کد خبر 529428
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۶

یک کودک ۵ ساله افغانی، در حد بضاعت خود به ستاره محبوبش عشق می ورزد.

به گزارش مشرق، مدتی است که انتشار عکسی از یک کودک ۵ ساله افغانی با نام "مرتضی احمدی" در اینترنت سر و صدای زیادی به پا کرده است. در این عکس مرتضی، لباسی نایلونی را با نام لیونل مسی بر تن دارد.

 مرتضی به اسطوره آرژانتینی خود عشق می ورزد اما خانواده فقیر وی (که در مناطق روستایی استان غزنی- درجنوب شهر کابل) زندگی می کنند، از خرید یک دست لباس واقعی برای وی عاجز هستند. برادر بزرگ تر او همایون که ۱۵ ساله است، دو هفته قبل با استفاده از یک کیسه نایلونی و نوشتن نام لیونل مسی بر روی آن، یک لباسی پلاستیکی برای برادر خود طراحی کرده و عکس های آن را در فیسبوک به اشتراک گذاشته است.

همایون که یک دانش آموز طرفدار بارسلونا است، می گوید:

همسایه ما کیسه حاوی مواد غذایی را دور ریخته بود و مرتضی آن را برای من آورد و از من خواست تا برای او پیراهن لیونل مسی را درست کنم.

 پس از انتشار این تصاویر در شبکه های اجتماعی بود که در توییتر ادعا شد که لیونل مسی خواهان پیدا کردن این کودک و اهدای یک دست لباس واقعی خود به وی است و خورخه مسی (پدر لیونل مسی) نیز این قضیه را تایید کرد.

در عین حال مرتضی با آن چه که در اختیار دارد، خوش است. 

ما در اطراف خانه مان زمین بازی نداریم و تنها توپی که من دارم نیز سوراخ شده است. اما من مسی را دوست دارم. او واقعا خوب بازی می کند و من پیراهنی که برادرم برای من درست کرده را دوست دارم. می خواهم وقتی بزرگ شدم، مثل مسی شوم.

 

پدر مرتضی، " محمد عارف احمدی " یک کشاورز است و درباره شهرت تازه ای که مرتضی دست و پا کرده است، پس از مراجعه به یکی از مراکز درمانی کابل پی برده است. او می گوید امیدوار است که روزی پسرش فوتبالیست قهاری شود.

می خواهم پسرم مسی افغانستان شود. مرتضی می خواهد روزی شخصا مسی را ببیند. او از من درخواست خریدن لباس مسی را کرد، اما من از این توانایی (مالی) برخوردار نیستم.
منبع: طرفداری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    0 0
    پس اون بچه کرد عراقی که میگفتن پیدا شده دروغ بود؟
  • ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    0 0
    قبلا گفته بودید این بچه عراقیه
  • ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    0 0
    شيعه هستند !؟
  • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    0 0
    عراقی بود که!
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    0 0
    خدایا بده شانس .. منم بچه بودم با در نوشابه های شیشه ایی و چوب بستنی عروسک درست میکردم . یکی هست منو مشهوررررررررررر کنه . ازطرف دختربچه ی زمان جنگ !
  • ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    0 0
    سلام خخخخ
  • عباس تیموری ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    ایولا به این پسر بچه ی افغان دوستت دارم وطن دار وبه تو افتخار میکنیم هم وطن زنده باد افغانستان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس