کد خبر 536997
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲

سیطره ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر شانزده منطقه راهبردی در استان مارب، فاصله تا رسیدن به شهر مأرب را به کمتر از هشت کیلومتر رسانده است.

به گزارش مشرق، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، این روزها با پیروزهای شیرین خود در جبهه‌های مختلف نبرد، خسارت‌های تلخ و سنگینی را برای مزدوران و متجاوزان سعودی رقم زده‌اند، به گونه‌ای که با کشته شدن بیش‌تر سرکرده‌های ارشد آنها، شمار قابل توجهی از عناصر مزدور با باختن روحیه خود از میدان نبرد گریخته‌اند.

فروپاشی مزدوران سعودی در جبهه صرواح

بنا به اعلام یک منبع نظامی یمن، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی شانزده موقعیت راهبردی مشرف به شهر مارب را تحت سیطره خود گرفتند.

این مناطق شامل الطلعة الحمراء، إیدات الراء، العطیف، المشجح و پیرامون آنهاست که با این حساب ارتش و کمیته‌های مردمی تنها هشت کیلومتر تا شهر مارب فاصله دارند.

با وجود پشتیبانی هوایی عربستان از مزدوران خود در مأرب، آنها متحمل تلفات جانی و تجهیزاتی سنگینی شدند و بدین ترتیب رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی برتری خود را بر متجاوزان ثابت کردند.

قدرت آتشباری و مبارزاتی رزمندگان یمنی و ابتکار آنها در طراحی نقشه‌های موفق عملیاتی موجب پیشروی آنها در میادین نبرد شده که تا تحقق کامل همه اهداف راهبردی این پیشروی‌ها متوقف نخواهد شد.

تکمیل عملیات تامین امنیت میدی

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی امروز عملیات منحصر به فرد و موفق اخیر خود در پیشروی به سوی صحرای میدی را تکمیل کردند جایی که مزدوران دشمن سعودی بارها از آنجا تلاش‌های بی نتیجه‌ای برای نفوذ به میدی داشته‌اند.

در این عملیات رزمندگان یمنی ضمن کشته و زخمی کردن ده‌ها تن از متجاوزان و مزدوران سعودی و انهدام چندین دستگاه تانک و خودروی زرهی، آنها را به بعد از روستای مرزی الموسم عقب راندند.

با این حساب عملیات تامین امنیت شهر میدی کامل شده و رزمندگان یمنی تنها از این پس باید مراقب هر گونه تحرکت جدید دشمن و دفع و سرکوب آن باشند.

در استان الجوف نیز رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی با حماسه‌سازی‌های افتخار آفرین خود موفق شدند منطقه صبرین در خب الشعف را پس از فرار مزدوران دشمن سعودی از آنجا و به آتش کشیده شدن جنگ افزارهای نظامیشان آزاد کنند.

با از دست رفتن کامل روحیه مزدوران رژیم سعودی تروریستی در صبرین در جوف و فرار تاکتیکی آنها، وحشت و ناامیدی عربستان از رویای ایجاد منطقه بی طرف یا ایجاد آنچه پایگاه نظامی در آنجا برای حمله به صعده و عمران بود، از دست داد.

منابع موثق نظامی خبر دادند، پس لرزه‌های عملیات‌های کوبنده ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به اتاق‌های عملیات فرماندهان آنها در ریاض، ابوظبی و آمریکا هم رسیده است، به گونه‌ای که مزدوران خود را به باد لعن و دشنام گرفته و آنها را به بزدلی، خیانت و فریبکاری برای رسیدن به پول مفت و مجانی متهم کردند.

این در حالی است که در حمله هوایی امروز جنگنده‌های ائتلاف سعودی به شهر نهم در شمال شرق صنعا دستکم یازده شهروند که بیش‌تر آنها زن و کودک بودند کشته شدند.

این افراد از اعضای خانواده طارش النعیمی بودند که خانه آنها در روستای المهجر در منطقه ملح شهر نهم هدف بمباران سعودی‌ها قرار گرفت.

در بمباران سحرگاه امروز شهرهای صعده و الجوف یمن نیز سه یمنی کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • پسر ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    0 0
    یا ایها الذین آمنوا کونوا انصارالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس