کد خبر 537827
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴

دادگاه محلی اسلام‌آباد در حالی حکم دستگیری بدون قید ضمانت رئیس جمهور و رئیس سابق ستاد ارتش پاکستان را صادر کرده که دادگاه مبارزه با تروریسم این کشور نیز چندی پیش دستور بازداشت وی را صادر کرد.

به گزارش مشرق،دادگاه محلی اسلام‌آباد حکم دستگیری بدون قید ضمانت «پرویز مشرف» رئیس جمهور و رئیس سابق ستاد ارتش پاکستان را در پیوند با عملیات علیه مسجد افراطی «لال مسجد» صادر کرده است.

مشرف در سال 2007 میلادی دستور عملیات نظامی علیه لال مسجد اسلام‌آباد را صادر کرده بود که سبب کشته شدن ده‌ها افراطی از جمله «غازی عبدالرشید» برادر «عبدالعزیز» خطیب سابق این مسجد شده بود.

این در حالی است که عبدالعزیز شکایتی علیه پرویز مشرف در دادگاه عالی اسلام‌آباد ثبت کرده بود، اما رسانه‌های پاکستانی هفته گذشته اعلام کردند که خطیب سابق لال مسجد شکایت خود علیه مشرف با پس گرفته است.

با این وجود، دادگاه محلی اسلام‌آباد چندین بار مشرف را برای این پرونده احضار کرد، اما اکنون به دلیل عدم احضار حکم دستگیری بدون قید ضمانت وی را صادر کرده است.

دادگاه مبارزه با تروریسم پاکستان نیز چندی پیش حکم دستگیری رئیس جمهور سابق و رئیس سابق ستاد ارتش این کشور را در پرونده حبس خانگی قضات پاکستانی صادر کرده بود.

رئیس جمهور سابق پاکستان که در سال 1999 با کودتایی توانست بر مسند قدرت باقی بماند، هم‌اکنون به با اتهام خیانت به کشورش نیز روبرو است.

پرویز مشرف در 3 نوامبر سال 2007 میلادی 60 قاضی از جمله «افتخار محمد چوهدری» رئیس وقت دیوان عالی پاکستان را با خانواده‌هایشان در حبس خانگی قرار داد.

پرویز مشرف علاوه بر اتهام حبس خانگی قضات عالی و خیانت به کشورش، چندین پرونده دیگر از جمله قتل «محمد اکبر خان بگتی» رهبر معروف بلوچ و حمله به لال مسجد اسلام‌آباد را در پرونده خود دارد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس