کد خبر 529268
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶

معارضان داخل سوریه در نامه ای خطاب به معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کردند که آنها بر خلاف ادعاهای مطرح شده بخشی از نظام این کشور نیستند.

به گزارش مشرق، شخصیتها و احزاب معارض داخل سوریه با ارسال نامه‌ای خطاب به «میخائیل بوگدانف» معاون وزیر خارجه روسیه مواضع خود در قبال مذاکرات ژنو را تبیین کردند.

در این نامه آمده است که معارضان داخل سوریه بر خلاف ادعای برخی، بخشی از نظام نیستند، بلکه همراه با همه گروههای داخل به عنوان نیروهای حقیقی تاثیرگذار در کشور هستند که اولویتهای خود را به شکل صحیح مشخص می کنند و با هر اشتباه و فسادی مخالفند و وابسته به گروههای فرصت طلبی که با تروریسم تبانی و یا از آن حمایت می کنند، نیستند.

معارضان داخل سوریه همچنین در این نامه تاکید کردند که در دعوت به گفتگو با نظام و گروههای سیاسی از همه پیشی گرفته اند و از دعوت رئیس جمهور برای آغاز گفتگوی سوری - سوری در سال 2012 حمایت کرده اند.

معارضان داخل سوریه افزودند که کنار گذاشتن آنها از مذاکرات ژنو یا سایر کنفرانسها از جدیت و مصداقیت روند سیاسی می کاهد و این اقدام از مشروعیت هر گونه توافق بین شرکت کنندگان در مذاکرات ژنو می کاهد.

معارضان داخل سوریه همچنین بر ضرورت اجرای توافق وین 2 و قطعنامه 2254 تاکید کردند.

مذاکرات صلح سوریه عصر جمعه با دیدار بین استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در امور این کشور و نمایندگان دولت سوریه آغاز شد.

دی‌میستورا با سایر شرکت کنندگان در مذاکرات ژنو نیز به‌طور جداگانه دیدار خواهد کرد.

"خوله مطر" سخنگوی دی‌میستورا در این زمینه گفت: دی‌میستورا سپس نشست‌هایی با سایر شرکت کنندگان در مذاکرات و نمایندگان جامعه مدنی خواهد داشت.

هیئتی از مخالفان سوریه مستقر در ریاض نیز برای حضور در این نشست راهی ژنو شد. این هیئت پیش از این شروطی را برای حضور در این نشست مطرح کرده بود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جلال ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    به اینا میگن معارض

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس