رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به مواجهه کشور با چهره جدیدی از تهدیدات گفت: باید تهدیدات را به شکل تخصصی برآورد کرده و با راهبرد‌های جدید به مقابله با آن‌ها برویم.

به گزارش مشرق، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل، صبح امروز (دوشنبه) در همایش پدافند غیر عامل که دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، اظهار داشت: امروز با چهره جدیدی از تهدیدات مواجه هستیم، لذا باید تهدیدات را به شکل تخصصی برآورد کنیم و با راهبرد‌های جدید به مقابله با آن‌ها برویم.

وی مصون‌سازی حوزه‌های مختلفی که امکان تهدید از سوی آنها وجود دارد را از وظایف دستگاه‌ها و نهادهای لشکری و کشوری برشمرد و افزود: تهدیدات امروزی صرفا دیگر نظامی نیست و می‌تواند بسیاری از حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، زیستی، بیولوژیک، اقتصادی و تهدید در حوزه مردم‌محور را در برگیرد؛ که بر ما لازم است تا مولفه‌های این تهدیدات را با ظرافت و دقت شناسایی کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور یکی دیگر از تهدیدات پیش‌رو را تهدید در حوزه سایبری عنوان کرد و در این رابطه گفت: حوزه‌های تهدیدی امروز بسیار گسترده است؛ که باید بطور تخصصی این شاخصه‌ها را احصا کرد.

جلالی با بیان اینکه ضرورت پیشرفت انقلاب و نظام و درک صحیحی و شناخت جامع مولفه‌های تهدیدزا در عرصه امنیت ملی است، بیان کرد: از منظر مقام معظم رهبری رویکرد مقابله با نوع جدیدی از تهدیدات باید با تکیه بر دو عامل علمی فناورانه و مطالعه هدفمند و همچنین نگاه دفاعی و مقاومتی در همه حوزه‌ها باشد، تا نظام بتواند  به این وسیله ارکان خود را حفظ و مصون‌سازی کند.

وی ادامه داد قطعا ترکیب عالمانه این دو عنصر مطالعه علمی با رویکرد دفاعی و مقاومتی می‌تواند گرایش تخصصی پدافند غیرعامل را در حوزه‌های مختلف برای ما روشن سازد و سیاست‌های دفاعی ما را شفاف و موثرتر کند. باید استراتژی دشمن را در هر حوزه تخصصی با استفاده از ادبیات علمی همان حوزه آنالیز کنیم و برداشت عالمانه کسب شده را به صورت الگوی مناسب در آورده و در اختیار دستگاه‌های ذیربط جهت مصون‌سازی قرار دهیم.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت: خوشبختانه این دانشگاه تاکنون  بسیار موفق عملکرده و توانسته با اجرای مطالعات گروهی و ترکیب الگوهای مختلف و همچنین استفاده از روش‌های تحقیقی نوین به راهبردهای متناسب و ارزشمندی جهت اعتلای نظام دست یابد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مدیون خمینی ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    0 0
    عزیزان در سپاه باید خطر حذف غافلگیرانه بشار اسد رو جدی بگیرند تا ضرر نکنیم. الهم عجل لولیک الفرج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس