کد خبر 529758
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵

رسانه‌های پاکستان در حالی از کشته شدن رهبر جدید ارتش آزادیبخش بلوچ در درگیری با نیروی مرزی این کشور خبر می‌دهد که وزیر ایالتی بلوچستان در امور داخلی چندی پیش از کشته شدن «نذرالله بلوچ» رهبر سابق این گروه در عملیات نظامی خبر داده بود.

به گزارش مشرق، رسانه‌های پاکستان در حالی از کشته شدن رهبر جدید ارتش آزادیبخش بلوچ در درگیری با نیروی مرزی این کشور خبر می‌دهند که دولت ایالت «بلوچستان» چندی پیش با اعلام تلاش جرگه بزرگان برای مذاکرات با گروه‌های ناراضی بلوچ تلاش می‌کرد.

«منان بلوچ» رهبر جدید ارتش آزادیبخش بلوچ گروه ناراضی ایالت بلوچستان در تبادل آتش با نیروی مرزی پاکستان در منطقه «مستونگ» کشته شده است.

«سرفراز بگتی» وزیر ایالتی بلوچستان در مورد داخلی نیز چندی قبل گفته بود که نیروهای امنیتی پاکستان در عملیاتی «نذرالله بلوچ» رهبر سابق گروه تجزیه طلب «ارتش آزادیبخش بلوچ» را به قتل رسانده‌اند.

این در حالی است که «نواب ثناء الله زهری» سروزیر ایالت بلوچستان پاکستان از تلاش دولت اسلام‌آباد برای ارتباط با سیاستمداران و بزرگان قبیله‌ای و مذاکره با رهبران ناراضی بلوچ خبر داده بود.

«عبدالمالک بلوچ» سر وزیر سابق ایالت بلوچستان پاکستان نیز چندی قبل در گفت‌وگو با داون نیوز اظهار داشت: اعلام آمادگی «براهم‌داغ بگتی» رهبر ارتش جمهوری‌خواه بلوچ (BRA) مقیم «سوئیس» برای مذاکره با دولت پاکستان در مورد مشکلات ایالت بلوچستان موفقیت بزرگی است.

وی افزود: دولت ایالتی بلوچستان از اقوام مختلف از جمله «بلوچ»، «پشتون» و «هزاره» برای مذاکره با رهبران ناراضی این ایالت جرگه‌ تشکیل خواهد داد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس