کد خبر 531491
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱

نیروهای ارتش سوریه ساعاتی قبل وارد روستاهای شیعه نشین «نبل» و «الزهرا» شده و مورد استقبال گرم شیعیان ساکن این دو روستا قرار گرفتند.

 به گزارش مشرق به نقل از المیادین، نظامیان ارتش سوریه ساعاتی قبل وارد روستاهای شیعه نشین «نبل» و «الزهرا» واقع در حومه حلب شدند.

بر اساس این گزارش، ورود نظامیان ارتش سوریه به این دو روستا پس از آن صورت گرفت که محاصره آنها شب گذشته پس از سه سال و نیم شکسته شد.

شاهدان عینی اعلام کردند که نیروهای سوری پس از ورود به نبل و الزهرا مورد استقبال گرم و باشکوه شیعیان این دو روستا قرار گرفتند.

گفتنی است، نظامیان ارتش سوریه پس از سلسله پیشروی های گسترده در حومه حلب سرانجام شب گذشته موفق به شکستن محاصره روستاهای نبل و الزهرا شدند.

شایان ذکر است، نبل در غرب جاده بین المللی منتهی به ترکیه واقع شده است و از بزرگراهی که حلب را به ۲ منطقه اعزاز و عفرین متصل می کند، حدود ۲۰ کیلومتر فاصله دارد. همچنین روستای الزهراء در حدفاصل ۲۰ کیلومتری حلب واقع شده است. این دو روستا به داشتن زمستان های بسیار سرد مشهورند و اهالی آن نیز به تجارت و کشاورزی مشغولند.

این دو روستا از سال ۲۰۱۳ در پی محاصره شدید از سوی گروه های مسلح با بحران غذا، دارو و سوخت مواجه شد تا جایی که تاثیرات منفی آن بر خدمات  از جمله آبرسانی و برق رسانی به طور گسترده تاثیر منفی گذاشت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • پسر ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
    0 0
    درود خداوند بر اهل بیت علیهم السلام و پیروانش لعنت خداوند بر دشمنان اهل بیت علیهم السلام
  • ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    2 تا داهات ازاد شده این همه کردین تو بوق کرنا تا حالا فک میکردم 2 تا شهر و اطرافشو ازاد کردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس