اتحادیه اروپا در بیانیه پایانی نشست روز گذشته خود در بروکسل خواستار ایجاد مناطق حفاظت شده در سوریه که در این مناطق غیر نظامیان احساس امنیت کنند شد.

به گزارش مشرق به نقل از نشریه "دی سایت"، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان که پیش از این پیشنهاد ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه را داده بود شب گذشته بعد از پایان نشست اتحادیه اروپا در بروکسل خواستار ایجاد مناطق حفاظت شده در سوریه شده و تاکید کرد که چنین اقدامی نه تنها از غیر نظامیان رنج کشیده سوریه حمایت می کند بلکه برخی نگرانی های ترکیه را برطرف می کند. ما در این باره صحبت کرده ایم که از طریق مذاکره مناطقی تعریف شود که در آن ها غیر نظامیان احساس امنیت کنند.

به این ترتیب اتحادیه اروپا خواستار ایجاد مناطق حائل در سوریه شد.

صدر اعظم آلمان همچنین تاکید کرد هنگامی که دهها هزار نفر از غیر نظامیان در سوریه ترس و نگرانی دارند که بمباران شوند باید این مسئله امکان پذیر شود و در این باره توافق صورت گیرد که دقیقا در این مناطق (مناطق حفاظت شده) بمباران صورت نگیرد.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بیانیه پایانی نشست اتحادیه اروپا از دولت بشار اسد و هم پیمانان آن خواستند که بلافاصله به حملات علیه گروه های مخالف میانه رو پایان دهند. این مسئله بحران پناهندگان را تشدید کرده و به نفع تروریست های داعش است.

صدر اعظم آلمان اوایل هفته نیز درباره ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه سخن گفته بود.

دولت ترکیه نیز مدتهاست خواستار ایجاد یک منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه است.

روسیه که با حملات هوایی خود علیه شورشیان از دولت بشار اسد در سوریه حمایت می کند مخالف ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه است. مسکو بر این عقیده است که رئیس جمهور سوریه و شورای امنیت سازمان ملل باید با این مسئله موافقت کنند.

کرملین بر این باور است که یک چنین منطقه پرواز ممنوعی بر فراز سوریه بین شهر بزرگ حلب و مرزهای ترکیه-سوریه از مبارزه با تروریسم داعش جلوگیری می کند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ali ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    0 0
    مثل برجام دارند گام به گام جلو می آیند باید مواظب بود خون شهدا فدای بازی های سیاسی نشود-معمولا" سایت مشرق سانسور میکنه امیدوارم به خاطر خون شهدا یان رو سانسور نکنه البته اگه ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس