عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فتنه سال ۸۸ محصول مداخله بیگانه در رقابت داخلی بود که تبعات و خسارت چندین ساله‌ای برای کشور در پی داشت.

به گزارش مشرق،محمدحسن صفارهرندی عصر امروز در سخنرانی خود با موضوع «انتخابات، فرصت‌ها و چالش‌ها» که در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان برگزار شد اظهار داشت: در زمان وقوع انقلاب اسلامی جلوی یک منکر بزرگ سیاسی که آن مداخله اجانب در مقدرات داخلی کشور ما بود گرفته شد بنابراین اگر کارنامه سیاست ورزی دوره پیش از انقلاب را مرور کنیم می‌توان نقش‌آفرینی در جای‌جای تلاش‌های سیاسی اجانب ببینیم.

وی افزود: مداخله کشورهای خارجی در مسائل روزمره کشور ما به‌گونه‌ای بود که گاهی سفیر کشورهای اروپایی بر مسئولان‌ وقت و حتی شخص شاه تحکم می‌کرد و از طرفی این ذلت و متأثر بودن از سیاست‌های بیگانه در سطح ارتش بیشتر گریبان گیر شده بود به‌ طوری‌که 45 هزار مستشار آمریکایی بالای بخش‌های مختلف ارتش قرارگرفته بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: وضعیت نفرت‌آور تحکم اجنبی بر کشور با وقوع انقلاب اسلامی به هم خورد و بعداز آن دیگر حضور اجنبی را در احوال خود نداشتیم مگر اینکه جاسوسانه در شبکه‌ای نفوذ کنند.

وی بیان کرد: ما باید نگران این باشیم که رد پای جریان بیگانه در سازوکار سیاسی و به ویژه در بحث رقابت دیده شود بنابراین دسته‌جات سیاسی هرچند که باهم فاصله داشته باشند بالاخره هر دو ایرانی هستند و از باب تظاهر هم که شده هر دو اظهار می‌کنند که پایبند به همین نظام هستند.

صفارهرندی تصریح کرد: وقتی پای مداخله بیگانه در رقابت‌های انتخابات باز شود ما عملاً باید آلودگی و فساد در رقابت‌ها را انتظار بکشیم، فسادی که ممکن است به پیچیدگی بزرگ‌تری از جنس همین فتنه 88 منجر شود.

وی گفت: فتنه سال 88 محصول مداخله بیگانه در رقابت داخلی بود یعنی ممکن بود در دو گروه داخل هرچند بر سر کرسی ریاست جمهوری جدال بالا گیرد اما نهایت این دعوای داخلی حل می‌شد اما چون وقتی پای اجنبی به میان می‌آید ابعاد را به‌گونه‌ای گسترش می‌دهد و دیگر نمی‌توان آن را جمع کرد از این رو فتنه 88 تبعات و خسارت چندین ساله‌ای برای کشور در پی داشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: در فتنه 88 به امن‌ترین و باثبات‌ترین نظام در خاورمیانه انگی خورد که حقیقتاً روا نبود و علت آن نیز چیزی جزء مداخله اجنبی در امور داخلی کشور نبود.

وی افزود: در وزن‌کشی سیاسی بین گروه‌هایی که در عرصه قدرت می‌خواهند تلاش کنند، زمانی که احساس می‌کنند وزنشان نسبت به گروه رقیب در درجه پایین‌تری است طبیعتاً با تلاش متمرکز سعی می‌کنند عناصر تازه‌ای را به جمع هوادارانشان بکشانند که در این راستا برخی برای رسیدن به مقصود از راه‌های فریب استفاده می‌کنند و برخی نیز که ردای نامزدی به تن کرده‌اند بساطی به روش مضحکی از قبیل سورچرانی متوسل می‌شوند.

صفارهرندی رشوه دادن برخی از نامزدهای انتخاباتی را روش منکری دانست و گفت: رسواتر از آن حمایت یک جریان بیرونی ( ضدانقلاب، کشورهای) است که پایشان به رقابت داخلی باز می‌شود و با آلوده کردن اینجا می‌خواهند فاصله بین گروه‌ها را افزایش داده و زمینه را برای تشنج فراهم کنند بنابراین آن‌وقت است که دیگر نمی‌توان اعتماد کرد که طرفی که صحبت می‌کند یک ایرانی است و یا پشت‌صحنه از آن به‌ عنوان بلندگو استفاده کرده است.

وی عنوان کرد: در سال‌های اخیر کشف شد کسانی باوجود نداشتن اعتقاد به هیچ گروه و جناح داخلی توانستند خود را با ریاکاری در گروه‌های داخلی جا کنند که تبعات و آثار این مداخله در عرصه داخلی چیزی فراتر از افزایش تعداد هواداران بوده است بنابراین وقتی عنصر بیرونی مداخله می‌کند و خود را در کنار این گروه‌ها قرار می‌دهد به‌طور حتم توقع و انتظاراتی دارد و منتظر است با قدرت رسیدن آن جریان بعداً مطالبه کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: در واقع نگاه عناصر مداخله کننده یک نگاه طمع کارانه است و بدین ترتیب وقتی فردی رأی می‌آورد خواسته خود را فهرست می‌کند و در صورت روی نیاوردن نیز زمینه فتنه را آماده می‌کند.

وی تصریح کرد: عناصر مداخله‌جویانه محض رضای خدا نمی‌آید بنابراین اگر قدرت بیگانه از یک جناح حمایت می‌کند علت این نیست که بگوید آن جناح به دموکراسی نزدیک‌تر است بلکه طمع بیشتر برای حکومت کرده‌اند و بر پا بودن جمهوری اسلامی یک آیینه دق برای انگلیس، آمریکا و اسرائیل است و به هر ترتیبی که شده می‌خواهند آن را از صحنه روزگار محو کنند.

صفارهرندی گفت: مقصود مداخله کنندگان در ارتباط با انقلاب اسلامی، بازگرداندن شرایط به‌ مثابه گذشته است که روزی در کشور صاحب همه‌چیز بودند و مشاوران آن‌ها بالای سر مسئولان ما سرویس می‌دادند و حکم می‌راندند اما با وقوع انقلاب همه‌چیز را از دست دادند بنابراین مداخله آن‌ها نه از باب دلسوزی بلکه از سر مطالبه گری است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس