شش فروند از گران قیمت ترین و پیشرفته ترین رزمناوهای نیروی دریایی انگلیس به دلیل اشکال فنی در نیروی محرکه، عملا غیر استفاده مانده اند.

به گزارش مشرق،  بنا بر اطلاعاتی که بنگاه سخن پراکنی بی.بی.سی از نیروی دریایی انگلیس دریافت کرده است اختلال و قطع برق رسانی، شش فروند رزمناو را به از کارافتاده تبدیل کرده و به همین دلیل باید برای بهبود سیستم و رفع اشکال در موتور رزمناوها اقدام شود.

بنابراین گزارش، نیروی دریایی انگلیس هم اکنون شش فروند رزمناو پیشرفته موسوم به «ناوشکن تیپ 45» که قیمت هریک بالغ بر یک میلیارد پوند است در اختیار دارد.

نیروی دریایی انگلیس پیشتر سفارش 12 فروند از این ناوشکن های پیشرفته مجهز به موشک های هدایت شونده را داده بود که به دلیل هزینه بالا، تنها شش فروند را نهایی کرد.

این ناوشکن ها سال 2009 تحویل داده شد، ولی سال 2014 درجریان برگزاری یک رزمایش، اشکال در نیروی محرکه به دلیل بروز اختلال در سیستم برق رسانی، آشکار شد.

وزارت دفاع انگلیس که بهبود ژنراتورهای دیزل و افزودن سیستم های برق را از راهکارهای مورد نظر در رفع اشکال موتور این ناوشکن ها اعلام کرده، درباره هزینه این بازسازی اظهارنظر نکرده است.

این گزارش می افزاید: مشکل پیش آمده باید چند سال پیش رسیدگی و برطرف می شد، زیرا حضور این ناوشکن ها در صحنه نبرد با توجه به وجود نقص فنی نگران کننده است.

دریاسالار «کریس پاری» (Chris Parry) از افسران ارشد سابق نیروی دریایی انگلیس دراین باره گفت: مشکل باید حل شود، زیرا نمی توان این رزمناوها را در صحنه نبرد و حتی در یک عملیات عادی به کار گرفت، زیرا فاقد امنیت هستند.

ناوشکن های پیشرفته تیپ 45 انگلیس با موشک های هدایت شونده به عنوان ضد ناو هواپیمابر و همچنین برای جنگ های ضد موشکی طراحی و ساخته شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • افشین تهران ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    0 0
    وای حالا چیکار کنیم مشرق جون ؟!؟
  • مهماندار هواپیما ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    0 0
    شانس اوردیم روحانی نرفت بخره
  • افشین تهران ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    0 0
    متقلب اسمت رو عوض کن.ضمنا کاری نکنی بهتره چون در راستای اقتصاد مقاومتی حتما اقایان میرن میخرنشون.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس