فرزند شهید جبار عراقی از شهدای مدافع حرم شهرستان کارون به مقام شامخ جوان‌ترین شهید مدافع حرم اهواز ادای احترام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه جهاد و مقاومت مشرق از خوزستان، فرزند شهید جبار عراقی (طُرفی) از شهدای مدافع حرم شهرستان کارون با حضور بر مزار شهید محمد ظهیری، به مقام شامخ جوان‌ترین شهید مدافع حرم اهواز ادای احترام کرد.

در این آئین مهدی عراقی، پسر بزرگ شهید جبار عراقی (طُرفی) با حضور در حرم حضرت علی بن مهزیار اهوازی به زیارت مزار شهید محمد ظهیری رفت و یاد جوان‌ترین شهید مدافع حرم اهواز را گرامی داشت.

در این آئین فرزند شهید عراقی آیاتی از کلام‌الله مجید را قرائت و ثواب آن را به روح پاک شهید محمد ظهیری، از شهدای مدافع حرم خوزستان و جوان‌ترین شهید مدافع حرم اهواز هدیه کرد.

شهید محمد ظهیری، از شهدای مدافع حرم خوزستان و جوان‌ترین شهید مدافع حرم اهواز در دهمین روز از بهمن ماه سال 1368 به عنوان سومین فرزند خانواده ظهیری در منطقه منبع آب کلانشهر اهواز به دنیا آمد و بعد از برادرانش مهدی و احمد شادی را دوباره میهمان خانه پدر کرد.

این تکاور دلیر اهوازی در مهرماه امسال برای دفاع از حرم حضرت زینب کبری (س) و حضرت رقیه (س) عازم کشور سوریه شد و در روز جمعه اول آبان ماه سال 1394 مصادف با تاسوعای حسینی سال 1437 هجری قمری در درگیری با نیروهای تکفیری در حلب سوریه به فیض شهادت نائل آمد.

پیکر مطهر این شهید مدافع حرم پس از انتقال به خوزستان، در ظهر روز جمعه هشتم آبان ماه مطابق با 16 محرم بعد از نمازجمعه اهواز از مصلای مهدیه امام خمینی(ره) این کلانشهر با حضور علما، خانواده معظم شهدا و مردم شهیدپرور تشییع شد.

پس از برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید ظهیری به حرم حضرت علی بن مهزیاری اهوازی منتقل شد و در کنار هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس و پایین مزار شهید محمدعلی چم‌حیدری و مزار طلبه شهید سید مرتضی شفیعی آرام گرفت.

شهید جبار عراقی (طرفی)، از شهدای مدافع حرم کوت عبدالله در دهم اسفند ماه سال 1347 به عنوان تنها پسر خانواده پرجمعیت خود دیده به جهان گشود.

این رزمنده خستگی ناپذیر برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) به سوریه رفت و در روز یکشنبه سوم آبان ماه 1394 مطابق با یازدهم محرم سال 1437 هجری قمری در جاده رقه در استان حماه سوریه به دست تکفیری‌ها به طور ناجوانمردانه‌ای به شهادت رسید.

پیکر مطهر این شهید والامقام پس از روزها غربت به وطن بازگشت و در صبح روز یکشنبه هفدهم آبان ماه سال 1394 و 25 محرم سالروز شهادت امام سجاد (ع) در اهواز تشییع شد.

پیکر پاک شهید عراقی پس از انتقال به گلزار شهدای در کنار مزار شهید فرشاد حسونی‌زاده (چلداوی)، مزار شهید حمیدرضا فاطمی‌اطهر (حمید ممبینی) و مزار شهید عبدالکریم جهانگرد اهوازی آرام گرفت و مزارش زیارتگاه اهل یقین شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس