نگاه خوش‌بینانه به تأویل بهنود از کارگزارانی‌ها می‌گوید کرباسچی امیدوار است تا فرجی شده و کاندیداهای مورد نظر آنان نیز تأیید صلاحیت شوند؛ اما نگاه بدبینانه که بهنود آن را به واقعیت نزدیک‌تر می‌داند بوی فتنه بزرگتری را می‌دهد.

گروه سیاسی مشرق- برنامه شب گذشته دیدبان، در بخش فارسی‌زبان شبکه بی‌بی‌سی با حضور "مسعود بهنود" به روی آنتن رفت. این برنامه که به بررسی مطبوعات ایران در هفته گذشته پرداخته است، دو واقعه سفر روحانی به اروپا و رد صلاحیت‌های اعلام شده از سوی شورای نگهبان را در صدر اخبار معرفی کرد.

مسعود بهنود که به عنوان کارشناس به صورت گزینشی شروع به مرور برخی از مطبوعات کشور می‌کند، هنگام رسیدن به روزنامه اعتماد چاپ پنجشنبه هشتم بهمن، آن را روزنامه‌ای برای مسائل روز معرفی کرده که هم‌زمان به مسئله رد صلاحیت‌ها و سفر روحانی به پاریس پرداخته است. بهنود پرداختن اعتماد به مسائل فرهنگی را مورد تمجید قرار داد و به خاطر توجه به سه ماجرای جنجال فاطمه معتمدآریا، عطاءالله بهمنش و سالار عقیلی، این اقدام را خوش‌سلیقگی خواند.

تمجید بی‌بی‌سی از روزنامه اعتماد و زیرآبی که از کرباسچی می‌زند

وقتی فرناز قاضی‌زاده، مجری بی‌بی‌سی با توجه به رد صلاحیت همه ثبت‌نام‌کنندگان حزب کارگزاران، از علت تیتر «کرباسچی: از انتخابات قهر نمی‌کنیم» می‌پرسد، بهنود در پاسخ، این رویکرد کرباسچی را به دو معنا می‌داند: «یکی اینکه کرباسچی امیدوار است رایزنی‌ها و گفتگوهای در حال انجام برای تأیید صلاحیت ثبت‌نام‌کنندگان، به نتیجه برسد و دیگر آنکه این دفعه سیاست‌شان را عوض کرده‌اند و فقط نگاه‌شان به مجلس نیست که در حقیقت معنای دوم درست است.»

تمجید بی‌بی‌سی از روزنامه اعتماد و زیرآبی که از کرباسچی می‌زند

بهنود با اطلاع از پشت پرده رفتارهای سیاسی کارگزارانی‌ها قصد بیان این نکته را دارد که این عده، دیگر تنها به دنبال مجلس نیستند بلکه نقشه‌های دیگری در سر دارند. نگاه خوش‌بینانه به تأویل بهنود از کارگزارانی‌ها می‌گوید کرباسچی امیدوار است تا فرجی شده و کاندیداهای مورد نظر آنان نیز تأیید صلاحیت شوند؛ اما نگاه بدبینانه که بهنود آن را به واقعیت نزدیک‌تر می‌داند بوی همان فتنه‌ای را می‌دهد که قرار است به جای تحریم انتخابات، حمله به شورای نگهبان را مد نظر قرار دهند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • حسین ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    رذل تر از این انگگلیسیها مگه هست؟ قدیمی‌ترین دشمن ایران هست که تا به امروز خیانتها و خنجرهای این رژیم پادشاهی ایران و ایرانی‌ را آزار میده.
  • مهدی از قم ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    امریکایی ها مدت هاست که از پروژه اصلاح دینی و روشنفکران دینی و پروتستانتیسم اسلامی و...یعنی طیف سروش و اصلاحات برای تغییر رژیم نا امید شده اند و فهمیدند که با ایجاد یک نظام اقتصادی لیبرال میتوانند فرهنگ مردم را هم لیبرال کنند و به اهدافشان برسند.به همین دلیل به کارگزاران و تکنوکرات های نزدیک به ان امید بسته اند و اگر به صحبت های ریچارد روررتی توجه کنید متوجه این امر میشوید
  • ناشناس ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    جای تعجب است که کرباسچی با آن همه سابقه اختلاس دبیر کل حزب کارگزاران است !
  • نسیمی ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    فتنه اکبر بایستی جدّی گرفته شود. اگر در فتنه 88 نظام با ردفت اسلامی برخورد کردف باید در صورت وقوع فتنه جدید با شدت برخورد شود که این قدر فتنه گران پررو نشوند.
  • ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    اتفاقا راست کار خودشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس