عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بارها از رئیس‌جمهور و دولت شنیده‌ایم که به دنبال اقتصاد مقاومتی هستند ایده آن را رد نکرده‌اند اما اینکه تا چه حد عمل آنها منطبق بر اقتصاد مقاومتی است به نظر می‌رسد متناسب با آن نبوده است.

به گزارش مشرق، محمد حسین صفار هرندی یکشنبه شب در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه کردستان در سنندج گفت: برخی افراد در کشور معتقدند راه حل مشکلات تکیه کردن به حمایت و کمک خارجی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اگر این نسخه شفابخش بود باید همه کسانی که دست توسل به سمت خارج دراز کردند وضع خوبی داشته باشند.

وی به کشور مصر به عنوان کشوری که چنین شرایطی دارد و وضعیت مناسبی ندارد اشاره کرد و گفت: یک تحلیلگر مصری بیان کرده است در حالی که ایران به دلیل مقابله با آمریکا از حمایت های قبل از انقلاب محروم شد، محاصره اقتصادی شد و جنگ به این کشور تحمیل شد، اما امروز ماهواره به مدار زمین می فرستند اما مصر با وجود کمک مالی و نبود این تهدیدات عقب مانده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد که روابط با دنیا خوب است اما بندگی در برابر قدرت های جهانی ممنوع است.

وی گفت: باور اصولگرایان بر این است که مساله معیشت و رکود مهمترین مساله کشور است اصولگرایان می گویند برای حل این مشکلات برنامه داریم اما اینکه تدبیرهای درستی برای حل مسائل در مجلس دارند را آینده نشان خواهد داد.

وی بیان کرد: برخی می گویند برای رفع مشکل باید قراردادهایی با شرکت های غربی ببندیم و آنها بیایند رونقی در اقتصاد ما ایجاد کنند اما قراردادها و تفاهم هایی که این روزها بسته شد بسیاری از صنعت گران و کارگران داخلی را نگران کرد.

صفار هرندی در ادامه گفت: بارها از رئیس جمهور و دولت شنیده ایم که به دنبال اقتصاد مقاومتی هستند ایده آن را رد نکرده اند اما اینکه تا چه حد عمل آنها منطبق بر اقتصاد مقاومتی است به نظر می رسد متناسب با آن نبوده است.

وی اجرای اقصاد مقاومتی را منوط به تصویب قانون در مجلس و اجرا توسط دولت دانست و گفت: شعار اقتصاد مقاومتی داده شده است اما همچون دریافت نسخه پزشک و خواندن آن بوده ،دارویی دریافت و مصرف نشده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سئوال که آیا تحریم ها علیه کشور برداشته شده است و نفعی برای کشور داشته است؟ گفت: کشورهایی می خواسته اند با ایران کار کنند اما سایه کلمه تحریم نمی گذاشت که اعلام برداشته شدن تحریم یک امتیاز مثبت بود ، هر میزانی که از تحریم ها برداشته شود مثبت است و بخشی از این تحریم ها از نوع ثانویه برداشته شده است.

وی ادعا کرد که هنوز هم به گفته رئیس بانک مرکزی، ایران نمی تواند پول جابه جا کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: طرف مقابل همینطور به شرارت خود ادامه می دهد تا از ما در جای دیگری امتیاز بگیرد چون می داند دست به امتیاز دادن ما بد نیست و اگر فشارها زیاد شود کسانی هستند که کوتاه بیایند.

صفار هرندی در ادامه با اشاره به ضرورت دقت در انتخاب افراد برای نمایندگی، گفت: گاهی به کسانی اعتماد کردیم که اگر به رزومه او نگاه می کردیم یک شبهاتی در آن می دیدیم و می توانستیم به چنین فردی اعتماد نکنیم.

وی در پاسخ به این سئوال که در میان احزاب اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدالیون کدام لیست را برای مجلس مناسب تر می دانید؟ گفت: من نمی خواهم اینگونه قضاوت کنم، بلکه می خواهم شاخص ها را معرفی و مبتنی بر آن شاخص ها مخاطب با اراده خود تصمیم بگیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: هر کدام از این نگاه ها از چیزی دفاع می کنند.

صفار هرندی در پاسخ به سئوال یک دانشجوی دیگر در مورد شعار مرگ بر آمریکا گفت: روزی شعار مرگ بر آمریکا را قطع می کنیم که آمریکا دست از اعمال خود بردارد.

وی افزود: آمریکا درست در روز توافق، می خواست دو و نیم میلیارد دلار از پول های بلوکه شده ایران را برای پرداخت به کسانی که به گفته انها از سوی ایران لطمه دیده اند ، پرداخت کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: آمریکایی حتی یک روز هم صبر نکردند تا ما فکر کنیم آنها اهل توافق جدی بودند.

صفار هرندی در پاسخ به دانشجویی که نظر وی را در مورد برجام پرسیده بود گفت: در برجام ضمن محدود شدن و توقف موقت فعالیت ها توهم غرب را نیز برطرف کردیم اما برخی هم معتقد هستند که از راه دیگری هم می شد به این دستاورد رسید.

وی گفت: امروز شاهدیم که ما همه قدم ها را برداشته ایم اما طرف مقابل قدم های خود را کامل برنداشته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: مشکل طرف مقابل این است که چرا ایران آزاد و مستقل است.

صفارهرندی با تاکید بر اینکه بیماری، به جان بدنه فرهنگی افتاده است، ادامه داد: سرنخ این بیماری گاهی در دست سفارتخانه های خارجی است.

وی افزود: سفارت فرانسه اینجا در حوزه فرهنگ ما گردانندگی می کند و اقداماتی در جهت فرهنگ سازی متناسب با ذائقه غرب علیه انقلاب اسلامی انجام می دهد و ما هم فقط شاهدیم.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • اصلاحات ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    0 0
    خب دست کم منطبق بر پاکدستی هم نبوده مثل دولت قبل جای شکرش باقیست .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس