گروه سیاسی مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.


ویرایشکیهان

یاران کرباسچی گنج قارون دارند که میلیاردی ولخرجی می‌کنند؟!

با انتشار خبر هفته‌نامه جدید کارگزاران، این سوال برای چندمین‌بار در ذهن افکار عمومی تداعی می‌شود که یاران هاشمی چگونه هزینه‌های میلیاردی برای انتخابات مجلس را مدیریت می‌کنند و مخارج مالی این حزب، از کجا تامین می‌شود؟

به گزارش مشرق، رشد قارچی نشریات حزب کارگزاران همچنان ادامه دارد و هفته‌نامه «صدا» به عنوان ارگان رسانه‌ای این حزب، در شماره این هفته خود خبر از انتشار یک هفته‌نامه دیگر به عنوان هفته‌نامه خبری- تحلیلی تحت عنوان «سازندگی» داد.

چگونگی تامین هزینه میلیاردی تریبون‌ها و رسانه‌های زنجیره‌ای حزب کارگزاران همیشه مورد پرسش و سوال افکار عمومی بوده است که تاکنون پاسخ روشنی در این خصوص دریافت نشده است.

در اختیار داشتن موسسات هم‌میهن زیر نظر «غلامحسین کرباسچی» و انتشار هفته‌نامه‌هایی از قبیل «صدا» و ماهنامه‌های «تجربه» و «مهرنامه» و فصل‌نامه «دانشنامه» و البته توقیف شدن روزنامه آسمان؛ ذهن افکار عمومی را با این سوال روبرو کرده است که منبع مالی کارگزاران چه کسی و یا چه نهادی است؟

روی کار آمدن دولت یازدهم در روند فعالیت‌های این حزب سیاسی بسیار موثر بود. با روی کار آمدن دولت یازدهم حزب کارگزاران تولدی دوباره پیدا کرد و دوباره نام «کارگزاران» بر سر زبان‌ها افتاد. کارگزاران نزدیک‌ترین حزب به دولت و به ویژه معاون اول دولت وی محسوب می‌شود به طوری که بعضی از اعضای موثر آن در دولت روحانی نقش کلیدی ایفا می‌کنند.

یاران هاشمی با مدیریت کرباسچی، طی چند ماه گذشته با نوسازی حزبشان به تقویت جنبه رسانه‌ای و مالی حزب پرداختند و حالا می‌خواهند به هر ترتیبی که هست، در انتخابات آینده، مخصوصا انتخابات مجلس شورای اسلامی تاثیرگذارترین جریان اصلاح‌طلب باشند و در رأس تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌های جریان اصلاح‌طلب قرار گیرند.

درآمدها و هزینه‌های میلیاردی کارگزاران از دهه هفتاد به واسطه حمایت‌های هاشمی از این حزب دولت ساخته نشأت می‌گیرد تا جایی که حسین مرعشی عضو ارشد این حزب سیاسی در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها، سخنانی در مورد میزان تبلیغات، هزینه‌ و خرج‌های مالی که کارگزاران خود را به واسطه آن به جامعه سیاسی کشور معرفی کرد اشاره می‌کند که بالغ بر 500 میلیون تومان آن هم در سال 1374 است که با  توجه به رقم تورم فعلی چیزی حدود بیش از 11 میلیارد تومان می‌شود.

مرعشی درباره میزان تبلیغات این حزب سیاسی در ابتدای شروع به کارش و در زمان شهرداری غلامحسین کرباسچی در تهران بیان می‌کند: «ما یک روز قبل از انتشار بیانیه شماره 1 کارگزاران، 500 تابلوی چهاربعدی را در تهران اجاره کردیم و برای اولین‌بار بیلبوردهای کارگزاران با شعار عزت اسلامی و تداوم سازندگی رونمایی شد که این اقدام به عنوان اولین تبلیغات مدرن انتخاباتی ثبت شد.»

رفتارهای مالی کارگزاران و دسترسی آنها به منابع مالی باعث شده است که این حزب تصور کند می‌تواند حمایت مالی اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش رو را برعهده داشته باشد، لذا همین مسئله تبدیل به اختلافی برای اردوگاه اصلاحات شده است و به نوعی تمامی اصلاح‌طلبان زیر منت حزب کارگزاران و هاشمی رفسنجانی قرار گرفته‌اند.

یادآور می‌شود روزنامه‌هایی مانند شرق و آرمان و اعتماد نیز کما بیش در خدمت کارگزاران قرار دارند.

2/5 میلیون نفر صاحب خانه شدند اما وزیر فقط ناسزا می‌گوید


وزیر راه و شهرسازی در ادامه لفاظی‌ها و بی‌برنامگی‌هایش، باز هم به بد‌گویی علیه مسکن مهر پرداخت.

عباس آخوندی در همایش «چالش‌های توسعه شهری در اندیشه ایران شهر» که در دانشکده معماری دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، ادعا کرد: مسکن مهر تصویری است از انسان‌هایی که کالا هستند و می‌توانید در هر جایی از این سرزمین آنها را در قفسه جا دهید. نه مسئله شهر را می‌بینید، نه مقام انسان را و نه ساختار اجتماعی را، فقط یکسری قفسه است که می‌توانید در آن هم کالا بگذارید و هم انسان.

وی می‌گوید: ایران شهر ما در وضعیت پرچالشی به سر می‌برد. در زمستان می‌بینیم که امکان نفس کشیدن در تهران با مشکل جدی مواجه است. تهران چه از لحاظ منابع زیستی و چه روابط اقتصادی مشکلات جدی دارد. تعداد فقرایی که پیرامون شهر تهران زندگی می‌کنند به پنج میلیون نفر می‌رسد که سبب‌ساز انواع بزه‌های اجتماعی می‌شود.

وی پیش از این هم مسکن مهر را «مزخرف» خوانده بود و این در حالی است که شخصاً پس از 30 ماه کوچک‌ترین کار برای مشکل اقشار فاقد مسکن انجام نداده و وعده مسکن اجتماعی نیز جز لفاظی راه به جایی نبرده است.

پرخاشگری وزیر راه و شهرسازی علیه مسکن مهر در حالی است که اخیراً روزنامه دولتی شهروند به نقل از احمد اصغری مهرآبادی (قائم مقام وزیر راه) نوشت: 2/5 میلیون نفر از طریق مسکن مهر صاحب خانه شده‌اند و کیفیت سازه‌های مسکن مهر در حد قابل قبول و استاندارد است.

شهروند تصریح کرده بود: دولت یازدهم در بخش مسکن برنامه خاصی را دنبال نمی‌کند و برای مسکن دهک‌های درآمدی پایین نیز در نظر ندارد جایگزینی برای مسکن مهر تعریف کند.

اما درباره اظهارنگرانی عباس آخوندی نسبت به وضعیت فقرا و حاشیه‌نشین‌ها باید گفت که وی چند هفته پیش، سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان که وظیفه‌اش مقابله با گران کردن قیمت‌هاست مدعی شد حامیان قیمت‌گذاری و مهار قیمت‌ها، کمونیستی فکر می‌کنند!!

در منطق سرمایه‌داری له شدن فقرا و حاشیه‌نشین‌ها زیر ارابه رونق اقتصادی سرمایه‌داران امری طبیعی محسوب می‌شود.

ترجیح اقلیت 6 درصدی بر 94 درصد مردم

دولت اگر به فکر مردم بود باید به جای خرید فله‌ای ایرباس، راه‌آهن را توسعه می‌داد. قرارداد خرید 118 فروند هواپیمای ایرباس از فرانسه در عمل ثابت کرد رویکرد اصلی دولت در مناسبات اقتصادی، نه توجه به عموم مردم و خواسته‌هایشان که توجه ویژه به طیف سرمایه‌دار بوده است.

به گزارش جهان‌نیوز توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور و توجه متوازن به زمینه‌های تحقق این مهم در سه عرصه هوایی، ریلی و جاده‌ای از مهمترین وظایف دولت‌ها به شمار رفته و همچنانکه در برنامه‌های توسعه و چشم‌انداز بیست ساله نیز بر آن تاکید شده است، می‌بایست سهم قابل توجهی از بودجه و امکانات دولت‌ها به آن اختصاص یابد.

از سوی دیگر، حجم روزافزون تلفات جاده‌ای در کشورمان و نبود زیرساخت‌های مناسب در این حوزه، لزوم توجه و سرمایه‌گذاری دولت به این مسئله را دوچندان می‌نماید. با این حال و با وجود گذشت بیش از دو سال از روی کار آمدن دولت، نه تنها شاهد اتفاق قابل توجهی در این عرصه نبودیم که اخیرا و با قراردادهای سوال‌برانگیز خرید هواپیماهای لوکس از شرکت‌های فرانسوی، این موضوع با نگرانی‌های بیشتری نیز مواجه شد.

نویسنده با اشاره به تلفات سالانه چندهزار نفری تصادفات جاده‌ای می‌نویسد: این میزان هولناک از مرگ و میرهای ناشی از تصادفات در کشورمان، بیش از همه می‌بایست دولت را به فکر چاره‌جویی انداخته و تلاش‌ها برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را دو چندان کند. چه اینکه توسعه خط ریلی کشور و همچنین تجهیز این عرصه به قطارهای جدید با توجه به نوع بافت جغرافیایی کشور، می‌توانست به عنوان مهمترین و راهبردی‌ترین رویکرد جهت علاج تلفات گسترده‌ جاده‌ای مدنظر قرار گیرد اما نگاهی گذرا به وضعیت این حوزه آن هم در فاصله اندک باقی مانده به تعطیلات نوروزی، کم‌کاری مسئولان دولتی در این خصوص را به وضوح نشان می‌دهد. پر شدن ظرفیت محدود قطارهایی با کیفیت متوسط و باقی ماندن صرفا قطارهای بسیار ضعیف یا بسیار لوکس در فهرست سفرهای نوروزی، حکایت از عدم توجه لازم به ناوگان ریلی دارد.

از سوی دیگر؛ مشکلات عدیده قطارهای فعلی و ناتوانی در سرویس‌دهی مناسب به مسافران به ویژه در مناطق جنوبی کشورمان نشان می‌دهد که دولت عملا این عرصه را به حال خود رها کرده است. چرا که با وجود انعکاس چندباره مشکلات و گرفتاری‌های مسافران در این خطوط در رسانه‌های مختلف، مسئولان ترجیح داده‌اند سیاست سکوت را در قبال آن در پیش گیرند.

با همه اینها مسئولان دولتی که تا چند ماه پیش عمده کم‌کاری‌ها در عرصه‌های مختلف را به نبود بودجه و تحریم‌ها گره می‌زدند، در شرایط رفع تحریم‌ها انتظار می‌رفت اولویت اول دولت در موضوع حمل و نقل به توسعه و تجهیز ناوگان ریلی اختصاص یابد، اما قراردادهای عظیم اخیر با شرکت‌های هواپیمایی فرانسه حکایت از واقعیت دیگری داشت.

این قراردادها جدا از آنکه انتقادات بسیاری از کارشناسان اقتصادی و همچنین تعدادی از نمایندگان مجلس را در پی داشت، در عمل ثابت کرد رویکرد اصلی دولت در مناسبات اقتصادی، نه توجه به عموم مردم و خواسته‌هایشان که توجه ویژه به طیف سرمایه‌دار کشور بوده است. میزان و سطح طبقات متقاضی سفرهای هوایی و همچنین مسافرت با قطار در کشور عیان بوده و روشن است که اگر سیاست دولت، واقعا نفع‌رسانی به عموم مردم بود، مشخص بود که باید کدام حوزه حمل و نقل را تقویت می‌کرد.

یادآور می‌شود هفته گذشته در نظرسنجی برنامه تلویزیونی پایش 94 درصد مردم تصریح کردند اولویت سرمایه‌گذاری، خرید هواپیما نبود.

آمریکا: تمام منطقه در تیررس موشک‌های مرگبار ایران است

مدیر آژانس اطلاعاتی پنتاگون خطاب به کنگره گفت: با اجرای توافقنامه هسته‌ای و متعاقب آن کاهش تحریمهای اعمال شده علیه ایران در مقیاس وسیع، این کشور اکنون به خرید سامانه‌های تسلیحاتی پیشرفته روسیه پرداخته و در آینده نزدیک از این بنیه نظامی خود در جنگ داخلی سوریه بهره‌برداری خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی «واشنگتن بیکن» در نشست استماع کنگره، سناتور دمکرات ریچارد بلومنتال از ایالت کنتیکت از وینسنت استوارت پرسید در مورد اظهارات قبلی‌اش  مبنی بر اینکه «بعید است که ایران با دریافت حدود 50 تا 150 میلیارد دلار از محل لغو تحریم‌ها بتواند بنیه نظامی خود را تقویت کند» توضیح دهد. وی در پاسخ گفت: «در آینده نزدیک بعید است چرا که من فکر می‌کنم که تمرکز بر دستاوردهای اقتصادی داخلی خواهد بود. با این حال، پس ‌از 35 سال تحریم‌،  ایران از توانمندترین نیروی موشکی در منطقه برخوردار شده است. قدرت مرگبار و دقت این موشک‌ها را تقویت کرده است. تمام بردهای موشکی را پوشش داده و اکنون می‌تواند تمام اهداف منطقه‌ای‌اش را در تیررس خود قرار دهد.»

وی در پاسخ به یک سوال دیگر بلومنتال در مورد تخمین زمانی خود برای صرف این پول گفت: «این کار در درازمدت صورت خواهد گرفت. ما پیش از این شاهد توافقنامه ایران و روسیه در مورد سامانه پدافند هوایی اس-300 بودیم.

ما اکنون شاهد آن هستیم که روسیه پس از استقرار نظامی در خارج از این کشور در سوریه قابلیت‌های زیادی را به نمایش گذاشته است.»

جامعه اطلاعاتی آمریکا در ارزیابی سالانه خود، ایران و روسیه را بزرگترین تهدید علیه خود دانستند.

فرانکفورتر آلگماینه: داعش فرو می‌پاشد /پیروزی بشار اسد قطعی است


کارشناسان امنیتی آلمان می‌گویند دیگر امکان جلوگیری از پیروزی دولت بشار اسد در درگیری‌های سوریه وجود ندارد و پیروزی اسد قطعی است.

روزنامه فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ نوشت: گروههای مسلح ضد دولت سوریه در حال فروپاشی هستند و دیگر نمی‌توان جلوی پیشروی اسد را گرفت. حلب به زودی سقوط خواهد کرد و با سقوط حلب، مشروعیت دولت اسد احیا شده و به دنبال آن معارضه مسلحانه فرو خواهد پاشید.

کارشناسان امنیتی آلمان علاوه بر این معتقدند یک دخالت مستقیم عربستان سعودی و یا ترکیه با هدف کمک به نیروهای ضد اسد محتمل نیست.

به عقیده محافل امنیتی آلمان، روسیه به دنبال یک استراتژی درازمدت در سوریه است. بعد از تثبیت دولت اسد در مناطق غرب سوریه و شکست اپوزیسیون، در فاز دوم قرار است مبارزه با گروه‌های مسلح در شرق سوریه آغاز شود.

فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ می‌افزاید: قرار است که روسیه حملات خود را در سوریه تشدید بخشد و برای همین هم وزارت دفاع روسیه به دنبال استقرار یک پایگاه هوایی دوم در این کشور است. روسیه در این چارچوب قرار است شمار هواپیماهای جنگی خود را از 40 فروند به 120 فروند افزایش دهد.

کرملین بر این اعتقاد است که داعش از سوریه به سوی شمال آفریقا، آسیای مرکزی و افغانستان گسترش پیدا خواهد کرد.

این روزنامه در پایان نوشت: اقدام نظامی مسکو در سوریه نیز به عنوان یک رزمایش برای عملیات ضد ترور روسیه که قرار است در آینده انجام شود، محسوب می‌شود.

بارها گفته‌ام که بدون برنامه اقتصادی انتخاب دوباره روحانی سخت خواهد بود


عضو بنیاد باران گفت: دولت برای حل مشکلات اقتصادی و خروج از رکود باید یک برنامه مدون ارائه کند وگرنه رای آوردن مجدد حسن روحانی در انتخابات سال 96 سخت خواهد شد.

عبدالله ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار نامه‌نیوز افزود: از ابتدای شکل‌گیری دولت تدبیر و امید بارها در مصاحبه‌هایم به این نکته اشاره کرده‌ام که دولت برای حل مشکلات اقتصادی و خروج از رکود باید یک برنامه مدون ارائه کند وگرنه رای آوردن مجدد حسن روحانی در انتخابات سال 96 سخت خواهد شد. هر چند اجرای برجام و توافقنامه جامع هسته‌ای برگ زرینی بود بر کارنامه این دولت، اما نباید تمام نگاه‌ها را فقط به سمت سیاست خارجی معطوف کرد و از حوزه‌های دیگر غافل شد.


در جلسه یکشنبه شورای ائتلاف اصولگرایان چه گذشت؟/ دخالت رسمی دولت در انتخابات/  لبخندهای ظریف آل‌سعود را گستاخ‌تر می‌کند/ ترجیح اقلیت 6 درصدی بر 94 درصد مردم/ برنامه رژیم‌صهیونیستی برای آینده سوریهوطن امروز

در جلسه یکشنبه شورای ائتلاف اصولگرایان چه گذشت؟


سخنگوی ائتلاف اصولگرایان با اشاره به جلسه یکشنبه‌شب شورای ائتلاف، گفت: در این جلسه از دیگر نامزدهای اصولگرایی که در لیست نیستند خواسته شد به نفع لیست واحد تهران انصراف دهند.  به گزارش مهر، حدادعادل اعلام کرد: دهمین جلسه شورای ائتلاف به ریاست آیت‌الله موحدی‌کرمانی برگزار شد. وی افزود: در این جلسه ضمن تایید مجدد فهرست واحد اصولگرایان و تشکر از کسانی که با درک شرایط  موجود انصراف دادند از دیگر نامزدهای اصولگرایی که در لیست نیستند خواسته شد برای حفظ وحدت به نفع لیست واحد تهران انصراف دهند.

 سخنگوی ائتلاف اصولگرایان گفت: همچنین مقرر شد شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها که شوراهای اصولگرایان براساس معیارها و ضوابط مورد نظر به وحدت رسیده‌اند اسامی خود را به تهران اعلام کنند تا پس از تایید نهایی به عنوان نامزد ائتلاف معرفی شوند. حدادعادل خاطرنشان کرد: در این جلسه برنامه‌های مربوط به هفته تبلیغات مطرح و تصویب شد.

 همچنین گزارشی از جلسات هماهنگی که میان نامزدهای لیست واحد برگزار شده به اطلاع اعضا رسید. گفتنی است، با توجه به استقبال اصولگرایان سراسر کشور از سازوکار ائتلاف فراگیر، ائتلاف تاکنون توانسته در بسیاری از حوزه‌های انتخابیه، کاندیدای مورد حمایت خود را اعلام کند.  قرار است شورای ائتلاف تا زمان برگزاری انتخابات، برای همه حوزه‌های انتخابیه تعیین تکلیف کند.  ائتلاف بزرگ اصولگرایان تاکنون غیر از تهران، بخش عمده‌ای از لیست کاندیداهای مورد حمایت خود در 25 استان کشور را نیز ارائه کرده است.

معاون کل نهاد ریاست‌جمهوری رئیس ستاد انتخاباتی یک حزب شد


معاون کل نهاد ریاست‌جمهوری ریاست ستاد انتخاباتی یک حزب نزدیک به دولت را به عهده گرفته است. به گزارش تسنیم، مرتضی بانک که با حکم نهاوندیان، از ابتدای آغاز به کار دولت روحانی، معاونت کل نهاد ریاست‌جمهوری را به عهده دارد، ریاست ستاد انتخاباتی حزب اعتدال و توسعه (حزب نزدیک به دولت) را به عهده گرفته است.

تعداد قابل‌توجهی از اعضای موثر دولت یازدهم عضو حزب اعتدال و توسعه هستند. مرتضی بانک اخیراً در نامه‌ای که ذیل آن را با عنوان رئیس ستاد انتخابات حزب اعتدال و توسعه امضا کرده، به محمدحسین مقیمی، رئیس ستاد انتخابات کشور نوشته است که از سوءاستفاده‌کنندگان از نام حزب متبوعش جلوگیری کند. پیش از این برخی اقدامات شائبه‌ساز انتخاباتی اسحاق‌ جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور و عضو شورای مرکزی حزب  کارگزاران سازندگی نیز با انتقادات گسترده شخصیت‌های سیاسی روبه‌رو شده بود.

لبخندهای ظریف آل‌سعود را گستاخ‌تر می‌کند


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه اغلب دیپلمات‌ها سعی دارند همیشه با لبخند در فضای سیاسی حضور داشته باشند، یادآور شد: دیپلماسی لبخند آقای ظریف در قبال عربستان جواب نمی‌دهد و این رژیم را گستاخ‌تر می‌کند.

محمداسماعیل کوثری در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج، با انتقاد از سخنان اخیر محمدجواد ظریف مبنی بر برادری و اخوت با آل‌سعود گفت: واقعا باید از ایشان پرسید این سخن مبتنی بر کدام منطق و مصلحت مطرح شده است. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه اغلب دیپلمات‌ها سعی دارند همیشه با لبخند در فضای سیاسی حضور داشته باشند، یادآور شد: دیپلماسی لبخند آقای ظریف در قبال عربستان جواب نمی‌دهد و این رژیم را گستاخ‌تر می‌کند.

سردار دهقان در مسکو


وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دیروز وارد مسکو شد.  به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در صدر یک هیات بلندپایه دفاعی وارد مسکو شد و در فرودگاه وانکوو مورد استقبال معاون رئیس ستاد کل ارتش روسیه قرار گرفت.

 سردار دهقان در این سفر که به دعوت رسمی ارتشبد سرگئی شویگو، وزیر دفاع فدراسیون روسیه صورت گرفته است، علاوه بر دیدار و مذاکره با همتای روس خود با مقامات بلندپایه سیاسی- دفاعی این کشور دیدار و پیرامون مسائل دوجانبه منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو خواهد کرد.


ویرایشخراسان

دستور دولت برای تشکیل شورای پاسداشت زبان فارسی


بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر هیئت دولت به تعدادی از اعضای کابینه، تاکید شده است که به منظور هماهنگی بین دستگاه های اجرایی برای انجام و نظارت بر تکالیف مقرر برای پاسداشت زبان فارسی و رفع مشکلات اجرایی، شورایی به ریاست وزیر ارشاد و با حضور نمایندگان وزیران کشور، بهداشت، آموزش و پرورش، علوم، صنعت، اقتصاد و سازمان های میراث فرهنگی، ثبت اسناد و صدا و سیما و فرمانده ناجا، شهردار تهران و رئیس فرهنگستان زبان فارسی تشکیل می شود.

کمک ویژه کابینه برای بازگشت ایرانیان مهاجر


بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول ارشد اجرایی به سازمان مدیریت، تاکید شده است که حسب موافقت کابینه با پیشنهاد دکتر ظریف و به استناد ماده 55 قانون محاسبات عمومی کشور، مبلغ 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات ردیف 510000 قانون بودجه سال 94 با عنوان هزینه های پیش بینی نشده، به منظور تامین هزینه های مراجعه اتباع ایرانی مهاجر به کشور، در اختیار وزارت امور خارجه قرار می گیرد.
 

ویرایشجمهوری اسلامی

ملک الضالین، نماد خشم علیه آل‌سعود


«ملک الضالین»، اولین نماهنگ مصری است که علیه «آل سعود» در شبکه یوتیوب منتشر شده است. به گزارش خبرگزاری فارس، این نماهنگ با لهجه مصری در اینترنت منتشر شده و «آل سعود» را به دلیل «فروش سوریه به دشمنان» و «تخریب یمن» به باد انتقاد گرفته است. این نماهنگ (ویدئوکلیپ) با نام «ملک الضالین» (پادشاه گمراهان) به همه کسانی تقدیم شده که جان آنان توسط آل سعود گرفته شده یا گرفتار زندان آل سعود شده‌اند و یا آل سعود آنانرا تکفیر کرده است.

همین گزارش می‌افزاید: این، اولین اقدام فرهنگی – سیاسی تند در جهان عرب علیه آل سعود است که با این جسارت و صراحت تولید شده و با نشان دادن تصاویر سران فعلی عربستان آنان را مسبب مصیبت مردم عرب در سوریه و یمن و سایر نقاط منطقه معرفی می‌کند. سایت‌های یمنی نیز به دلیل رویکرد ضدسعودی این فیلم درخصوص جنگ یمن آن را بسیار بازنشر نموده و از آن استقبال کرده‌اند.

هشتک «فردا ساعت هشت و نیم صبح» در حمایت از نصرالله

 مدیران بزرگترین شبکه اجتماعی جهان «فیس بوک» اعلام کردند هر صفحه‌ای که در آن تصویر سید حسن نصرالله باشد را خواهند بست. به گزارش ابنا، کاربران شبکه‌های اجتماعی به نشانه اعتراض علیه این تصمیم، به طور گسترده اقدام به انتشار تصاویر نصرالله نمودند. حامیان مقاومت در کشورهای عربی و اسلامی به‌ ویژه لبنان در این کمپین که با هشتگ «با یک عکس مقاومت کن» راه افتاد، ضمن انتشار گسترده تصاویر دبیرکل حزب‌الله لبنان با درج مواضع و اشعار و متن‌های محبت‌آمیز، ارادت خود به سیدحسن نصرالله و مقاومت را ابراز کردند.

 آنان همچنین با هشتک «فردا ساعت هشت و نیم صبح» زمان آغاز همزمان بارگذاری تصاویر سید حسن نصرالله را نیز تعیین کردند. این حرکت بزرگ در فضای مجازی از عصر روز پنجشنبه 22 بهمن شروع شده و همچنان ادامه دارد. طرفداران محور مقاومت تنها به بارگذاری تصاویر سید حسن نصرالله اکتفا نکردند بلکه سخنرانی‌های وی را به صورت ویدئو در صفحه‌های شخصی خود منتشر کردند. اعتراض به تصمیم مدیران فیسبوک، به توئیتر نیز کشیده شد و طرفداران سید حسن نصرالله در این شبکه مجازی نیز تصاویر سید حسن نصرالله را منتشر می‌نمایند.

برنامه رژیم‌صهیونیستی برای آینده سوریه


 سران رژیم صهیونیستی با اظهار خوشحالی از بحران سوریه درباره احتمال به نتیجه رسیدن توافق بین‌المللی برای متوقف شدن جنگ در این کشور ابراز تردید کردند. به گزارش پایگاه خبری انصارحزب‌الله به نقل از پایگاه شبکه العالم، «موشه یعلون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که در کنفرانس مونیخ حضور داشت، در بیانیه‌ای شیطنت آمیز گفت: وضعیت در سوریه، بسیار پیچیده است و به دشواری می‌توان راه حلی برای توقف جنگ و کشتار دسته جمعی در آن کشور یافت. وی با تکیه بر طرح‌های توطئه‌آمیز صهیونیست‌ها برای دامن زدن به بحران سوریه گفت: سوریه‌ای که ما می‌شناسیم در آینده نزدیک یکپارچه نخواهد بود. بلکه شاهد گروهها و مجموعه‌های منظم و نامنظمی خواهیم بود که از سوی مردم و گروههای مسلح آن کشور تشکیل می‌شود.

 رام بن باراک مدیرکل وزارت موساد رژیم صهیونیستی در اظهارنظری در خصوص شرایط سوریه گفت: تقسیم سوریه تنها راه حل ممکن برای این کشور است. وی افزود: به نظرم سرانجام باید سوریه به بخش‌های تحت کنترل گروههایی که در مناطق مختلف آن زندگی می‌کنند تقسیم شود و علوی‌ها بر مناطق محل زندگی خود و اهل سنت نیز بر مناطق محل اقامتشان کنترل داشته باشند.


ویرایشآرمان

تسلیت هاشمی برای درگذشت شاملو

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور پیامی درگذشت حبیب‌ا... شاملو را تسلیت گفت.

متن پیام آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی به این شرح است: «انالله و اناالیه راجعون. درگذشت همکار بزرگوار، مرحوم آقای حبیب‌ا... شاملو، دبیر کمیسیون حقوقی قضایی مجمع تشخیص مصلحت نظام را به همکاران محترم، خاندان و خانواده داغدار و مکرّم شاملو، به‌ویژه فرزندشان، دکتر امیر شاملو تسلیت می‌گویم. با آرزوی علوّ درجات برای آن فقید سعید، صبر و اجر بازماندگان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.»

رزمایش موشکی سپاه؛ هفته آینده

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از برگزاری رزمایش موشکی سپاه پاسداران در نیمه اول اسفند ماه سال جاری خبر داد. سرلشکر فیروزآبادی اظهار کرد: پس از برگزاری رزمایش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، زمستان امسال دومین رزمایش نیروهای مسلح توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

وی افزود: به‌ منظور حفظ آمادگی و تقویت توان موشکی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، برگزاری رزمایش موشکی سپاه تصویب و ابلاغ شده است؛ که ان‌شاءا... در نیمه اول اسفند ماه امسال توسط یگان‌های معین به اجرا در می‌آید. این رزمایش با هدف حفظ آمادگی و ارزیابی دقت و قدرت سیستم موشکی کشور انجام می‌شود.

گلستان و کردستان لیست جامعه مدرسین ندارند

لیست سراسری مورد حمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای انتخابات مجلس خبرگان منتشر شد. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از تشکل‌های مهم سیاسی - دینی محسوب می‌شود که حمایتش از نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان موجب راه یافتن آنان به این مجلس می‌شود. با توجه به در پیش بودن انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در هفتم اسفندماه، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم لیست نامزدهای مورد حمایت خود در این انتخابات را منتشر و از 88 کرسی این مجلس از 81نفر حمایت کرد.

لیست منتشر شده حکایت از این دارد که این تشکل در دو استان گلستان و کردستان هیچ نامزدی را مورد حمایت خود قرار نداده است. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین در استان گیلان به جای 4 نامزد، از 2نامزد و در استان خوزستان نیز به جای 6 نامزد از 5نامزد حمایت کرده است.

اصولگرایان انصراف دهند

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان با اشاره به جلسه دیشب شورای ائتلاف گفت: در این جلسه از دیگر نامزدهای اصولگرایی که در لیست نیستند خواسته شد تا به نفع لیست واحد تهران انصراف دهند. غلامعلی حدادعادل اعلام کرد: دهمین جلسه شورای ائتلاف به ریاست آیت‌ا... موحدی کرمانی برگزارشد.

در این جلسه ضمن تایید مجدد فهرست واحد اصولگرایان و تشکر از کسانی که با درک شرایط موجود انصراف دادند از دیگر نامزدهای اصولگرایی که در لیست نیستند خواسته شد تا برای حفظ به نفع لیست واحد تهران انصراف دهند. وی افزود: همچنین مقرر شد در شهرستانها و مراکز استانها که شوراهای اصولگرایان بر اساس معیارها و ضوابط مورد نظر به وحدت رسیده‌اند اسامی خود را به تهران اعلام کنند تا پس از تایید نهایی به عنوان نامزد ائتلاف معرفی شوند.

حدادعادل خاطرنشان کرد: در این جلسه برنامه‌های مربوط به هفته تبلیغات مطرح و تصویب شد. همچنین گزارشی از جلسات هماهنگی که میان نامزدهای لیست واحد برگزارشده به اطلاع اعضا رسید


ویرایششرق

احراز صلاحیت ٤٠ نفر ديگردر شب آخر

شرق: شب گذشته و در پایان مرحله رسیدگی به اعتراض‌های ردصلاحیت‌شدگان، شورای نگهبان اعلام کرد در این مرحله، ٤٠ نفر از کاندیداهایی که در مراحل پیشین، ردصلاحیت شده بودند، احراز صلاحیت شدند.

این خبر را شبکه خبر صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به نقل از سيامك ره‌پيك، عضو حقوق‌دان شوراي نگهبان اعلام کرد و در ادامه آن افزود: «اسامی این افراد در پایان وقت روز دوشنبه به وزارت کشور ارسال می‌شود تا روز سه‌شنبه به حوزه‌های انتخابیه و کاندیداهای احراز‌صلاحیت‌شده، ابلاغ شود.» 

فهرست اصلاح‌طلبان امروز منتشر مي‌شود

تسنيم: حسین مرعشی، عضو شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان، گفت:  فهرست اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس دهم قطعی شد.

ویرایش نهایی فهرست امروز(سه‌شنبه) منتشر می‌شود. بالاخره ما داریم تلاش می‌کنیم بهترین‌ها را به جامعه معرفی کنیم تا یک مجلس خوب ان‌شاء‌الله شکل بگیرد.

سیدحسن خمینی:همراهان روزهای سختی امام و بیت امام را فراموش نکنیم

ایسنا: حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی در آخرین پست اینستاگرامی خود، تصویری را از دوران حبس مرحوم حاج‌سیداحمد خمینی در زندان قزل‌قلعه منتشر کرد و نوشت: روزها به سرعت برق و باد می‌گذرند. اتفاق‌های خوب و بد، هرچیز و هرجا، همه‌وهمه می‌آیند و می‌گذرند و باز می‌آیند.

آنچه می‌ماند یادها و خاطره‌هاست؛ و عکس‌ها که این روزها کمک‌کننده به حافظه‌هاست. یادگار امام در زندان قزل‌قلعه. زمان طاغوت. قبل از ازدواج. روزهای غربت امام. آن روزها که نام خمینی جرم بود و مانع هر پیشرفتی می‌شد. همراهان روزهای سختی امام و بیت امام را فراموش نکنیم. یاران ایام غربت، یاران حقیقی‌اند.

نماینده قزوین در مجلس خبرگان:
دشمن به‌دنبال نفوذ در مجلس خبرگان است

مهر: علی اسلامی، نماینده قزوین در مجلس خبرگان رهبری و داوطلب پنجمین دوره انتخابات خبرگان، گفت: چون دشمن به‌دنبال نفوذ در مجلس خبرگان، کنترل و تسلط بر آن است و می‌خواهد اگر شد اکثریت را از آن خود کند، یا اگر نتوانست اکثریت را با خود همراه کند، اقلیت مقتدری در مجلس خبرگان به دست آورد، به طور طبیعی در تغییر روش حکومت و تغییر رهبری موفق خواهد بود.

او افزود: الحمدلله شورای نگهبان هیمنه این توطئه را در هم شکست و با امور قانونی انتخابات از جمله آزمون و احراز اجتهاد، بسیاری از کسانی را که بنا بود به وسیله دشمن وارد خبرگان شوند، کنار گذاشت یا در امتحان واردشده نتوانستند مجوز لازم را دریافت کنند یا اصلا در آزمون شرکت نکردند. البته در گوشه‌وکنار برخی از آزمون اجتهاد عبور کردند و اینجا نوبت ملت است که با هوشیاری کامل و با رصد درست مراقبت کرده تا اجازه ندهند حتی این عده قلیل هم وارد مجلس خبرگان شوند.

پرونده مازندرانی و سحرخیز به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب رفت

تسنیم: پرونده احسان مازندرانی و عیسی سحرخیز، دونفر از روزنامه‌نگاران بازداشتی، با صدور کیفرخواست از سوی دادستانی تهران، برای رسیدگی به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه ارسال شد. سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی، وکیل‌مدافع مازندرانی و سحرخیز، درباره آخرین وضعیت پرونده موکلان خود گفت: پرونده موکلانم با صدور کیفرخواست به شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارجاع شده اما هنوز فرصت نکرده‌ام به شعبه مراجعه کنم.

او در پاسخ به این سؤال که آیا برای پرونده سایر متهمان نیز کیفرخواست صادر و به شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب ارسال شده است، افزود: از این موضوع اطلاع ندارم اما می‌دانم که پرونده موکلانم به شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب ارسال شده است. علیزاده‌طباطبایی پیش‌تر نیز گفته بود: در این پرونده بازپرس معتقد بود که اين اقدامات فقط مصداق فعالیت تبلیغی علیه نظام است اما دادستان عقیده داشت این اقدامات علاوه بر فعالیت تبلیغی علیه نظام، مصداق اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی و توهین به مقامات است.

البته برای برخی از متهمان علاوه بر اتهامات یادشده، نشر اکاذیب هم گرفته‌اند. موضوع برای حل اختلاف به شعبه ١٥ دادگاه انقلاب ارجاع شد که دادگاه به‌نفع دادستان نظر داد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    0 0
    مرگ بر آل سعود
  • ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    0 0
    انتخابات مهمی در پیش داریم
  • ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    0 0
    کی از رکود عبور میکنیم ؟! اینو یکی به من بگه
  • ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    0 0
    آمریکا برای این انتخابات هم برنامه داره باید حواسمون و جمع کنیم
  • ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    0 0
    شکستی دیگر در انتظار اصلاح طلبان است
  • ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    0 0
    خخخخخخخ
  • ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    0 0
    آل سعود نفسهای آخرش رو میکشه
  • علی ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    0 0
    آقایانی که درفتنه ۸۸ ازسعودی ها تغذیه شدید وحالا نمیتوانید به یاوه گوئی هاشون جواب بدهید وفقط لبخند میزنید چون تهدید به افشاگری شدید مردم همه چیز را میدانند پس زیاد امیدوار نباشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس