کارشناس مسائل سیاسی گفت: میزان مشارکت مردم و کیفیت جهت‌گیری مردم می‌تواند بر روی اقتدار منطقه‌ای کشور تاثیر بگذارد.

به گزارش مشرق، سراج رضا سراج کارشناس مسائل سیاسی در لانه جاسوسی گفت:‌ انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی و میزان مشارکت مردم و کیفیت جهت‌گیری مردم می‌تواند بر روی اقتدار منطقه‌ای ایران تأثیرگذار باشد.

با وجود اینکه خطوط قرمز برای برجام ابلاغ شد برخی فکر می‌کردند اجرای یک طرفه برجام می‌تواند سرمایه‌ اجتماعی برای‌شان تولید کند و بدون گرفتن تضمین لازم از طرف مقابل برجام را اجرا کردند. وضعیتی مشابه قطعنامه 598 که تمام مزیت‌های خود را از دست دادیم و به حربه شورای امنیت اطمینان کردیم به طوری که در آن زمان 3 سال کشور در شرایط نه جنگ و نه صلح باقی ماند و اگر عراق به کویت حمله نمی‌‌کرد قطعنامه اجرا نمی‌شد.

وی ادامه داد: اکنون نیز در شرایطی هستیم که برجام را آقایان اجرا کردند و برای عمل طرف مقابل مزیتی نداریم، مشت باز شده‌ای را در برابر غرب داریم و در چنین وضعیتی حضور در انتخابات و اقتدار ملی می‌تواند مزیتی برای اجرای برجام و وادار کردن آنها برای عمل به تعهدات‌شان باشد، اگر آنها فکر کنند که در مردم واگرایی ایجاد شده است طلب‌کار هم می‌شوند.

وی اضافه کرد:‌ در مجلس خبرگان به دنبال اهداف مهمی هستند که بخشی از آن را باید رسانه‌های بیگانه و بخشی را جریان فتنه انجام می‌داد، جریان فتنه سازمان‌دهی شبکه‌ای برای حضور و تشکیل یک قطب به عنوان لیست خبرگان ملت را برعهده گرفت که این لیست را در مقابل لیست خبرگان نظام قرار دادند تا یک دو قطبی ملت - نظام ایجاد کنند ولی شورای نگهبان بسیار هوشمندانه عمل کرد.

سراج گفت: رسانه‌های بیگانه هم که باید مدیریت افکار می‌کردند از یک سو جامعه را به لیست خبرگان ملت ترغیب کردند و خواستند لیست خبرگان نظام را در جامعه بی‌اعتبار کنند و به همین دلیل کمپین‌هایی در رادیو فردا و بی‌بی‌سی به راه انداختند تا از انتخابات و شورای نگهبان مشروعیت‌زدایی کنند.

وی اظهار داشت: میزان مشارکت مردم و کیفیت جهت‌گیری مردم می‌تواند بر روی اقتدار منطقه‌ای کشور تاثیر بگذارد.

وی افزود: لیست و رای انگلیسی، امنیت ملی ما را به مخاطره می‌اندازد. رای انگلیسی اقتدار منطقه‌ای را تضعیف می‌کند و در حوزه امنیت ملی رای انگلیسی رای داعشی است.

کارشناس مسائل سیاسی همچنین یادآور شد: با ارائه لیستی به عنوان لیست خبرگان مردم می‌خواهند دوگانگی در حاکمیت ایجاد کنند و به دنبال ناامن سازی داخلی هستند و این می‌تواند سراغاز فتنه اکبری باشد که اتفاقا یکی از سردمداران آن اکبر است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس