کاندیدای ائتلاف اصولگرایان در مناظره با کواکبیان با اشاره به ملاکهای مجلس ایده‌آل گفت: مجلسی نمی‌خواهیم که امثال کرباسچی برای آن تعیین تکلیف کنند، مجلس باید همانگونه که با اختلاس ۳ هزار میلیاردی برخورد می‌کند با ۵۰ هزاری میلیاردی هم برخورد کند.

به گزارش مشرق، مسعود میرکاظمی کاندیدای ائتلاف اصولگرایان در دهمین دوره انتخابات  مجلس در مناظره انتخاباتی که عصر امروز به همت بسیج دانشجویی دانشگاه امیر کبیر در این دانشگاه برگزار شد در مقابل مصطفی کواکبیان از اعضای ائتلاف اصلاح‌طلبان و حامیان دولت به بیان دیدگاه‌های خود در مسائل اقتصادی پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به اینکه اگر کسی مدعی است که منافع ملی را خواهان است باید مباحث اقتصادی را دنبال کند، گفت: اینکه مسائلی را و مطالبی را بدون آمار اعلام کنیم اجحاف به مردم است لذا باید ریشه‌های مهم اقتصادی کشور را و دلایل مشکلات آن را استخراج کرد و سپس به مردم آگاهی داد.

کاندیدای ائتلاف اصولگرایان در دهمین دوره انتخابات دوره مجلس افزود: ریشه‌های اقتصادی کشور به نرخ رشد، تورم و بیکاری برمی‌گردد که متاسفانه در سه دهه گذشته در هر سه شاخه روند قابل قبولی را در کشور نداشتیم. حتی دوره‌ای مردم در دولت کارگزاران تورم 40 درصدی راتجربه کردند. لذا همه دولت‌ها باید به ریشه‌ها توجه کنند.

میرکاظمی با بیان اینکه ساختار اقتصادی، مدیریت و فضای بین‌المللی سه مسئله‌ای است که در اقتصاد به عنوان شاخص‌های ریشه‌ای مورد توجه است، ادامه داد: بخشی از مسائل اقتصاد ما به تحریم برمی‌گردد اما رکود ملی در فضای اقتصادی جهان که از سال 2007 در کشور آمریکا آغاز شد و از سال 2008 به بعد به کشورهای دیگر رفت از دیگر دلایل مشکلات اقتصادی کشور است.

وی گفت: قبل از انتخاب دولت یازدهم رسانه‌های حامی دولت سوء مدیریت را مهمترین دلیل وضعیت اقتصادی کشور می‌دانستند اما در حال حاضر تحریم را عامل اصلی مشکلات می‌دانند و این در حالی است که اکثر کارشناسان اقتصادی تنها 20 درصد مسائل اقتصادی کشور را ناشی از تحریم می‌دانند.

کاندیدای ائتلاف اصولگرایان در دهمین دوره انتخابات دوره مجلس در ادامه با  اشاره به میزان نقدینگی دولت یازدهم و دهم اضافه کرد: میزان نقدینگی دولت یازدهم براساس آمار موجود تا شهریور ماه سال جاری با اضافه شدن 400 هزار میلیارد تومان به 870 هزار میلیارد تومان رسیده است در حالی که در 8 سال گذشته 400 هزار میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به وضعیت رکود در کشور گفت: طی دو سال گذشته رکود عمیق‌تر شده و طبق آمار وزارت کار ماهانه 5 هزار و 300 نفر شغل خود را از دست می‌دهند.لذا رشد اقتصادی کشور منفی است. اما دوستان در دولت آن را محرمانه کرده و اعلام نمی‌کنند در حالی که قانون اطلاعات آزاد می‌گوید این آمارها باید در اختیار رسانه‌ها و اقشار عمومی قرار گیرد.

میرکاظمی در بخش دیگری از این مناظره در پاسخ به اظهارات کواکبیان مبنی بر اینکه رئیس دولت شما قطعنامه‌ها را کاغذپاره می‌دانست، گفت: در حال حاضر آقای ظریف وزیر امور خارجه نیز اعلام می‌کند قطعنامه شورای امنیت که صادر شده است اعتبار ندارد. پس ایشان نیز به نوعی حرف آقای احمدی‌نژاد را در کالبد ادبیات دیگری بیان می‌کند.

کاندیدای ائتلاف اصولگرایان در دهمین دوره انتخابات دوره مجلس با اشاره به سابقه تحریم‌ها علیه ایران و اثرگذاری آنها نیز گفت: فلج کننده‌ترین تحریم‌ها پس از سال 88 و مسائلی که دوستان شما در انتخابات ایجاد کردند علیه کشور ایجاد شد.

وی همچنین با اشاره به آماری از دیوان محاسبات در زمینه فروش متوسط نفت در این دوره و دولت قبل و مقایسه آن دو با یکدیگر گفت: متوسط فروش نفت 8 ساله گذشته با توجه به آمار دیوان محاسبات 79 دلار بوده است و متوسط فروش نفت در این دولت با کمی فاصله 78.9 بوده است. بنابر این دوستان شما در دولت نیز باید پاسخ دهند که با پول نفت چه کرده‌اند.

میرکاظمی در بخش دیگری از این مناظره در پاسخ به اظهارات کواکبیان گفت: قطعا با پوپولیستی و رفتارهای عوام‌فریبانه نمی‌شود کشور را اداره کرد. آماری که بنده ارائه کردم آماری دیوان محاسبات است و شما می‌توانید این آمار را از خود دیوان بگیرید. اینکه بگوییم این دولت نفت 30 دلاری فروخته و درآمدی نداشته و آن دولت نفت 130 دلاری فروخته پول‌هایش چه شد، دولت فعلی نیز باید پاسخ دهد 600 هزار دلاری که از فروش نفت به دست آورده است در کجا هزینه کرده است.

وی همچنین در پاسخ به اظهارات کواکبیان مبنی بر اینکه منتقدان دولت از اخذ قرارداد شرکتها با ایرباس ناراحتند و عنوان می‌کنند برای کارگران فرانسوی کار مهیا شده است پاسخ دهند چرا در دولت قبل که برای کارگردان چینی کار تولید می‌شده است چیزی نگفته‌اند، اظهارداشت: طبق آمار گمرک مجموعه واردات دولت قبل از چین 420 میلیارد دلار بوده است یعنی حدود 40 میلیارد دلار اما این رقم در این دولت ظرف دو سال گذشته 22 میلیارد دلار بوده است یعنی متوسط آن بیشتر از دولت قبل بوده است.

کاندیدای ائتلاف اصولگرایان در دهمین دوره انتخابات دوره مجلس گفت:‌این دولت عملکردهای منفی‌اش را به غرب گره می‌زند دوستان می‌گویند فتنه گذشت، تمام شد چرا شما نمی‌گذرید در حالی که رئیس جمهور از خبرنگاری که از او در مورد فتنه مدتها پیش سوال کرده است نگذشته و هنوز او و رسانه‌اش را به برنامه‌های دولت دعوت نمی‌کنند. چطور است این دولت از آمریکایی که 100 سال علیه ایران خباثت کرده است می‌گذرد، از دولت فرانسه‌ای که با وارد کردن خون‌های آلوده به کشور با جان انسانها بازی کرد، با انگلیسی که سالها علیه ایران خباثت کرده است می‌گذرد ا ما از یک خبرنگار و رسانه‌ای که جایگاه مشخصی دارد نمی‌گذرد.

میرکاظمی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در پسابرجام باید مراقب تراز مالی کشور باشیم و اجازه ندهیم به راحتی واردات کشور صورت گیرد، گفت: نباید به شکلی برخورد کنیم که همه احساس کنند بازار ایران در دسترس آنهاست. هرچند در خصوص کاهش قیمت نفت می‌توان به مسائلی چون دیپلماسی ضعیف نفت اشاره کرد اما نگرانی جدی ما این است که در چند سال آینده واردات و عدم تراز مالی فشارهای گسترده‌ای را به اقشار ضعیف جامعه وارد کند.

وی در ادامه سخنان خود در پاسخ به اظهارات کواکبیان مبنی بر بروز فسادهای مالی در دولت اصولگرایان اظهارداشت: برخورد با فساد پوپولیستی و حزبی نیست شما باید پاسخ دهید چرا شخصی مثل کرباسچی را به عنوان لیدر ائتلاف خود مطرح کرده‌اید. بنده اولین کسی بودم که بحث فساد بابک زنجانی را مطرح کرد و پرونده و گزارش آن را در اختیار قوه قضائیه قرار دادم. آقای قاسمی هم متوجه شد نهایت همکاری را با دستگاه‌ها داشت بنده به آقای زنگنه گفتم آنهایی که دور و بر شما و در دفترشان هستند دست‌شان با بابک زنجانی یکی است مراقب آنها باشید که گوش نکردند تا اینکه بازداشت شدند.

کاندیدای ائتلاف اصولگرایان در دهمین دوره انتخابات دوره مجلس در همین زمینه یادآور شد: پرونده کرسنت زشت‌ترین پرونده در این چند سال گذشته است چرا شما و دوستانتان آن را محرمانه کردید. فسادها و اقدامات خلافی که در آن صورت گرفته است مشخص است سوال اینست چرا شما و دوستانتان به این شکل با آن پرونده‌ای که چندین هزار میلیارد دلار در آن فساد رخ داده است صحبتی نمی‌کنید. پرونده بابک زنجانی را اصولگرایان مطرح کردند اما ریشه آن در غیراصولگرایی بود. بابک زنجانی به ستاد کدام رئیس جمهور کمک مالی کردند.به کدام معاون پول داده است و می‌گویند به حزب کمک کرده است مطمئن باشید که اگر نخ کرسنت را بکشیم تعداد زیادی کشیده می‌شوند و می‌افتند.

میرکاظمی افزود: ما همانگونه که با پرونده بابک زنجانی، کرباسچی و شهرام جزایری برخورد کردیم با پرونده کرسنت نیز برخورد می‌کنیم، گفت: مگر یادتان نیست آقای زنگنه جلسه‌ای گذاشتند و گفتند درباره پرونده کرسنت صحبت نکنید اما درباره پرونده بابک زنجانی حرف بزنید.

وی در پاسخ به اظهارات دیگر کواکبیان که مدعی شد به دلیل حمایت بی‌بی‌سی می‌گویند از این لیست حمایت نکنید، گفت: در لیستی که تهیه شده است هم خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان حضور دارند و هم کسانی که دلشان برای انقلاب و امام می‌تپد افرادی که تخصص هم دارند، پاسخ داد اینکه بگوییم در این لیست این افراد هستند به آنها رای دهیم ملاک نیست ما مجلسی می‌خواهیم که امثال کرباسچی برای آن تعیین تکلیف نکند. مجلسی که با فساد برخورد جدی کند نه حزبی همانگونه که با اختلاس 3 هزار میلیاردی برخورد می‌کند با 50 هزاری میلیاردی هم برخورد کند و دغدغه مردم را داشته باشد.

کاندیدای ائتلاف اصولگرایان در دهمین دوره انتخابات دوره مجلس گفت: بعضی دوستان می‌خواهند در مجلس برای آنها فرش قرمز پهن کنند لذا ما چنین مجلسی را نمی‌خواهیم.

میرکاظمی همچنین در ادامه با اشاره به ضرورت استفاده از اقتصاد مقاومتی در مسائل کشور افزود: مگر در حوزه دفاعی نگرش اقتصادی باعث نشد مردم طعم امنیت را احساس کنند. لذا به این مسئله و نگرش برای پیشبرد کشور نیاز داریم.

وی افزود: با نگاه بسیجی توانستیم نیروگاه بسازیم و روی پای خودمان بایستیم.

کاندیدای ائتلاف اصولگرایان در دهمین دوره انتخابات دوره مجلس با بیان اینکه در حال حاضر دو نگاه در کشور وجود دارد، گفت: یک نگاه نیز می‌گوید باید به سمت غرب حرکت کنیم اما نگاه دیگر می‌گوید می‌توانیم خود به راحتی رشد کنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    همش که میر کاظمی گفت پس کواکبیان کجا بوده?

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس