کد خبر 544801
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶

آزاده فلسطینی و پدر «اشرقت قطنانی» شهیده مشهور انتفاضه قدس با شرح اوضاع مشقت بار اسرای فلسطینی از نهادهای بین‌المللی خواست برای نجات جان کودکان و زنان فلسطینی در بند رژیم اشغالگر اقدام فوری کنند.

به گزارش مشرق، شیخ «طه قطنانی» آزاده فلسطینی و پدر «اشرقت قطنانی» شهیده انتفاضه قدس که اخیراً در حمله وحشیانه نظامیان رژیم اشغالگر مظلومانه به شهادت رسید،‌ در رام الله به شرح گوشه‌ای از رنج و مشقت سنگین و ادامه‌دار اسرای فلسطینی در بند زندان‌های رژیم اشغالگر پرداخت.

شیخ قطنانی به اتهام وابستگی به مقاومت و گروه‌های آن و اقداماتی علیه رژیم صهیونیستی برای مدت 2 ماه در بازداشت اداری به سر برده بود.

این آزاده فلسطینی ضمن تاکید بر اینکه قوانین حاکم بر اسرای دربند زندان‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی نژادپرستانه و ظالمانه است، گفت: مقامات زندان‌های اسرائیل اسرای فلسطینی را حتی از ضروری‌ترین نیازهای خود محروم کرده‌اند.

وی افزود: حبس انفرادی، برداشتن وسایل گرمایشی یا سرمایشی در زمستان و تابستان و محرومیت از در اختیار داشتن البسه و داروی مناسب از جمله محرومیت‌هایی است که اسرای فلسطینی با آن روبرو هستند.

شیخ قطنانی گفت: مسئولین یا نگهبانان زندان‌های رژیم صهیونیستی با یگان‌های ویژه سرکوب اسرا و مجهز به سلاح و سگ‌های پلیسی به سراغ اسرای فلسطینی در بندهایشان می‌روند و حتی این نیروها گاز فلفل با خود دارند که نشانه رعایت نشدن ناچیزترین حقوق بین‌المللی زندانیان است. 

آزاده فلسطینی اظهار داشت: سیاست انتقال اسرا از یک زندان به زندانی دیگر، آشکارترین مجازات علیه رهبران اسرای فلسطینی است که برای بهبود اوضاع هم سلولی‌های خود تلاش می‌کنند.

وی افزود: هنوز قریب به 25 اسیر زن فلسطینی در زندان‌های اسرائیل هستند که قدیمی‌ترین آنها «لینا الجربونی» است که از چهارده سال پیش در اسارت به سر می‌برد.

شیخ قطنانی گفت: «خالده جرار» نماینده مجلس قانونگذاری فلسطین از دیگر اسرای زن فلسطینی است که همگی در زندان هشارون در شرایط معیشتی بسیار دشواری و سختی به سر می‌برند.

آزاده فلسطینی گفت: رژیم اشغالگر اسرای زن فلسطینی را حتی از معاینه توسط پزشکانی متخصص غیر از پزشک زندان محروم کرده و آنها را حتی از ملاقات با فرزندانشان بدون دست‌های بسته ممنوع کرد که اینها همگی نقض آشکار ساده ترین حقوق انسانی منشورهای بین‌المللی است.

وی با اشاره به اینکه بیش از چهارصد فلسطینی در بازداشت اداری به سر می‌برند، گفت: بازداشت اداری خود یکی از بدترین نوع بازداشت‌ها در زندان‌های رژیم صهیونیستی است به گونه‌ای که یک اسیر ماه‌ها یا سال‌ها بدون محاکمه در اسارت به سر می‌برد.

شیخ قطنانی تاکید کرد: بیش از 220 کودک فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر هستند و نهادهای بین‌المللی هیچ اقدام واقعی برای توقف سیاست‌های رژیم اشغالگر در بازداشت و حمله به کودکان انجام نمی‌دهد.

آزاده فلسطینی تصریح کرد: من نیز مثل خیلی دیگر از اسرای فلسطینی تنها به دلیل فعالیت‌های عمومی در محکومیت اشغالگری و حتی مقاومت مسالمت آمیز زندانی شدیم همانگونه که محمد القیق خبرنگار فلسطینی اسیر در بازداشت اداری بود.

شیخ قطنانی با اشاره به اینکه رژیم اشغالگر صهیونیستی با اسرای فلسطینی همچون زندانیان جنایی برخورد می‌کند، گفت: اسرائیل با اسرای فلسطینی به عنوان اسرای جنگی جنگ یا اسرای کشوری که تحت اشغال است تعامل نمی‌کند.

وی افزود: امروز بر زندانهای رژیم صهیونیستی قانون حالت فوق العاده حاکم است، به گونه‌ای که یک نفر شاهد برای اثبات اتهام اسرای فلسطینی کافی است حتی اگر اسرا، اعترافی به اتهام‌های خود نکرده باشند.

وی افزود: مسئولین زندان‌های رژیم اشغالگر هیچ رفتار خوبی با زندانیان ندارند و حتی آنها را هنگامی که از دادگاه به زندان یا از زندانی به زندان دیگر منتقل می‌کنند از هیچ رفتار تحقیر آمیزی کوتاهی نکرده و حتی آنها را برای بازرسی کاملا عریان می‌کنند.

شیخ قطنانی افزود: در بازجویی‌ها هم اسرای فلسطینی را مورد شکنجه شدید قرار داده و حتی شده تا 12 ساعت دست و پای آنها را بسته نگاه داشته‌ و آنها را بر روی کرسی‌های آهنی و سختی برای مدت طولانی می‌نشانند، در حالی که سگ‌های پلیسی اطراف آنها را احاطه کرده‌اند.

وی گفت: احکام دادگاه‌های اسرائیلی علیه اسرای فلسطینی غالبا از سوی سرویس‌های اطلاعات صهیونیست‌ها صادر می‌شود و وکلایی هم که برای اسرا در نظر گرفته می‌شوند نمایشی هستند.

آزاده فلسطینی گفت: هر اسیر فلسطینی مجبور است در برابر قاضی به اتهامات خود اعتراف کند تا سرویس‌های اطلاعاتی و دادستانی کل رژیم صهیونستی در آن تجدید نظر نداشته باشند.

شیخ القطنانی پدر اشرقت قطنانی دختر 16ساله فلسطینی است که آذر ماه گذشته در ایست حواره رژیم صهیونیستی در کرانه باختری به شهادت رسید.

اشرقت عضو هیچ گروه سیاسی فلسطینی نبود، ولی هر رزمنده مقاوم را دوست داشت، ارادت وی به سید حسن نصرالله رهبر مقاومت و دیگر مبارزان به‌حدی بود که وی تصویر دبیرکل حزب‌الله را در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک قرار داده بود.

اشرقت جمله «القدس عروس عروبتکم» را در هر مکانی، در روی نیمکت مدرس و دیوار خانه‌شان و درها و دفاتر می‌نوشت.
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله هم پس از شهادت اشرقت با پدر وی تماس تلفنی می‌گیرد و یک جمله به او می‌گوید: اشرقت برای من، همانند پسرم، هادی است.
قطنانی ارزش این جمله نصرالله را برابر با تبریک همه مردم می‌داند و می‌گوید: این جمله سید حسن نصرالله همانند این است که تمام مردم همگی با هم به من تبریک بگویند.
قطنانی ب ه‌نقل از نصرالله می‌گوید: هرگاه از نماز و روزه‌مان دست برداشتیم، از فلسطین هم دست برخواهیم داشت (یعنی هرگز از فلسطین دست برنخواهیم داشت همان‌طور که از نماز و روزه خود دست برنمی‌داریم).

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس