلطه این حاکمان در مسیر دموکراسی و مردم سالاری قدم بردارند.


کارآمدی مجلس نیازمند پیروی از خواست مردم


لازم است نمایندگان برگزیده مجلس به‌ دنبال پیروی از خواست مردم؛ رفاه عمومی، عدالت اجتماعی، گشایش اقتصادی، پیشرفت علم و فناوری و استقلال و عزت ملی را تحقق بخشند که، بدون تردید ریل‌گذاری آن در جهت رسیدن به این اهداف مجلس خواهد بود که اگر مجلس به این دستاورد برسد بطور قطع به فهم صحیح کلام امام خمینی (ره) که فرموده اند مجلس در رأس امور است ظهور و بروز بیشتر وبهتر ی خواهد داشت.


ضرورت دارد که کاندیداهای مجلس و هر نوع انتخابات دیگری بجای پرداختن به بداخلاقیهای سیاسی و بعضا دامن زدن بر بداخلاقیها،در فکر برطرف کردن مشکلات مردم اعم از روستایی و شهری باشند، بویژه روستاییانی که همواره نیروی مولد کشور محسوب می گرددند و در مبارزه بر ضد حکومت پهلوی و نیز اهداف نظام نقش بسزایی ایفا کرده اند بعلاوه اینکه معمولا از قشر آسیب پذیر و محروم کشور می باشند.هر اندازه مردم ناظر بر عملکرد مثبت و تغییر بهبود وضعیت معیشتی خود باشند، مردم یک جامعه سیاسی بیشتر و بهتر بر این باور می رسند که، به خواست آنها توجه می شود و در نتیجه این کارآمدی  است که مجلس یک کشور مشروعیت پیدا خواهد کرد.
محمدرضاشجاعیان
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس