کارشناس داوری گفت: داور در بازی پرسپولیس و سپاهان در ابتدای مسابقه با محمدرضا خلعتبری مماشات کرد.

به گزارش مشرق، سیدرضا غیاثی در مورد نحوه قضاوت بیژن حیدری اظهار داشت: قضاوت این مسابقه برعهده دکتر بیژن حیدری بود و منصوری و بابک داوری هم او را کمک می‌کردند. حیدری از جمله داورانی است که جامعه داوری خیلی به او دلبسته است تا بتواند انتظارات جامعه داوری را برآورده کند. با این حال دو بار ناظران AFC برای نظارت در امر داوری او به ایران آمدند تا او را وارد لیست داورانی الیت کنند، اما این اتفاق رخ نداده، با این حال امیدوارم که در آینده او به فهرست داوران الیت اضافه شود.

وی ادامه داد: حیدری با وجود آنکه بارها کارشناسان داوری به او تذکر دادند که استفاده از کارت‌های زرد و قرمز به دقایق بازی ربط پیدا نمی‌کند، اما این داور در بازی پرسپولیس و سپاهان در ابتدای مسابقه با محمدرضا خلعتبری مماشات کرد و در دقیقه 12 وقتی خلعتبری بر سر او داد می‌زد، حداقل باید به او کارت زرد نشان می‌داد که این کار را نکرد. حیدری در نیمه اول چند بار دیگر هم چنین نرمشی را نشان داد به طوری که فردوسی‌پور در دقیقه 32 اعلام کرد درگیری در زمین بالا گرفته است.

غیاثی تصریح کرد:‌ علت این مسئله هم رفتاری بود که داور با خلعتبری داشت و بازیکنان دیگر هم از این مسئله سوءاستفاده کردند. در دقیقه 26، مسلمان زیر یک خم پریرا بازیکن سپاهان را گرفت و خاکش کرد که این مسئله و حرکت باید یک کارت زرد برای مسلمان داشته باشد، زیرا مسلمان به روح ورزش تعرض کرد و رفتارش غیرورزشی بود، داور هم به درستی به بازیکن پرسپولیس کارت زرد نشان داد، اما نباید به پریرا کارت زردی نشان می‌داد.

غیاثی با اشاره به دقیقه 41 مسابقه عنوان کرد: سه بازیکن پرسپولیس به سمت خلعتبری در این دقیقه حمله کردند تا او را ادب کنند و داور در این لحظه باید تذکر محکمی به بازیکنان می‌داد که این کار را نکرد.

غیاثی در مورد اخراج پادوانی از سپاهان گفت: خطایی که این بازیکن بر روی مهدی طارمی انجام داد، مستحق دریافت کارت قرمز بود و خطا بیرون از محوطه جریمه هم رخ داد که داور به درستی خطا را اعلام کرد و بازیکن سپاهان را هم به درستی اخراج کرد. با این حال معتقدم حیدری باید در استفاده از کارت‌های زرد و قرمزش بهتر عمل کند. او در نیمه اول هم با بازیکنان مماشات کرد. در دقیقه 89 هم می‌توانست به نورمحمدی از پرسپولیس و منوچهری از سپاهان کارت زرد نشان بدهد که این کار را نکرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس