معاون وزیر راه و شهرسازی از ارائه پیشنهاد برخی کشورها از جمله انگلیس و آلمان برای سرمایه گذاری در شهرهای جدید خبر داد.

 به گزارش مشرق، محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی، در پاسخ به این سؤال که آیا بعد از اجرای برجام ورود سرمایه‌گذاران خارجی به شهرهای جدید تسریع پیدا خواهد کرد، گفت: طبیعی است که با اجرای برجام راه‌‌های سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید هموارتر می‌شود و کمیته مخصوص برای سرمایه‌‌گذاری‌های جدید تشکیل شده است.

وی افزود: در حال حاضر در موقعیت پساتحریم وضعیت از لحاظ اقبال برای سرمایه‌گذاری شدت بیشتری پیدا می‌کند و از نقاط مختلف دنیا پیشنهادات متعددی ارائه شده است.

نریمان ادامه داد: این پیشنهادات برای سرمایه‌گذاری کلی و جزیی در شهرهای جدید بوده است و از کشورهای کره جنوبی، انگلیس و آلمان این پیشنهادات ارائه شده و در حال بررسی این موارد هستیم.

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید اضافه کرد:‌ پیشنهاد این کشورها برای سرمایه گذاری در شهرهای جدید هم به طور کلی و هم موردی است.

وی با بیان اینکه پرونده ساخت مسکن مهر در سه شهر تا پایان امسال بسته می‌شود، گفت: همزمان با دهه فجر 40هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید آماده تحویل و افتتاح است.

نریمان با بیان اینکه در نیمه اول سال آینده عمده مسکن مهر شهرهای جدید کشور تمام می‌شود، گفت: شهر جدید پردیس به دلیل اینکه با تاخیر کارها آغاز شد و به دلیل توپوگرافی سخت و چالش‌برانگیز ساخت و ساز در آنجا با مشکل مواجه شده است، کار ساخت و تکمیل واحدهای مسکن مهر این شهر تا پایان سال 95 به اتمام می‌رسد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس