سئول و واشنگتن در کالیفرنیا رزمایش های ضدهسته ای و ضد تسلیحات کشتار جمعی برگزار می کنند.

به گزارش مشرق، کمیته راهبردی بازدارنده، کمیته مشترک دو کشور متحد، سازماندهی این رزمایش ها موسوم به « تی.تی.ایکس » (TTX) را بر عهده خواهد داشت. این رزمایش ها (از 5 تا 7 اسفند) با فرضیه شرایط تشخیص سیگنال های شلیک موشک از سوی کره شمالی برگزار خواهد شد.

در بحبوحه افزایش تنش ها در پی آزمایش هسته ای کره شمالی، این مانور برگزار می شود.
در این رزمایش ها نه تنها ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک به منظور جلوگیری از تهدیدهای هسته ای کره شمالی به کار گرفته خواهد شد، بلکه حملات پیشگیرانه با امکانات هسته ای آمریکا و سلاح های راهبردی کره جنوبی صورت خواهد گرفت.

بنا بر اعلام وزارت دفاع کره جنوبی، این رزمایش ها به مدت سه روز در پایگاه هوایی واندنبرگ در ایالت کالیفرنیا و با حضور حدود چهل تن از مسئولان وزارت دفاع دو کشور برگزار خواهد شد.
ریو جه-سئونگ ، مدیر دفتر سیاست دفاعی وزارت دفاع کره جنوبی نمایندگی هیأت کره ای را بر عهده خواهد داشت و الن بون  معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاست های هسته ای و موشکی و آبراهام دنمارک، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور دفاعی آسیا نمایندگی هیأت آمریکایی را عهده دار خواهند بود.

کمیته راهبردی بازدارنده آوریل 2015 پس از ادغام دو کمیته بازدارندگی هسته ای و تدابیر دفاع ضدموشکی ایجاد شد. این پنجمین رزمایش سالانه از این دست از سال 2011 که کره جنوبی و‌ آمریکا در آن سال کمیته سیاست های بازدارندگی گسترده را ایجاد کردند و نخستین رزمایش از زمان ایجاد کمیته راهبردی بازدارنده به شمار می رود.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس