کد خبر 537595
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۱

سریال «شیوع» به کارگردانی محمود معظمی ازابتدای این هفته به روی آنتن می‌رود.

 به گزارش مشرق، سریال «شیوع» به کارگردانی محمود معظمی، با توافق سازمان صدا و سیما از شنبه این هفته از شبکه یک سیما ساعت 22:15 هر شب روی آنتن خواهد رفت. این سریال 12 قسمتی با موضوعی متفاوت، اولین مجموعه تلویزیونی است که اطلاعاتی درباره حملات زیستی به کشورمان، به مخاطبان می‌دهد.

پس از شرایط خاصی که برای پخش این سریال پیش آمده بود، بالآخره نظر مدیران صدا و سیما از سوی عوامل این سریال جلب شد و با این‌که شیوع به سفارش سازمان پدافند غیرعامل، مراحل معمولی پیش از تولید را از سر نگذارنده بود، با توافق و سعه صدر مسئولان تلویزیون قرار است از هفته آینده یک اسفندماه روی آنتن برود.

به گزارش روابط عمومی «شیوع»، پیش از این برخی رسانه ها، از اختلاف میان گفته های یکی از تهیه کنندگان این سریال بیژن شیرمرز و رحمان سیفی آزاد رییس مرکز امور نمایش سیما خبر داده بودند که در نهایت نظر رییس مرکز نمایشی از سوی سازندگان سریال جلب شده و پخش آن با تایید  این بخش از سازمان صدا و سیما صورت خواهد گرفت.

همچنین موضوع پرماجرا و متفاوت این سریال با کارگردانی محمود معظمی، مربوط به حملات زیستی به ایران است که سازمان پدافند غیرعامل مسئول رسیدگی و دفع این اتفاقات است. با توجه به این‌که تا کنون سریالی در این‌باره ساخته نشده و مخاطبان عام تلویزیون اطلاع کمی از این موضوع دارند، به نظر «شیوع» می‌تواند نقظه عطفی هم در اطلاع‌رسانی و هم در ژانر ماجرایی و پلیسی در سریال‌های تلویزیون باشد.

در خلاصه داستان این سریال  به قلم مهدی میراحمدی آمده است: «حمله بیولوژیکی طراحی شده توسط آمریکا از مسیر یکی از کشورهای همسایه، ایران را تهدید می‌کند. این مسئله با هوشیاری یک پزشک جوان آشکار می‌شود و باعث می‌شود که سازمان پدافند غیرعامل کشور ضمن ورود به ماجرا ابتکار عمل را به دست بگیرد.»

در سریال «شیوع» سید مهرداد ضیایی، عبدالرضا اکبری، شهرام عبدلی، جعفر دهقان، لاله اسکندری و محسن افشانی از بازیگران اصلی هستند و رحیم نوروزی، کمند امیرسلیمانی، سیدجواد هاشمی، ابوالفضل همراه و سیروس میمنت نیز در این مجموعه به ایفای نقش می‌پردازند.

بیژن شیرمرز تهیه‌کنندگی این مجموعه را در موسسه فیلمسازی حس هفتم به سفارش سازمان پدافند غیرعامل برعهده گرفته‌ است و از دیگر عوامل این مجموعه می‌توان به جانشین تهیه‌کننده حمید طالقانی، مدیر تصویربرداری فرشاد گلسفیدی، مدیر روابط عمومی امیر نراقی‌پور، مدیر صدابرداری وحید سلطانی، طراح گریم نوید فرح مرزی، طراح صحنه و لباس افسانه صمدزاده، برنامه‌ریز یاسمن شریف‌زاده و دستیار اول کارگردان سعید آهنج اشاره کرد.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 20
  • احمدحسين ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    باعرض سلام واحترام خدمت تمامي دوستان دراين فيلم ناقل بيماري،فردي بامليت افغانستاني نشان داده مي شود!!درحاليكه آمريكايي ها درتمامي كشورهاي همسايه ايران ازبحرين كرفته تا پاكستان و عراق و آذربايجان حضور دارند! و مردم عزيز ايران كه ازنزديك با افغانستاني ها آشنايي و ارتباط دارند و آنها را مي شناسند و خودشان مي توانند قضاوت كنند!!اما متاسفانه رسانه هاي ايران هميشه سعي دارند درتمامي ابعاد چهره ي منفي و زشتي ازافغانستاني ها به نمايش بگذارند!! درحاليكه ازهمه لحاظ ديني،فرهنكي،زباني،تاريخي و ...افغانستان به ايران مي باشد!!!
  • حسین ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    من ایرانی هستم ، تو این فیلم قصد تحقیر و و منفی نگری افغانستان نیست ، داستانش اینه که آمریکایی ها برای حمله زیستی به ایران یک شخص افغانستانی رو آلوده میکنن و بصورت قاچاقی وارد ایران میکنن این شخص بیماری رو در ایران پخش میکنه ، همین 3 یا 4 ماه پیش آنفولانزای نوع جدید اومد به ایران و جان چند نفر رو گرفت ، خلاصه این فیلم قصد تحقیر افغانستانی های عزیز رو نداره ما با افغانی ها برادریم.
  • مصطفی ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    خوب حالا قصد تخریب نیست چرا باید طرف افغانی باشه؟
  • سمين ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    اين همه ادم گير دادين به افغانستاني چرا يکي ازخودتون نباشه
  • سمين ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    اين همه ادم گير دادين به افغانستاني چرا يکي ازخودتون نباشه
  • سمين ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    اين همه ادم گير دادين به افغانستاني چرا يکي ازخودتون نباشه
  • سمين ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    اين همه ادم گير دادين به افغانستاني چرا يکي ازخودتون نباشه
  • شیوای بلخی ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    چراازویروس های ایدز وخونهای آلوده فرانسوی چیزی نگفته یاجرات ندارندطرف عراقی باشه !!.درضمن مرزهایی که بادیوار وموانع بسته شده رابازجلوه می دهد!درواقع ایران چهره واقعی خودرابه جهانیان درقبال مهاجرین ازورای نقاب نشان می دهد
  • امیر ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    واقعا برای صدا و سیما متاسفم که با این سریال های مزخرفش آبروی جمهوری اسلامی را می برد و دلخوری بین مهاجرین ایجاد می کند. این همه رهبر انقلاب سفارش به تکریم مهاجرین می کند بعد یک عده همه رشته ها را پنبه می کنند. حداقل احترام شهدای فاطمیون را نگه می داشتید.
  • امیر ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    واقعا برای صدا و سیما متاسفم که با این سریال های مزخرفش آبروی جمهوری اسلامی را می برد و دلخوری بین مهاجرین ایجاد می کند. این همه رهبر انقلاب سفارش به تکریم مهاجرین می کند بعد یک عده همه رشته ها را پنبه می کنند. حداقل احترام شهدای فاطمیون را نگه می داشتید.
  • Morteza ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    شاهکار جدید خالیوود اولن چرا باید افغان باشد،دوما آمریکا این قدر کم عقل هست که یک نفر کاغذ محرمانه رو توش ناس بذاره و به همین راحتی اون فرد رو بفرسته. اگه آمریکا بخواد کاری کنه بد تر از فرانسه میکنه که تو خواب هم نتوانید بفهمید. متاسفم که شعور مخاطب براتون مهم نیست
  • ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    فعال فرهنگی افغانستانی در اعتراض به پخش سریال «شیوع» از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، گلایه‌هایش را تحت عنوان «گلایه‌های همزبانی» ‌در قالب یک شعر به رشته تحریر درآورد. «محمد حسین فیاض» فعال فرهنگی مهاجرین افغانستانی مقیم ایران به بهانه پخش سریال «شیوع» گلایه‌هایش را تحت عنوان «گلایه‌های همزبانی» به رشته تحریر در آورده که در زیر آمده است: «««««چه با من می‌کند این بار سیما»»»»»»» همه اهل بخارائیم و شیراز و یا از غزنه و بلخِ غزل ساز و با آیات قرآن، شعر حافظ بهار خویش را کردیم آغاز چه با من می‌کند این بار، سیما؟ پی هم می‌کند رگبار، سیما زبانم فارسی، همسایه اش، من ولی کرده مرا انکار، سیما برای خلق یک مضمون مرا بُرد به سوی وادی مجنون مرا بُرد نشست و ساخت فیلم «چارخونه» به سوی درد بی درمون مرا بُرد کجا «سیما» نشست از همدلی گفت؟ کجا از دشنه‌های زابلی گفت؟ به ما که می‌رسد، مثل همیشه ز ویروس و «جواد کابلی» گفت نمی‌دانم چگونه جست، سیما گلایه می‌کنم از دست سیما فضای همدلی‌ها را خجل کرد تمام هجو من دربست سیما
  • زهرا ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    بسیار ناراحت کننده است این سریال
  • ناشناس ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    آره دیدیم ویروس استاکس نت که یک ویروس کامپیوتری بود را چطور وارد کشور کردند ، ولی محکم جلوشون ایستادیم وویروس را از بین بردیم ، ویروس زیستی که دیگه جای خود داره، مگه قراره شما جلوی ویروسو بگیری که متوجه نشی ونفهمی، سازمان پدافند غیرعامل می دونه چکار کنه ، شما نگران نباش...
  • رها ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    کدوم منبع رسمی یا غیر رسمی تا حالا تایید کرده که افغانی ها ناقل بیماری خطرناک هستند؟ یعنی دیواری کوتاه تر از مهاجرین بدبخت پیدا نکرد این صدا و سیما؟؟ واقعا متاسفم برای همه آدمایی که فقط تحقیر و توهین بلدن...
  • sama ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    0 0
    ویروسو فرانسه و عراق میفرستن عربها بهتون تجاوز میکنن و۵۰۰تا۵۰۰تا میکشنتان....اونوقت برای خالی کردن عقده هاتون از ما استفاده میکنید...
  • JAVAD ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    چون آمریکائیا تو افغانستان هستن بخاطر همین طرف افغانی بوده و گرنه قبلا می تونست عراقی باشه تازه کنترل مرز افغانستان ضعیفتر از عراق هستش فیلمو ببینید قاچاقچی مواد از افغانستان اومده یه حرفی میزنید جدا ، واقعا چقد ماها مته به خشخاش میزنیم
  • میثم ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    0 0
    خسته نباشید میگم به کارگردان عزیز وعوامل ساخت این مجموعه.ک واقعا سریال قشنگی بودبه خصوص تصویربرداریشون
  • ناشناس ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    واقعامتاسفم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس