کد خبر 533755
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۷

دریافت تلفات سنگین موجب شد شرکت «بلک واتر» مزدورانش را از جبهه العمری در استان تعز یمن خارج کند.

به گزارش مشرق و به نقل از سبا، شرکت امنیتی «بلک واتر» تصمیم گرفت پس از دریافت تلفات سنگین، مزدورانش را از جبهه العمری در استان تعز یمن خارج کند.

تصمیم بلک واتر برای خارج کردن مهمترین یگان خود موسوم به «یگان کوبنده» از العمری در نتیجه دریافت تلفات سنگین در بین مزدورانش صورت می گیرد. این تصمیم موجب هراس و سردرگمی نیروهای متجاوز اماراتی که مزدوران بلک واتر را وارد یمن کرده اند، شده است.

پیشتر نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن اعلام کردند که در درگیری های شدیدی که دو روز پیش از این در جبهه العمری در استان تعز یمن روی داد ۷ مزدور بلک واتر به هلاکت رسیده و ۳۹ مزدور دیگر این شرکت زخمی شدند. ۷ مزدور کشته شده بلک واتر از کشورهای کلمبیا، شیلی، استرالیا، ونزوئلا و اوکراین بودند.

در همین حال فرماندهان امنیتی و نظامی امارات از جمله «مزیود الشحی» رئیس اطلاعات ارتش و «ابراهیم ناصر العلوی» جانشین فرمانده نیروی هوایی این کشور به صورت سرزده با یک هواپیمای اختصاصی وارد عدن شدند. منابع گزارش داده اند که ۵ هواپیما مزدوران بلک واتر را از یمن خارج خواهند کرد.

از سوی دیگر منابع یمنی اعلام کردند که در پی بمباران فرودگاه جیزان توسط نیروهای یمنی، سعودی ها تلفات سنگینی را متحمل شده اند. تلویزیون المسیره به نقل از منابع آگاه گزارش داد که محمد بن سلمان وزیر جنگ رژیم سعودی از بیمارستان عمومی جیزان برای عیادت از کشته ها و زخمی های نظامیان این کشور در حمله مبارزان یمنی به فرودگاه منطقه ای جیزان بازدید کرد.

خبر دیگر این که ارتش و کمیته های مردمی یمن روز سه شنبه ۵ خودروی زرهی نیروهای متجاوز را در «میدی» منهدم نموده و شماری از مزدوران نیروهای سعودی را در جریان درگیری ها در اطراف این منطقه به هلاکت رساندند.

همچنین ۱۰ مزدور از نیروهای متجاوز در پایگاه الفاقع واقع در بخش الوازعیه تعز نیز در حمله نیروهای یمنی کشته شدند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس