کد خبر 541228
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹

در حالی که شورای امنیت سازمان ملل درصدد اعمال تحریم های جدید بر علیه کره شمالی به دلیل گسترش فعالیت های هسته ای است، متخصصان نظامی این کشور نوع جدیدی از سلاح هدایت شونده لیزری ضد تانک را آزمایش کردند.

به گزارش مشرق،  کره شمالی به دلیل انجام چهارمین آزمایش هسته ای خود و شلیک یک موشک بالستیک ماهواره بر که به ترتیب در اواسط دی و بهمن ماه سالجاری انجام داد، با اعتراض جهانی و فشارهای بین المللی مواجه است.

اما به رغم این فشارها، منابع رسمی در کره شمالی امروز - شنبه - از آزمایش موفقیت آمیز یک سلاح جدید خبر داده اند که «دوش پرتاب» بوده و از قابلیت هدایت لیزری نیز برخوردار است.

آنگونه که خبرگزاری مرکزی کره شمالی نوشته، این آزمایش در حضور «کیم جونگ اون» رهبر جوان این کشور صورت گرفت و او از این سلاح که قادر است به دقت اهداف خود از جمله تانک ها و زره پوش ها را هدف قرار دهد، ابراز خرسندی کرده است.

گزارش حاکیست که رهبر جوان کره شمالی با مشاهده این سلاح و آزمایش آن توسط کارشناسان نظامی این کشور، از آن تمجدید کرد و عنوان «دوربردترین سلاح آتشین و راکت انداز هدایت شونده لیزری دنیا» را بر آن نهاد.

هر چند که در خبر منتشر شده از سوی رسانه رسمی کره شمالی اشاره ای به زمان دقیق آزمایش این سلاح نشده اما در این گزارش آمده است: «کیم» با ابراز رضایت از این آزمایش، بلافاصله بعد از اتمام آن دستور تولید انبوه و استقرار آنها را در خطوط مرزی با کره جنوبی صادر کرده است.

بر اساس گزارش منتشر شده، او با لحنی طنزآمیز گفته است: «پیشرفته ترین تانک ها و خودروهای زرهی دشمن با قابلیت های پیشرفته، در برابر ظرفیت های این سلاح چیزی بیش از کدو تنبل های پخته نخواهند بود.»

گفته می شود دقت این سلاح به قدری بالا است که همانند اسلحه هایی که تک تیراندازان از آن استفاده می کنند، می تواند با دقت و قدرت تخریبی بالا در خودروهای زرهی و سنگرهای تجمعی نفوذ کند.

یونهاپ، خبرگزاری رسمی کره جنوبی نیز در گزارشی اعلام کرد: کره شمالی طی روزها و هفته های اخیر انواع راکت اندازها، آتش بار و سلاح های موشکی در اندازه های مختلف را آزمایش کرده است.

کره شمالی در سال 2005 میلادی خود را به عنوان یک قدرت هسته ای معرفی کرد و در سالهای 2006، 2009 و 2013 به ترتیب دست به انجام آزمایش هسته ای زد و پس از آن دسترسی و نظارت بازرسان آژانس هسته ای به تاسیسات هسته ای اش را محدود کرده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    0 0
    یاد روسیه افتادم که چجوری گذاشت تحریمهای تسلیحاتی ما در شورای امنیت تصویب بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس