کد خبر 538661
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۹

انفجارهای تروریستی منطقه زینبیه در ریف دمشق سوریه 100شهید و دهها مجروح بر جا گذاشته است.

به گزارش مشرق، شمار شهدای انفجارهای تروریستی دمشق به 100 نفر رسیده است. بر اساس گزارش ها تروریست های تکفیری که در روزهای اخیر شکست های سنگینی در جبهه های نبرد متحمل می شوند، روز یکشنبه با سه انفجار انتحاری منطقه زینبیه دمشق را هدف حمله قرار دادند.

انفجارهای انتحاری سه گانه حدود ساعت 16 و 30 دقیقه به وقت محلی سوریه روز یکشنبه، در منتهی الیه خیابان التین در غرب حرم مطهر حضرت زینب کبری (س) رخ داد.

به گفته اهالی محل، ابتدا یک خودرو بمب گذاری شده در بازار میوه و تره بار محل منفجر شد و سپس دو عامل انتحاری که یکی از آنها زن بود، پس از تجمع اهالی خود را منفجر کردند.

گروهگ تکفیری صهیونیستی داعش مسئولیت این انفجارها را برعهده گرفت تا با ایجاد رعب و وحشت میان مردم بتواند افکار عمومی را از شکست های خود در جبهه های مختلف نبرد در سوریه به ویژه در شرق استان حلب منحرف کند.

طبق این گزارش، استاندار ریف دمشق در این باره گفت عملیات انتحاری در یک منطقه مسکونی و در بازار این محل، یک اقدام تروریستی بزدلانه است.

حسین خلوف با اشاره به اینک بیشتر قربانیان زنان و کودگان بودند، گفت براساس آمار اولیه تعداد قربانیان این انفجارها به بیش از پنجاه نفر رسید، همچنین تعداد زخمیها 130 نفر گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد، تروریست ها با هدف قراردادن مردم بی گناه تنها درصدد تحت الشعاع قراردادن شکست های خود در میادین نبرد هستند.

در این حال شاهدان عینی و برخی امدادگران که در محل انفجار حضور داشتند، تاکید کردند تعداد شهدا حداقل به صد تن رسیده و ده ها نفر از اهالی هم زخمی شده اند. 
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    یا حسین .
  • محمد ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    مدافعین سوری ایرانی لبنانی عراقی پاکستانی افغانستانی و روسی حرم آنجا به چه کاری مشغول هستن بس ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس