درحاشیه محفل بین المللی شعر فجر در تاجیکستان از بانو فرزانه خجندی، شاعر بنام تاجیکستانی تقدیر شد.

به گزارش گروه فرهنگی مشرق، صبح امروز طی مراسمی از بانو فرزانه خجندی، شاعر تاجیکستانی در منزل او تقدیر به عمل آمد.
در این مراسم که دکتر اسماعیل امینی، دبیر علمی و مهدی قزلی، دبیر اجرایی دهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر و همچنین شاعرانی مانند عبدالجبار کاکایی، علی رضا بدیع، پونه نکوی و فریبا یوسفی حضور داشتند، از سال‌ها فعالیت ادبی این شاعره پارسی‌زبان تقدیر به عمل آمد.
در لوح تقدیر اهدایی مهدی قزلی، مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان به خانم خجندی آمده است:
زبان فارسی سرزمینی بی‌مرز است با پهنه‌ای وسیع. سرزمینی که در آن «پنجره‌ها رو به تجلی باز است». شاعران با پرچم‌های افراشته زبان فارسی مرزهای این سرزمین را گسترانده‌اند.
زبان شیرین فارسی زنده است، تا شاعران و ادیبان حیات ادبی دارند و ستاره اقبالشان در آسمان کلمات می‌درخشد. به شما بانوی ارجمند که شهروند کشور زبان فارسی هستید و دل به مشبک‌های این زبان کهن گره زده‌اید، دستخوش می‌گوییم و نقش شما را در زنده نگاه داشتن این زبان کهن ارج می‌نهیم.
دوام دولت ادیبانه شما را در مُلک زبان فارسی، ملکی که روزگاری حافظ، سعدی، فردوسی، نظامی و سنایی در آن صدارت کرده‌اند، از خداوند بزرگ تمنا داریم.
شایان ذکر است منتقدان، فرزانه خجندی را «فروغ تاجیکستان» لقب داده‌اند. وی از مهم‌ترین و موثرترین شاعران معاصر فارسی‌گوی است که در تاجیکستان زندگی می‌کند و دفاتر شعر متعددی از وی در این کشور به چاپ رسیده است. از شعرهای فرزانه خجندی در ایران، دفتر «پیام نیاکان» در سال ۱۳۷۵ و دفتر «سوز ناتمام» در سال ۱۳۸۵ چاپ شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس