کد خبر 537823
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵

اجرای بسیاری از عملیات‌های مقاومتی انتفاضه قدس توسط کودکان فلسطینی سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی را عاجز و سرگردان کرده است.

به گزارش مشرق، سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) روز جمعه اعلام کرد: 2 کودک فلسطینی که روز پنجشنبه با سلاح سرد به ساختمان تجاری واقع در شهر شاعر بنیامین واقع در شرق رام الله حمله کردند، به نسبت دیگر مجریان عملیات‌های انتفاضه قدس که از اکتبر گذشته آغاز شده، از لحاظ سنی کوچک‌تر بودند.

این دو کودک فلسطینی با نام‌های «أیهم صبّاح» و «عمر الریماوی» که هر 2 چهارده ساله هستند، پنجشنبه گذشته در عملیات مقاومتی با استفاده از سلاح سرد یک سرباز اسرائیلی را کشته و دیگری را زخمی کردند، اما سپس مورد شلیک گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفته و هم اینک در بیمارستانی اسرائیلی بازداشت هستند.

صباح و الریماوی در فهرستی بالا بلند از کودکان فلسطینی بازداشتی در زندان‌های رژیم اشغالگر جای دارند که به دلیل اجرای عملیات مقاومتی علیه صهیونیست‌ها اسیر شدند.

«احمد مناصره» 15 ساله اهل شهرک بیت حنینا در قدس از دیگر کودکان مشهور فلسطینی است که اخیرا طی عملیات مقاومتی انتفاضه قدس بازداشت شده و تا ماه مارس را در زندان خواهد بود.

بر اساس اعلام نهادهای حقوقی و محافل ذی ربط، نظامیان رژیم اشغالگر روزانه با حمله به خانه‌های فلسطینیان در کرانه باختری و به خصوص شهر قدس اقدام به ربودن کودکان فلسطینی می‌کنند.

«محمد محمود» وکیل موسسه حقوق بشری «وجدان» گفت: حمله نیروهای رژیم اشغالگر اسرائیل به کودکان قدس طی ماه‌های اخیر شدت گرفته و شبی نیست که کودکی زیر هجده سال بازداشت نشود.

محمود با هشدار درباره بازتاب‌های سیاسی حمله رژیم اشغالگر به کودکان فلسطینی اظهار داشت: مجامع بین‌المللی باید برای توقف این جنایت نظام‌مند اسرائیل اقدامی کنند.

با وجود برخورد شدید رژیم صهیونیستی با کودکان فلسطینی، سرویس امنیت داخلی این رژیم (شاباک) در برابر این قهرمانی کودکان فلسطینی حیران مانده است.

شاباک در گزارش امنیتی که اخیرا منتشر کرد، آورده است که 22 تن از مجریان عملیات‌های ضد اسرائیلی یعنی 10 درصد مجموع مجریان عملیات‌ها تا به امروز زیر شانزده سال هستند.

شاباک معتقد است عواملی که کودکان را برای اجرای عملیات‌های ضد اسرائیلی تحریک می‌کند تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی است که کودکان فلسطینی را ترغیب به الگوگیری از بزرگ‌ترها می‌کند به خصوص که مجریان عملیات‌های ضد اسرائیلی با این کار خود به قهرمانانی در جامعه فلسطینی تبدیل می‌شوند.

سرویس امنیت داخلی اسرائیل در ادامه گزارش خود آورده است، بیش‌تر کودکان فلسطینی که دست به عملیات ضد اسرائیلی می‌زنند از خانواده‌های فرهنگی و عادی فلسطین هستند، بنابراین عامل اقتصادی همچون دیگر عوامل، انگیزه‌ای برای روی آوردن کودکان فلسطینی به عملیات ضد اسرائیلی نیست.

در چارچوب سیاست‌های خصمانه رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی در ماه‌های اخیر، تصویب لایحه جدید در کمیته وزارتی اسرائیل است که اجازه صدور حکم حبس برای کودکان 12 سال به بالا را که محکوم به ارتکاب جرائم قتل یا اقدام به قتل شده باشند، می‌دهد.

کنست اسرائیل نیز در بیست و پنجم نوامبر گذشته با 64 رای موافق و 22 رای مخالف این لایحه را تصویب کرد در حالی که قانون کیفری اسرائیل در نسخه کنونی آن صدور مجازات حبس برای کودکان زیر چهارده سال را منع می‌کند، به گونه‌ای که به جای آن، این کودکان به موسسه‌های بازپروری سپرده می‌شوند.

کنست اسرائیل همچنین اصلاحیه قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن حداکثر 10 سال زندان برای افرادی که سنگ یا دیگر اشیاء را به سمت خودروهای اسرائیلی پرتاب کنند، در نظر گرفته می‌شود و برای افرادی که سنگ پرانی یا دیگر وسایل و اشیاء را با هدف آسیب زدن به سرنشینان خودرو یا در معرض خطر قرار دادن آنها پرتاب می‌کنند به 20 سال زندان محکوم می‌شوند.

کنست همچین اصلاحیه قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن کودکان قدس در صورتی که در مدت اسارت خود مرتکب آنچه جرائمی با انگیزه‌های ناسیونالیستی یا فعالیت‌های تروریستی شوند از امتیازات تامین اجتماعی محروم می‌شوند و به دادگاه اجازه داده می‌شود غرامتی تا 10 هزار شیکل از خانواده‌هایشان دریافت کند.

«عاید ابوقطیش» مدیر برنامه مناظره متعلق به جنبش جهانی دفاع از کودکان شاخه فلسطین گفت: مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل سیاست‌ها و رفتارهایی اتخاذ می‌کنند که نقض فاحش قوانین بین المللی در حق کودکان فلسطینی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس