کد خبر 529551
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱

بارسلونا در یکی از سخت‌ترین مبارزات این فصل مقابل اتلتیکومادرید به برتری دو بر یک رسید و در این میان شجاعت سرمربی این تیم در انتخاب آرایش تهاجمی تحسین برانگیز بود.

به گزارش مشرق‌، شب گذشته تیم فوتبال بارسلونا در حساس‌ترین بازی هفته بیست و دوم لالیگا برابر اتلتیکومادرید به برتری دو بر یک دست یافت. در این بازی دو  ستاره از اتلتیکومادرید از زمین بازی اخراج شدند و یک بازیکن دیگر هم با دریافت کارت زرد از حضور در بازی بعدی محروم شد. تلخی شکست اتلتیکومادرید با آسیب دیدگی گریزمان تکمیل شد.

در این میان یکی از نکات بارز این بازی جدال تاکتیکی دو مربی بزرگ جهان، لوئیس انریکه و دیگو سیمئونه بود. بدیهی به نظر می‌رسید اگر سیمئونه تیمش را با حالتی تدافعی وارد میدان کند، نیوکمپ جای بلندپروازی حریفان بارسلونا نیست و به خصوص در نیمه اول شاهد لاک دفاعی ضخیم اتلتیکومادرید بودیم، در نیمه دوم نیز با توجه به اخراج بازیکن کلیدی طرف مادریدی این آرایش دفاعی تداوم داشت.

در اردوگاه آسولگرانا اما اوضاع فرق داشت و مردان انریکه کاملا تهاجمی ظاهر شدند، این آرایش رو به جلو تا جایی پیش رفت که حتی شاهد پوشش منطقه هافبک تهاجمی تیم توسط مدافع آخر بارسلونا بودیم.

ماسکرانو و پیکه دو ستاره خط دفاعی بارسلونا شب کم اشتباهی را تجربه کردند، هر چند ماسکرانو همچنان بازیکن قابل اتکایی نبود، پیکه آنقدر تحت تاثیر آرایش تهاجمی تیمش بود که حتی هنگام حمله زهردار حریف نیز معمولا جزو بازیکنان در حال بازگشت به عقب دیده می‌شد.

آلبا و دانیل آلوس از هر دو جناح مسئول نفوذ و تغذیه مستقیم مهاجمان بودند، اصرار انریکه در حمله تا حدی بود که حتی سرخیو روبرتو را جایگزین آلوس و توران با انگیزه را به جای راکیتیچ وارد زمین کرد.

بارسلونا در بخش موقعیت و مالکیت توپ 71 درصد را به خود اختصاص داد و سهم اتلتیکومادرید در این قسمت تنها 29 درصد بود. 79 درصد از بهش تکل‌های موفق و اصولی نیز از آن بارسلونا بود و در قسمت پاس دقیق و بی نقص بارسلونا 90 درصد موفق عمل کرد و اتلتیکومادرید در این بخش تنها 75 درصد موفق بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس