با تورقی در لابه‌لای روزنامه‌های اصلاحات و به خصوص در روزهای منتهی به انتخابات مجلس ششم، مخالفت‌های قطعی اصلاح‌طلبان با هاشمی را می‌توان به وضوح مشاهده کرد و افرادی نظیر محمدرضا خاتمی که حاضر نبودند اسم او را در لیست مشارکت جای دهند، بعد از 18 سال هاشمی رفسنجانی را استوانه نظام معرفی می‌کنند.

گروه سیاسی مشرق - هاشمی رفسنجانی دو سال پس از ریاست جمهوری سودای بازگشت به قدرت در مجلس را در سر داشت و به همین منظور برای شرکت در انتخابات مجلس ششم ثبت‌نام کرد. با ثبت‌نام هاشمی موج تهمت‌ها و شایعه‌پراکنی‌ها علیه وی شروع شد و تا روز انتخابات در 29 بهمن 1378 ادامه یافت. در آن روزها بسیاری از اعضای جبهه مشارکت از جمله عباس عبدی، سعید حجاریان، علی شکوری راد، محمدرضا خاتمی، اکبر گنجی و ... وظیفه حمله و تخریب هاشمی را بر عهده داشتند.

مثلا عباس عبدی با متهم کردن دولت هاشمی به فساد مالی شدید می‌گوید: «هاشمی باید نسبت شرایط فرهنگی، آموزش عالی، فساد اداری، فسادهای مالی شدید و خصوصاً وضعیت وزارت اطلاعات و دیگر مسائل در دوره ریاست جمهوری خویش پاسخ گوید»[1]

در همین فضاست که محمدرضا خاتمی نیز خواستار موضع‌گیری و پاسخگویی هاشمی رفسنجانی می‌شود و حاضر نمی‌شود نام هاشمی را در لیست جبهه مشارکت قرار دهد. این صبحت‌های محمدرضا خاتمی به تیتر یک روزنامه صبح امروز، متعلق به سعید حجاریان، تبدیل می‌شود.

هاشمی عوض شده است یا اصلاح‌طلبان؟

اما درست 18 سال بعد محمدرضا خاتمی در پاسخ به این پرسش که علت هجمه‌های سال‌های اخیر به آقای هاشمی رفسنجانی را چه می‌دانید، گفت: «هاشمی استوانة انقلاب است و در تمامی مراحل انقلاب نقش اساسی داشته است و از سویی پیام متفاوتی را به گوش مردم می‌رساند که به ویژه برای نسل جوان جذابیت دارد. تفسیری که آقای هاشمی از انقلاب اسلامی دارد و خیلی آشکار نیز آن را بیان می‌کند مورد پسند کسانی نیست، بنابراین طبیعی است که با ایشان برخورد کنند.»[2]



[1]- http://www.mashreghnews.ir/fa/news/519549/

[2]- http://www.ensafnews.com/2516/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • ناشناس ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    افساد طلبانی که تا دیروز به خون هاشمی تشنه بودند و ایشان را عالیجناب سرخپوش می نامیدند امروز طرفدار ایشان شده اند و این نشانه زاویه گرفتن هاشمی با انقلاب و آرمانهای امام (ره) است .
  • ناشناس ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    افکار هاشمی امروز با اسلام ناب محمدی فاصله دارد و به همین دلیل هم مورد استقبال بی بی سی و فتنه گران 88 واقع میشود .
  • ناشناس ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    اصلاح طلبان در جریان فتنه 88 ثابت کردند که همچنان برعلیه نظام حرکت میکنند و سرمایه های اسرائیل در ایران هستند پس نتیجه گیری اینکه هاشمی عوض شده است .
  • ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    واضح و مبرهن است که هاشمی 180 درجه عوض شده و سخنان و مواضعش برای اصلاح طلبان و دشمنان شیرین !
  • کامران ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    فتنه 88 فتنه اکبر بود .
  • بیسیمچی ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    هر دو
  • حمید ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    از یک زاویه دیگر هم میشود آن جدایی گذشته اصلاح طلبان و آقای هاشمی را در گذشته و این همدلی کنونی را تفسیر کرد و اینکه کل اینها بازی بوده
  • ناشناس ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    در تمامی مراحل انقلاب نقش اساسی داشته است و از سویی پیام متفاوتی را به گوش مردم می‌رساند که به ویژه برای نسل جوان جذابیت دارد. چون جوانان خامند بهتر میتونند ازشون بهره برداری سیاسی و... کنند.من خودم جوان هستم.
  • محسن ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    ممکن است هاشمی عوض شده باشد، ممکن است اصلاح طلبان، ممکن هم هست هر دو. عوض شدن عیب نیست. درجا زدن و خود را تکرار کردن و دگماتیسم عیب است. در عینِ حال، امکان هم دارد که نه هاشمی عوض شده باشد و نه اصلاح طلبان، بلکه شرایط عوض شده باشد و آنان هم خود را با شرایطِ جدید وفق داده باشند. این هم باز عیب نیست بلکه حَسن و هنر است. کسی که شرایط را تشخیص ندهد و یا قدرتِ انطباق نداشته باشد از قافله عقب می ماند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس