کد خبر 466366
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۵

هزاران نفر از مردم چندین شهر اسپانیا بعدازظهر شنبه در حمایت از حق پناهندگی و برای درخواست از دولت و اتحادیه اروپا که روند پذیرش مهاجران و پناهجویانی که در فرار از جنگ به اروپا می آیند را تسهیل دهند، تظاهرات کردند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری افه، در تظاهرات شهر مادرید حدود دو هزار و 500 نفر از شهروندان پس از طی چندین خیابان مرکزی پایتخت در مقابل وزارت خارجه تجمع کردند.
تظاهر کنندگان در این تجمعات که از سوی تشکل های کارگری و بسیاری احزاب چپگرای اسپانیا فراخوان شده بود، با مشت های گره کرده شعارهای «جنگ نه»، «هیچ انسانی غیر قانونی نیست»، «مدارک برای همه یا هیچکس بدون مدارک» و «همه ما انسان هستیم- قایق نیستیم» را سر دادند.
علاوه بر آن، برخی تظاهرکنندگان پلاکارد هایی که بر روی آنها شعار هایی نظیر «مرز ها می کشند» ، «صلح عادلانه» ، «جنگ را متوقف کنید» ، «مجارستان غیر انسانی»، «نَه جنگ نَه مرز» ، «هیچکس غیر قانونی نیست»، «صلح برای بازگشت به خانه»، «به پناهجویان پناهندگی بدهیم» و «پایان تنش ها» نوشته شده بود، در دست داشتند.
«آلبرتو گارسون» نامزد نخست وزیری اسپانیا از حزب چپ متحد، پیش از این تظاهرات در گفت وگو با خبرنگاران خواستار همبستگی و برادری برای پذیرش افرادی که از کشورهای گرفتار جنگ فرار می کنند، از سوی دولت شد.
وی ادامه داد: اتحادیه اروپا باید با جدیّت این دیدگاه را که افراد پناهجو مانند یک کالای حراجی هستند را تغییر دهد و درک کند که مردم، مهمتر هستند.
سیاستمدار مذکور تأکید کرد که راه حل، هیچوقت نمی تواند بمباران این کشورها باشد؛ بلکه باید این افراد را بپذیرد، آلام کنونی آنها را التیام بخشد و شعار همیشه لازم «جنگ نه» را سر دهد.
در شهر بارسلونا نیز به گفته پلیس شهری حدود 400 نفر با شعار «پناهجویان خوش آمدید» در خیابان های مرکزی شهر تظاهرات کردند.
سازمان دهندگان این تظاهرات در این راستا، از نهادها خواستند که پناهجویان را بپذیرند و به اجرای طرح پذیرش برنامه ریزی شده و تأمین مالی شده پناهندگی بپردازند.
آنها همچنین از سازمان های اروپایی تقاضا کردند که به سیاست های حفظ مرزها که به عقیده آنها منجر به افزایش بحران انسانی می شود و همچنین به سیاست های خارجی که به رژیم های نقض حقوق بشر کمک می کند، پایان دهند.
در پایان این تظاهرات، شرکت کنندگان با پرتاب شاخه های گل به دریا، یاد هزاران نفر از مردمی که جان خود را برای رسیدن به اروپا در مدیترانه از دست دادند، گرامی داشتند.
مردم شهر های مورسیا و لوگرونیو نیز در تظاهرات دیگری که از سوی احزاب چپگرا، تشکل های کارگری و گروه های اجتماعی فراخوان شده بودند، خواهان پایان جنگ ها و حقوق پناهندگی برای پناهجویان شدند.
قرار است روز یکشنبه نیز تظاهرات در چندین شهر دیگر اسپانیا در حمایت از پناهجویان برگزار شود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس