کد خبر 533761
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۷

سازمان بین المللی مهاجرت امروز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد: بیش از ۷۶ هزار مهاجر و پناهجو از اول ژانویه تا ۷ فوریه وارد یونان و ایتالیا شده اند.

به گزارش مشرق و به نقل از اسپوتنیک، سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرد: طی روزهای اول ژانویه تا 7 فوریه، بیش از 70365 مهاجر در یونان و 5898 مهاجر نیز در ایتالیا ثبت نام شده اند. در دو ماه نخست سال 2015 میلادی تنها 3952 مهاجر از طریق دریا وارد یونان شده بودند و این رقم برای ایتالیا به 7882 نفر رسیده بود.

این گزارش افزود: از ابتدای ژانویه 2015 میلادی تاکنون بیش از 924 هزار مهاجر و پناهجو وارد یونان شده اند و پیش بینی می شود این رقم تا پایان ماه آینده به بیش از یک میلیون نفر برسد.

سازمان بین المللی مهاجرت همچنین گزارش داد که تعداد تلفات مهاجران در دریای مدیترانه نیز از ابتدای ژانویه امسال تاکنون به بیش از 409 نفر رسیده است. این رقم از اول ژانویه تا 28 فوریه سال گذشته نیز به بیش از 428 نفر رسیده بود.

بر اساس آمارهای سازمان بین المللی مهاجرت، طی سال گذشته بیش از یک میلیون مهاجر وارد اروپا شده اند و بیش از 3700 نفر نیز جان خود را در مسیر عبور از دریا از دست داده اند.

حدود نیمی از این آوارگان و پناهجویان را اتباع سوری تشکیل می دهند که از جنگ داخلی این کشور به اروپا پناه آورده اند.این بدترین بحران آوارگان و مهاجران خارجی در اروپا پس از جنگ جهانی دوم به شمار می رود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس