مجله طنز گل آقا در دهه هفتاد، روزگار امروز دولت را در قالب انتقاد از دولت هاشمی رفسنجانی و بازکردن دروازه برای ورود کالاها و برندهای خارجی نشان می‌دهد.

گروه سیاسی مشرق - گل‌آقا سال‌ها به عنوان بهترین نشریه طنز کشور مطرح بود و مسائل اجتماعی و سیاسی را بهترین شکل به طنز بیان می‌کرد. در دهه هفتاد این نشریه انتقادهای زیادی به دولت هاشمی داشت و طرح‌های روی جلد این نشریه بارها به وزرا و مسئولین دولت اختصاص داشت و شوخی‌های زیادی با مرحوم حسن حبیبی، معاون اول رییس جمهور، داشت.

در شماره بیست‌و‌سوم، سال پنجم این نشریه کاریکاتوری روی جلد این نشریه رفته که "مرتضی محمدخان" وزیر اقتصاد و "محسن نوربخش" رییس بانک مرکزی را نشان می دهد که در حال بازکردن درهای کشور بر روی برندهای خارجی هستند. این کاریکاتور جالب گل‌آقا در 21 سال پیش حاکی از آن است که ورود یا حملة برندهای خارجی در دوره هاشمی شروع شده و مسئولین کشور درهای کشور را به صورت کامل بر روی برندهای خارجی باز می‌کنند، کاری که در این روزها دولت روحانی نیز به دنبال آن است.

5

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    0 0
    این کاریکاتور می گه که دروازه‌های ایران برای فتح اقتصادی باز شده متاسفانه ...
  • ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    0 0
    واقعاً گل آقا یه مجله استثنایی بود..یرای شادی روح مرحوم کیومرث فومنی یه صلوات بفرستید.
  • ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    واقعا کاریکاتور هوشمندانه ای است که برندهای خارجی را بصورت شوالیه های مهاجم برای فتح کشوری با درهای سنتی ایرانی نشان می دهد کا آزا انه بروی آنهد باز ش ه اند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس