رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال در یادداشتی برای فارس به اشکالات انتخابات فدراسیون فوتبال و اساسنامه اشاره کرده است.

به گزارش مشرق، سید رضا غیاثی در یادداشتی به انتخابات فدراسیون فوتبال و چالش بین وزارت ورزش و هیات رئیسه فدراسیون فوتبال پرداخته است. این نوشته به شرح زیر است:

این روزها بحث زیادی بین مدیران عالی رتبه کشور و اعضای هیات رئیسه فدارسیون فوتبال و برخی بزرگان وصاحب نظران فوتبال در مورد انتخابات فدراسیون فوتبال در جریان است.

وزیر ورزش و معاون ورزش قهرمانی ایشان معتقدند چون زمان تعیین شه برای انتخابات فدراسیون فوتبال از سوی هیات رئیسه فدراسیون برای روز 11 اردیبهشت 95 تعیین شده و مدت ریاست فدراسیون به پایان رسیده آنها حق دارند برای فدراسیون تا برگزاری انتخابات سرپرست انتخاب کنند.

از سویی دیگر موافقان کفاشیان می گویند که چون مجمع عمومی فدراسیون فوتبال در مورد برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال اختیاراتش را به هیات رئیسه فدارسیون تفویض کرده ، هیات رئیسه این اختیار را داشته که زمان 11 اردیبهشت ماه را برای برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال تعیین کند بنابراین ریاست فدراسیون فوتبال تا آن زمان می تواند ادامه پیدا کند.

با این حال دوستان طرفدار این نظریه به این مساله توجهی ندارند که در اساسنامه فدراسیون فوتبال هیچ اشاره ای نشده که اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال یا مجمع عمومی فدراسیون نمی توانند مدت ریاست یک رئیس فدراسیون را افزایش بدهند.

من به عنوان عضوی از جامعه فوتبال که از سال 1347 در این رشته فعال بوده ام و با قوانین آشنایی دارم. می گویم که مجمع عمومی حق افزایش مدت ریاست رئیس فدراسیون فوتبال را ندارند. آنها برابر کدام بند اساسنامه خود را محق دانسته اند که ریاست علی کفاشیان در فدراسیون فوتبال را افزایش بدهند. در هیچ جای اساسنامه چنین مفادی وجود ندارد.

سوالم من این است که وقتی مجمع عمومی  فدراسیون فوتبال چنین حقی را ندارند چطور این اختیار با به اعضای هیات رئیسه مجمع تفویض کرده اند؟  شاید اعضای مجمع عمومی بگویند که آنها حق تعیین زمان انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال را داشته اند و این حق را به هیات رئیسه داده اند اما آنها قبل از پایان مدت ریاست کفاشیان بر فوتبال می توانستند که زمان برگزاری انتخابات را تعیین کنند زیرا هیچ کدام از تصمیم گیرندگان در مجمع فوتبال حق ندارند مدت ریاست را افزایش بدهند. پس چگونه مجمع عمومی فدراسیون توانسته حقی که نداشته را به هیات رئیسه فدراسیون بدهد؟! چطور مدت ریاست کفاشیان 2 ماه افزایش پیدا کرده است؟

به ضرس قاطع می گویم که تصمیم مجمع عمومی برای افزایش مدت ریاست فدراسیون علی کفاشیان غیرقانونی و خلاف است. با این حال میگویم مشکل اصلی فدراسیون فوتبال اساسنامه این فدراسیون نیست بلکه ایراد در اساسنامه های هیات های استانی فوتبال است که ریاست فدراسیون فوتبال را رئیس مجمع انتخاباتی هیات های استان می داند. این مساله عامل بسیاری از باندبازی ها است. زیرا رئیس فدراسیون فوتبال از رئیس هیات مورد حمایتش حمایت میکند تا او رئیس هیات فوتبال شود و رئیس هیات فوتبال انتخاب شده هم از رئیس فدارسیون فوتبال در مجمع عمومی فدراسیون دفاع میکند.

این روش اشتباه است.این مساله مثل آن است که بگوییم چون فدراسیون فوتبال ایران زیر نظر فیفاست بنابراین رئیس فیفا رئیس مجمع عمومی فدراسیون فوتبال ایران هم هست. بنابراین مسئولان وزارت ورزش به جای اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال باید اساسنامه هیات های فوتبال را اصلاح کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس