کد خبر 531332
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۳

کشور سوئیس در واکنش به درخواست اتحادیه آفریقا اعلام کرد قصد ندارد به قوای نظامی علیه بوکوحرام کمک مالی کند و تنها به بازماندگان جنایات این گروهک کمک می کند.

به گزارش مشرق و به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت سوئیس روز چهارشنبه اعلام کرد قصد ندارد برای مبارزه با تروریست های بوکوحرام در جمع آوری کمک های مالی به اتحادیه آفریقا کمک کند.

اتحادیه آفریقا پیش از این از کشورهای جهان برای کمک به ائتلاف مبارزه با بوکوحرام درخواست کمک کرده بود. سماعیل چرگوی رئیس شورای امنیت و صلح اتحادیه آفریقا در لیست حامیان بین المللی کمپین مبارزه با بوکوحرام نام سوئیس را نیز اعلام کرده بود که از سوی دولت سوئیس رد شده است.

گروهک تروریستی بوکوحرام در سالهای اخیر بارها در حمله به روستاهای کشورهای آفریقایی مثل نیجریه، نیجر، چاد، کامرون و دیگر کشورهای منطقه مردم بیگناه این کشورها را قتل عام کرده است. وزارت خارجه سوئیس در بیانیه ای رسمی اعلام کرد قصد ندارد هیچ کمک مالی برای نابودی بوکوحرام هزینه کند.

در بیانیه وزارت خارجه سوئیس که توسط سفارت این کشور در پاریس به دست خبرگزاری فرانسه رسیده است آورده شده است که این کشور تنها ۱۲میلیون دلار برای کمک به بازماندگان جنایت های بوکوحرام هزینه می کند ولی هیچ کمکی به لشگرکشی علیه بوکوحرام نمی کند.  

اتحادیه آفریقا با تشکیل کمپین مالی علیه بوکوحرام در نشست این اتحادیه در پایتخت اتیوپی تا کنون توانسته ۲۵۰ میلیون دلار برای جنگ علیه بوکوحرام جمع آوری کند. این کمک ها از سوی نیجریه، انگلیس و اتحادیه اروپا برای این امر اختصاص داده شده اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس