کد خبر 532467
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶

تونس برای مقابله با خطر تروریست های داعش در مرز با لیبی اقدام به ایجاد خندق و سیستم های نظارتی الکترونیکی کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز فرحات الحرشانی وزیر دفاع تونس گفت که نظامیانی از آلمان و آمریکا بعد از یک ماه آموزش ارتش تونس بر اداره سیستم نظارت الکترونیکی در مرز با لیبی بر این کار نظارت خواهند داشت.

الحرشانی به خبرنگاران گفت که نظامیان و کارشناسانی از آلمان بر آموزش ارتش تونس برای کار با سیستم الکترونیکی که شامل دوربین های نظارت و دستگاه پیشرفته رادار هستند نظارت دارند.

ارتش تونس در منطقه مرزی سبخه العین با لیبی از پایان ایجاد خندق و مانع خاکی تا 200 کیلومتر خبر داد و گفت به محض پایان عملیات ایجاد خندق، آماده نصب سیستم نظارت الکترونیکی هستیم.

الحرشانی گفت: با پایان یافتن عملیات موانع مرزی ما می توانیم عرصه را به تروریست ها تنگ کنیم و در ماه های آینده نیز سیستم نظارت الکترونیکی را آغاز خواهیم کرد.

هزاران تن از اتباع تونس اکنون همراه با گروه های تروریستی در لیبی و سوریه در حال جنگ هستند و بازگشت این افراد به کشورشان برای تونس خطرناک است. این در حالی است که سال گذشته میلادی دهها گردشگر خارجی در عملیات تروریستی در این کشور کشته شدند.

وزیر دفاع تونس به خبرنگاران گفت: هزاران تونسی بعد از شروع حملات علیه داعش در سوریه به لیبی گریخته و اکنون در در میان تروریست های داعش در لیبی حضور دارند و خطر محسوب می شوند و تونس آماده جلوگیری از عبور آنان با نصب موانع و سیستم های نظارتی مرزی است.

وی گفت که کارشناسان آلمانی و آمریکایی و دوستان دیگر قول داده اند در مبارزه با تروریسم به تونس کمک کنند.

پیش بینی ها مبنی بر این که نیروهای بین المللی علیه تروریست های داعش اقدام به عملیات نظامی کنند افزایش یافته و این مساله تونس را که خواستار هماهنگی قبل از هر گونه اقدامی شده، نگران کرده است.

وزیر دفاع تونس گفت : ما به آنان اعلام کرده این که قبل از هر گونه اقدامی باید با مقامات تونسی هماهنگ کنند چرا که می دانیم هر گونه حمله به تروریست ها موج بزرگی از آوارگان را به وجود می آورد و تروریست ها نیز از همین مساله برای نفوذ به کشور استفاده می کنند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    0 0
    ترسی که گویند برادر مرگ است یعنی همین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس