کد خبر 531737
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰

روز پنجم فوریه سالروز تولد چزاره مالدینی پدر پائولو مالدینی است.

به گزارش مشرق، چزاره مالدینی در دنیای فوتبال از معدود فوتبالیست های بزرگی است که فرزندی موفق تر از خود تربیت کرد. افتخارات پسرش پائولو را همه به خاطر داریم.

مالدینی پسر، در زندگی ورزشی خود 7 بار فاتح سری آ، 5 بار فاتح لیگ قهرمانان اروپا، 5 بار قهرمان جام حذفی ایتالیا و 3 بار فاتح جام بین قاره ای شد. اما افتخارات خانواده مالدینی از نیم قرن قبل و با چزاره آغاز شده بود.

مالدینی پدر در سال 1932 در تریست ایتالیا متولد شد و فوتبال حرفه ای را از 1952 تا 1954 در تیم شهر خود تریستا آغاز کرد. پس از آن دورانی 12 ساله را در خط دفاعی میلان آغاز کرد.

دوراین با 347 بازی لیگ و چهار قهرمانی لیگ در سال های 55، 57، 59 و 62. وی در سال 1963 یکی از مهره های کلیدی تیمی بود که در فینال در برابر بنفیکا به برتری دست یافتند و اولین قهرمانی میلان در اروپا را جشن گرفتند.

مالدینی آخرین فصل فوتبال خود را در تورینو گذراند و پس از آن دوران مربیگری وی در تیم های میلان، فوجا، ترنانا، پارما سپری شد.

 6 سال دستیار سرمربی تیم ملی بود و قهرمان جام جهانی 1982 شد و خود پس از ده سال مربیگری در تیم زیر 21 سال ایتالیا، به مدت دو سال سرمربی تیم ایتالیا شد و با این تیم در جام جهانی 1998 حضور یافت.

وی همچنین در سال 2002 و در جام جهانی سرمربی تیم ملی پاراگوئه بود.


منبع: کاپ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس