کد خبر 533328
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶

دبیرکل شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه با بیان اینکه رای دادگاه بین المللی در مورد شکایت گازی ترکیه از ایران، الزام اجرایی ندارد، گفت: وزیر انرژی ترکیه اعلام کرده که در پی آن است تا این موضوع از طریق مذاکره با ایران رفع شود.

به گزارش مشرق به نقل از «پترومی»، جلال ابراهیمی دبیرکل شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه در مورد شکایت گازی ترکیه از ایران به شانا گفت: در هر قراردادی اگر اختلافی ایجاد شود امکان ارجاع به دادگاه بین‌المللی وجود دارد و دو کشور سعی نمی‌کنند که اختلافات را تشدید و یا در مقابل یکدیگر بایستند، بنابراین در قرارداد گازی بین ایران و ترکیه نیز دو طرف با مذاکره و رجوع به دادگاه بین‌المللی این اختلاف را حل و فصل خواهند کرد.

وی با بیان این که وزیر انرژی ترکیه خواهان حل و فصل اختلاف قرارداد گازی با ایران است، افزود: وزیر انرژی ترکیه اعلام کرده که کشور متبوعش با ایران مشکلی نداشته و در پی آن است که این موضوع از طریق مذاکره با ایران رفع شود و بزودی نیز در این مورد به نتایج مثبتی می‌رسیم.

به گزارش نفت من، دبیرکل شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه به رای دادگاه بین‌المللی در مورد قرارداد گازی ایران و ترکیه اشاره کرد و گفت: هرچند این دادگاه به نفع ترکیه رای داده، اما این رای هنوز قطعی نیست و الزام اجرایی نیز ندارد و اختلافات با مصالحه دو طرف براحتی قابل رفع است.

وی ادامه داد: ایران و ترکیه دو دروازه فعالیتهای تجاری در دنیا محسوب می‌شوند، از این رو سعی می‌کنند دیدگاهها و اختلافات خود را با مذاکره حل و فصل کنند، کما این که سفیر ایران در ترکیه نیز به این مهم اعتقاد دارد.

ابراهیمی تصریح کرذ: مقامهای ترکیه اعلام کرده‌اند که اختلافات قرارداد گازی با ایران به دور از مسائل حاشیه‌ای رفع خواهد شد و دو کشور با مراجعه به دادگاه و گفتگو به تفاهم خواهند رسید.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    هیچی بابا گاز دادیم تازه یه پولیم باید بهشون بدیم ما جریمه شدیم.نزدیک به 1 میلیارد دلار پت و مت وار اداره میشه
  • ناشناس ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    از ملت اجازه گرفتيد گاز به تركيه مي فروشيد، اكثر ملت ايران از تركيه متنفر اند!
  • ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    مثل ترکمنستان نیروهای ایرانی رفتن براشون پالایشگاه ‏ زدن رئیس جمهورشون که عوض شدگازروقطع کردن ‏ روحانی هم خیلی راحت گازروقطع کنه برن اگه تونستن ‏ ازاحمدی نژادگازبگیرن مرده شور ریختشون روببره ‏ این 1میلیارد دلارروهم میخوان بدن داعش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس