با انتشار خبر هفته‌نامه جدید کارگزاران، این سؤال برای چندمین بار در ذهن افکار عمومی تداعی می‌شود که یاران هاشمی چگونه هزینه‌های میلیاردی برای انتخابات مجلس را مدیریت می‌کنند و مخارج مالی این حزب، از کجا تأمین می‌شود؟

هزینه‌های میلیاردی یاران کرباسچی از کجا تامین می‌شود؟گروه سیاسی مشرق - رشد قارچی نشریات حزب کارگزاران همچنان ادامه دارد و هفته‌نامه «صدا» به عنوان ارگان رسانه‌ای این حزب، در شماره این هفته خود خبر از انتشار یک هفته نامه دیگر به عنوان هفته نامه خبری تحلیلی تحت عنوان «سازندگی» داد.

چگونگی تأمین هزینه‌ میلیاردی تریبون‌ها و رسانه‌های زنجیره‌ای حزب کارگزاران همیشه مورد پرسش و سؤال افکار عمومی بوده است که تاکنون پاسخ روشنی در این خصوص دریافت نشده است.

در اختیار داشتن مؤسسات هم‌میهن زیر نظر "غلامحسین کرباسچی" و انتشار هفته‌نامه‌هایی از قبیل «صدا» و دو ماهنامه‌های «تجربه و مهرنامه» و یک فصل نامه «دانشنامه» و البته توقیف شدن روزنامه آسمان؛ ذهن افکار عمومی را با این سؤال روبرو کرده است که منبع مالی کارگزاران چه کسی و یا چه نهادی است؟[1]

پیروزی حسن روحانی و روی کار آمدن دولت یازدهم نیز در روند فعالیت‌های این حزب سیاسی بسیار مؤثر بود. با روی کار آمدن دولت یازدهم حزب کارگزاران تولدی دوباره پیدا کرد و دوباره نام "کارگزاران" بر سر زبان‌ها افتاد.

کارگزاران نزدیک‌ترین حزب به دولت حسن روحانی و بویژه معاون اول دولت وی محسوب می‌شود به‌طوری‌که بعضی از اعضای مؤثر آن در دولت روحانی نقش کلیدی ایفا می کنند.

یاران هاشمی با مدیریت کرباسچی، طی چند ماه گذشته با نوسازی حزبشان به تقویت جنبه رسانه‌ای و مالی حزب پرداختند و حالا می‌خواهند به هر ترتیبی که هست، در انتخابات آینده، مخصوصاً انتخابات مجلس شورای اسلامی تأثیرگذارترین جریان اصلاح‌طلب باشند و در رأس تصمیم‌گیری و تصمیم‌‎سازی‌های جریان اصلاح طلب قرار گیرند.

اعضای حزب کارگزاران به‌واسطه جذب افراد تندرو و همچنین بیان برخی سخنان تند و ساختارشکنانه طی ماه های اخیر فضای تبدیل‌شدن به رأس احزاب اصلاح‌طلب را در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی محیا کردند تا کار را برای محمدرضا عارف در و بستن لیست انتخاباتی اصلاح طلبان سخت کنند.

درآمدها و هزینه های میلیاردی کارگزارن از دهه هفتاد بواسطه حمایت‌های هاشمی از این حزب دولت ساخته نشأت می‌گیرد تا جایی که حسین مرعشی عضو ارشد این حزب سیاسی در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها، سخنانی در مورد میزان تبلیغات، هزینه و خرج‌های مالی که کارگزاران خود را به‌واسطه آن به جامعه سیاسی کشور معرفی کرد اشاره می‌کند که بالغ از 500 میلیون تومان آن‌هم در سال 1374 است که با توجه به رقم تورم فعلی چیزی بالغ‌بر بیش از 11 میلیارد تومان می‌شود.

مرعشی درباره میزان تبلیغات این حزب سیاسی در ابتدای شروع به کارش و در زمان شهرداری غلامحسین کرباسچی در تهران بیان می‌کند: «ما یک روز قبل از انتشار بیانیه شمار 1 کارگزاران، 500 تابلوی چهاربعدی را در تهران اجاره کردیم و برای اولین بار بیلبوردهای کارگزاران با شعار عزت اسلامی و تداوم سازندگی رونمایی شد که این اقدام به عنوان اولین تبلیغات مدرن انتخاباتی ثبت شد.»

رفتارهای مالی کارگزاران و دسترسی آ‌ن‌ها به منابع مالی باعث شده است که این حزب تصور کند می‌تواند حمایت مالی اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش‌رو را بر عهده داشته باشد، لذا همین مسئله تبدیل به اختلافی برای اردوگاه اصلاحات شده است و به نوعی تمامی اصلاح‌طلبان زیر منت حزب کارگزاران و هاشمی رفسنجانی قرار گرفته‌اند.



[1] http://www.ireconomy.ir/fa/page/8289


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 11
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    0 0
    همش تخریب یکدیگه خسته شدیم دیگه
  • ناشناس ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    0 0
    بیشتر مشکلات این کشور از سیاست های غلط دولت کارگزاران است .
  • گیل مرد ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    0 0
    مشرق جان عجب پرسش بی خودی پرسیدی خداشات بده خوب معلومه .قصیده معروف مرحومه پروین اعتصامی را بخوان عزیزم
  • پلیس ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    0 0
    خاطره ای ازآقای کرباسچی درروزنامه زمان دادگاهی او:شب به منزل رفتم دیدم مادر در حال نماز خواندن است بمن نگاه کرد گفت ازاین به بعد چکارکنیم گفتم مادر من که نمردم با خرید پیکان مسافرکشی می کنم وخرج منزل رادرمی آورم واقعا چه مدیران سالم وباغیرتی ....................................
  • ناصر ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    0 0
    از همانجایی که هزینه صدها میلیاردی شماها میاید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس