کد خبر 529385
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۶

در حالی که دولت محلی کردستان عراق هدف از حفر خندق را تلاشی برای تعیین مرز (میان منطقه کردستان عراق و سرزمین عراق) نمی‌داند، سیاستمداران دولت فدرال عراق تحقیق درباره این موضوع را خواستار شده اند.

به گزارش مشرق، حفر خندق از منطقه ربیعه در مزرهای سوریه تا شهر خانقین عراق موجب نگرانی برخی مقامات این کشور شده است، اما مسؤولان منطقه کردستان ضمن انکار ارتباط این اقدام با مسایل سیاسی تلاش می کنند از شدت این نگرانی ها بکاهند.

نظامیان کرد تاکید می کنند که حفر این خندق برای در امان ماندن نیروهای پیشمرگه از حملات تروریست های داعش است.

سرتیپ جبار الیاور مسؤول بلندپایۀ نیروهای پیشمرگه در این زمینه گفت: حفر این خندق برای تعیین مرزهای کردستان نیست و هیچ ارتباطی به مسایل جغرافیایی، سیاسی و مشکلات موجود میان کردستان و دولت فدرال عراق ندارد.

هیوا عبدالله فرمانده جنوب کرکوک نیز گفت که این خندق، بخشی از استحکامات دفاعی پیشمرگه هاست.

حسن تورهانی نماینده ترکمانی پارلمان عراق از حیدر العبادی نخست وزیر خواست به عنوان فرمانده کل قوای مسلح عراق اعلام کند که آیا درباره حفر خندق با وی هماهنگی شده یا خیر؟ و تحقیق کند که چرا حفر آن مخفیانه صورت گرفته است و اگر موضوع امنیتی است، دولت محلی کردستان باید تضمین کند که در آینده از این خندق برای اهداف سیاسی و ترسیم مرز استفاده نخواهد شد.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • تنها 55 ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    0 0
    بهتره حکومت جاهلیت کردستانی بارزانی همراه داعش نابود شود ،چون داعش رو بارزانی و کردها با خیانت و برای نابودی حکومت مرکزی وارد عراق کردند .
  • دوست البرت ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    0 0
    کومله های بدبخت خیانتکاد،، همون اردوغان خوبه که همتون رو بکشه
  • اصلاحات ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    0 0
    محل حفر مرز استان هاست یا مرز درگیری با داعش و عقبه ؟ اگر پیشمرگه خیانتکار نیست باید از تمام مردم کشورش دفاع کند نه فقط از کردستان !
  • ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    0 0
    لطفاً بنویسید در تیتر کردستان عراق، تا اشتباهی صورت نگیرد و سو تعبیر نشود، در نظر اول وقتی انسان نام کردستان را می بیند به یاد کردستان خودمان می افتد، لطفاً برای دور شدن این ذهنیت از اکراد ما این تیتر را اصلاح کنید.
  • احمد ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    0 0
    بارزانی خائن همدست داعش واردوغان وآل سعود را باید در ملا عام تیرباران کنند.
  • مهدی 90085 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    0 0
    باسلاحهایی که امریکا داره به کردستان میده امیدوارم جنگ داخلی بعدی اونجا نباشه امیدوارم کردهای عزیز در این مورد با بصیرت عمل کنند
  • ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    0 0
    کردها بهترین مردم عراقند لا اقل چند دسته نبودند و از شهرهاشون دفاع کردند به نظر من کار خوبی می کنند که خندق میزنند تمام شهر های عراق باید این کار رو میکردند
  • ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    حفر خندق اونم الان که داعش قدرت هجوم خودشو از دست داده و از حالت تهاجمی به تدافعی رسیده همزمان هم نیچروان بارزانی در خواست استقلال از عراق رو داده نشون میده اقلیم میخواد از اب گل الود ماهی بگیره خیانت از اول تو کار اقلیم بوده و نفوذ برق اسای داعش در عراق حاصل تبانی اقلیم با داعش صورت گرفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس