کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انتخابات در کشور ما یک نعمت است، گفت: انتخابات مقوّم هویت سیاسی و ملیتی مردم است.

به گزارش مشرق، غلامعلی حداد عادل بعدازظهر امروز در همایش بزرگ «بانوان ائتلاف بزرگ اصولگرایان» با اشاره به اینکه انتخابات در کشور ما یک نعمت است، گفت: انتخابات نعمت استفاده از آزادی و استقلال است.

وی افزود: اولین شعار ملت ایران «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» بود و انتخابات یک مظهر این دستاورد بزرگ است، «استقلال» یعنی آزادی یک ملت و «آزادی» یعنی استقلال یک فرد؛ در انتخابات، فرد آزادانه به هر کس که بخواهد رأی می‌دهد و ملت، مجلس مستقل ایجاد می‌کند.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان ادامه داد: انتخاب ملت باعث می‌شود که یک هویت سیاسی به ملت داده شود، انتخابات مقوّم هویت سیاسی و ملیت مردم است.

این کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس خاطرنشان کرد: کشور و ملت ایران با مردم‌سالاری دینی یک الگو از دموکراسی عرضه کرده که در قالب الگوهای غربی نمی‌گنجد.

حداد عادل با اشاره به اینکه آمریکا فقط به فکر منافع خود است و در دوران جنگ سرد با شوروی همیشه به بهانه دموکراسی به کشورهای دیگر ورود کرده و در آن کودتا می‌کرد، گفت: انقلاب اسلامی ایران باعث شد این سلاح از دست آمریکایی‌ها گرفته شود و آنها هرگز نتوانستند حضور مردم را در اصل انقلاب انکار کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه خانم‌ها نقش خود را در پای صندوق‌های رأی بدانند و از آن غافل نشوند، گفت: زنان و مردان کشورِ همسایه‌ای مانند عراق در 20 سالی که از انقلاب اسلامی تا سقوط صدام گذشت، از حضور زنان ایرانی در عرصه سیاسی الگو گرفتند و در نهایت حماسه‌ای خلق کردند که دولت‌های مرتجع مانند عربستان را عصبانی کرد.

وی افزود: پدیده مجلس را که بتواند در مسائل کلان کشور پشتیبان ملت باشد، مهم می‌دانیم؛ مجلس یک ایران کوچک است و 290 نماینده آن، شریان‌های اتصال این پیکر بزرگ به شمار می‌روند.

حداد عادل با اشاره به اینکه از وقتی که تمدن غربی تحت عنوان «تجدد» وارد کشورها شد، یکی از مسائل موجود، مسئله زنان بود، تصریح کرد: بیش از 200 سال است که با تجدد غرب آشنا شدیم، تمدن غرب با این ادعا که زن ایرانی، اسیر و بیسواد است و ما می‌خواهیم زن ایرانی را آزاد کنیم، وارد کشور شده و بی‌حجابی را در دوران پهلوی بر ملت ایران تحمیل کرده است.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان گفت: انقلاب اسلامی راهی شد برای اینکه جایگاهی برای زن مسلمان تعریف شود، این جایگاه نه الگوی غربی بود و نه بازگشت به 200 قبل. ما در انقلاب اسلامی، زن 200 سال پیش را نمی‌خواهیم. الگوی ما حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب کبری (س) هستند.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس تصریح کرد: در مجلس آینده مدافع حقوق زنی خواهیم بود که بتواند هم در خانه، همسر نمونه و مادر نمونه باشد و هم در عرصه اجتماعی هر جا لازم بود حضور فعال پیدا کرده و کشور را بسازد.

وی خاطرنشان کرد: زن با تربیت فرزند و ایفای نقش اجتماعی می‌تواند کشور را بسازد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس