کد خبر 537911
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱

اگر به تازگی اخبار تکنولوژی را دنبال کرده باشید، حتماً با خبرهای متعدد مربوط به وجود باگ‌های نرم‌افزاری عجیب و غریب، از ارور ۵۳ گرفته تا باگ تنظیم تاریخ iOS، روبرو شده‌اید. اما دلیل پیدا شدن این باگ‌ها در نرم‌افزارهای شرکت بزرگی مانند اپل، که به داشتن محصولاتی باکیفیت مشهور بوده است، چیست؟

 به گزارش مشرق، اوایل ماه جاری مقاله‌ای در وبسایت Verge منتشر شد که در آن با توجه به باگ‌های اخیر محصولات اپل نتیجه گرفته شده بود که کوپرتینویی‌ها باید بیشتر روی محصولات نرم‌افزاری خود کار کند.
 
در حقیقت اینکه کاربران باگ‌های عجیبی مانند عدم کارایی دستگاه در صورت تنظیم تاریخ بر روی یک سال خاص یا خطای معروف هنگام بروزرسانی آیفون را کشف می‌کنند، نشان دهنده‌ استفاده‌ روزمره‌ میلیون‌ها کاربر از نرم‌افزارهای اپل است. این نظر ادی کیو، مسئول سرویس‌های نرم افزاری، و کریگ فدریگی رئیس بخش مهندسی نرم‌افزار اپل است؛ که به تازگی در یک پادکست به انتقادات وارد شده به اپل پاسخ داده‌اند.
 
 
هر مهندس نرم‌افزاری به شما خواهد گفت که چیزی به اسم نرم‌افزار بدون باگ وجود ندارد. تعداد باگ‌های کشف شده در یک نرم‌افزار، همان‌قدر که به کیفیت نرم‌افزار مربوط می‌شود، به تعداد کاربرانی که از آن استفاده می‌کنند هم بستگی دارد.
 
اقرار مدیران ارشد اپل به مشکلات نرم‌افزاری آیفون

ادی کیو نیز در این باره می‌گوید:
 
ما ادعا نمی‌کنیم که محصولاتمان باگ یا مشکلی ندارند. هر نرم‌افزاری باگ‌ها و مشکلات خاص خودش را دارد و ما عمیقاً به مشکلات محصولات‌مان اهمیت می‌دهیم.
 
طی این پادکست که یک ساعت به طول انجامید، این دو مدیر اپل چند آمار جالب در مورد نرم‌افزارهای اپل هم ارائه دادند:
 
    ۷۸۲ میلیون نفر از آی‌کلود استفاده می‌کنند.
    در ساعات اوج شلوغی، اپل قادر است حداقل ۲۰۰ هزار آی‌مسیج بر ثانیه را مدیریت کند.
    حجم مبادلات مالی آیتیونز و اپ استور برابر با ۷۵۰ میلیون دلار در هفته است.


منبع: زومیت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس